Skip to main content

PUBLICITATEA TV (2) Posturile de știri ne dau dureri de cap, dar ne "tratează" cu medicamente. Ce clienți bagă reclame pe Antena 3, RTV, B1 și Realitatea

 

medicamente

Publicitate

Ce clienți de publicitate au posturile de știri? Indiferent că vorbim de Antena 3, România TV, B1 sau Realitatea TV, cea mai vizibilă categorie este cea a produselor farmaceutice.

O analiză Paginademedia.ro arată că, anul trecut, cele mai multe reclame care au rulat pe canalele de știri au fost din domeniul farmaceutic/medicamente/sănătate. Este prima concluzie.

A doua concluzie a analizei: produsele anti gândaci, aparatele de exfoliat pielea, de spălat în urechi și tot felul de alte dispozitive și produse, într-un cuvânt – Teleshoppingul - au umplut spațiile publicitare la mai toate canale de știri. Mai puțin la Antena 3.

Dacă primul material dedicat publicității TV în 2013 a tratat piața în ansamblu, Paginademedia.ro vă prezintă, în acest al doilea text, care au fost clienții de publicitate pe posturile de știri anul trecut, ce domenii au fost vizibile și care au fost cei mai importanți advertiseri ai canalelor informative. O analiză realizată cu sprijinul agenției de media agenției de media BPN.

Câteva concluzii:

  • posturile de știri au adunat, în 2013, mulți clienți din categoria farmaceutice/sănătate. A fost cea mai vizibilă categorie la fiecare dintre canale. De altfel, posturile de știri prezintă o afinitate mare pentru astfel de produse: publicul canalelor este îmbătrânit și predomină categoriile peste 55 de ani.
  • Antena 1 a avut peste 30.000 de reclame la produse farmaceutice și, dat fiind ratingul postului, a obținut cele mai multe puncte de audiență pe această categorie. Romania TV, Realitatea și B1 au avut, de asemenea, câteva zeci de mii de difuzări cu reclame din această zonă.
  • Cu excepția postului Antena 3, teleshoppingul este o prezență puternică pe toate posturile de știri. La România TV, cel mai important client de publicitate, după puncte de audiență obținute, este Studio Moderna (companie de teleshopping).
  • Realitatea TV are cei mai mulți clienți de teleshopping: primii trei advertiseri ai postului TV, anul trecut, după numărul de puncte de audiență, sunt astfel de companii – Telemarketing, Studio Moderna și Telestore International.
  • La Antena 3 și la B1, prima poziție la capitolul clienți de publicitate este ocupată de companii de bunuri de larg consum (Unilever, respectiv Reckitt Benckiser). La România TV și la Realitatea, locul 1 este al unui operator de teleshopping.
  • La Antena 3 și la B1, cea mai vizibilă marcă în 2013 a fost Vodafone. La România TV a fost Medosan – un produs vândut prin teleshopping.
  • Cea mai vizibilă marcă promovată pe Realitatea TV a fost Pedi Spin, un aparat de curățat și exfoliat pielea de pe călcâie.

Analiza și tabelele, în continuare:

DUPĂ CATEGORIE. Peste 120.000 de reclame la farmaceutice într-un an

Cumulat, posturile de știri au difuzat peste 120.000 de reclame la produse farmaceutice/sănătate anul trecut. Unde a fost categoria mai vizibilă?

- Antena 3, postul de știri cu cea mai mare audiență, a cumulat cele mai multe GRP-uri pentru produsele din această categorie (de trei ori mai multe decât ale celorlate stații). A difuzat peste 30.000 de reclame medicamentoase.

- B1 TV a difuzat cele mai multe spoturi – peste 40.000, dar punctele de audiență cumulate au fost mai puține, din cauza ratingului postului.

- România TV a avut, în 2013, aproape 30.000 de reclame din această categorie, iar Realitatea TV – 20.000.

Categoriile de clienți cele mai vizibile pe posturile de știri în 2013, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

Categoriile de clienti cele mai vizibile pe posturile de stiri în 2013

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

DUPĂ CLIENȚI. Teleshoppingul a cucerit posturile de știri, mai puțin Antena 3

Produsele anti gândaci, aparatele de exfoliat pielea și tot felul de alte dispozitive au umplut spațiile publicitare ale canalelor de știri.

Singurul post rămas “necucerit” este Antena 3, unde Studio Moderna este în coada clasamentului clienților.

La polul opus este Realitatea TV, unde cele mai multe puncte de audiență au fost obținute de firmele de teleshopping: Telemarketing, Studio Moderna și Telestore.

Și la România TV, Studio Moderna este în topul clienților, după punctele de audiență livrate, dar firma de teleshopping este urmată de companii precum Unilever, Rewe și GlaxoSmithKline.

La B1 TV, cea mai mare audiență au obținut-o produsele clientului de bunuri de larg consum Reckitt Benckiser (cu mai multe mărci în portofoliu), urmat de Studio Moderna, Vodafone și Orange.

O MENȚIUNE IMPORTANTĂ. Chiar dacă au mai puține difuzări, produsele de teleshopping au obținut mai multe puncte de audiență decât mulți dintre advertiserii clasici. Explicația? Calupurile de teleshopping sunt lungi, de câteva minute, ceea ce face ca audiența cumulată (GRP 30 de secunde) să fie mai mare.

Clienții de publicitate ai posturilor TV în 2013, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

Clientii de publicitate de pe posturile de stiri in 2013

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

DUPĂ BRANDURI. Realitatea TV, dominată de teleshopping. Vodafone, primul la Antena 3 și la B1

Diferențe între posturile de știri și la mărcile promovate.

- La Antena 3 și la B1, mărcile cu cea mai mare audiență din top 5 au venit din zona comercială clasică: pe primul loc, la ambele posturi, a fost Vodafone.

- La România TV, cele mai multe puncte de audiență (GRP-uri) le-a obținut Medosan (un produs vândut prin teleshopping), urmat de Penny, Vodafone și Orange.

- Cel mai vizibil client de pe Realitatea TV a fost Pedi Spin, un aparat de curățat și exfoliat pielea de pe călcâie. Alte două produse vândute prin teleshopping completează top 3: Prostafix și Prostavital. În top 20 sunt și branduri precum Vodafone și Lidl, dar Realitatea TV este postul cu cele mai multe mărci de teleshopping: Miracle Blade, Water Saver, Sew Whiz, Volume Max.

Mărcile cele mai vizibile pe posturile de știri, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

Marcile cele mai vizibile pe posturile de stiri in 2013

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Pai și care este problema? Daca vreți sa nu mai apară reclame la medicamente desființați industria farmaceutica!!!
  • adevarul e ca sunt posturi tv gen b1 tv de la care chiar te iau durerile de cap. de altfel, nici nu stiu cata lume se mai uita la postul ala tv care este sub orice critica
  • Bineinteles ca televiziunile traiesc si din reclame si eu sa am nevoie de reclama as da bani la un post cu audienta cum e Antena, asta mie mi se pare logic.
  • Si ce ati vrea sa se dea in loc de reclame la medicamente? E o industrie pana la urma, si e normal sa se dea pe post reclamele care aduc cel mai mare profit.
  • Cand profesorii vor sa se uite la stiri in timpul pauzei la fara '10, nu vezi decat reclame la medicamente de prostata, aparate de curatat urechile, saltele, robinete... acelesi reclame....ca le-am invatat pe de rost. De ce oare nu pun pauza publicitara de la si :30 la si :40 ca sa fie stiri 20 de minute pana la fix si sa se uneasca jurnalele/emisiunile prin simple legaturi de emisie, despartite doar de generic???

Trimite un comentariu