Skip to main content

LPF a vândut drepturile de difuzare ale Ligii 1, dar nu spune cine e cumpărătorul. E o "companie din Uniunea Europeană"

 

sursa foto: ProSport
sursa foto: ProSport

Publicitate

Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) a anunțat că a ajuns la o înțelegerea în ceea ce privește semnarea unui parteneriat media cu o companie din Uniunea Europeană, fără să dezvăluie numele acesteia, având ca obiect comercializarea drepturilor de difuzare ale Ligii I, pentru următoarele cinci sezoane, scrie Sport.ro.

Potrivit unui comunicat de presă al LPF, noul parteneriat semnat prevede, printre altele, și "un procent de 20 la sută din veniturile nete din publicitate realizate de posturile TV cu ocazia transmiterii, în direct, a jocurilor din Campionatul Național al Ligii 1".

Comunicatul Ligii Profesioniste de Fotbal dezvăluie și o prevedere a contractului, care presupune organizarea unei noi competiții: Cupa Ligii.

LPF spune că a vândut următoarele cinci sezoane, la acelasi preț ca in ultimii trei ani, sumă la care se adaugă și un procent de 20% din veniturile publicitare ale meciurilor date pe posturile TV.

Comunicatul LPF, așa cum a fost prezentat de Sport.ro:

"In baza acestui parteneriat, LPF va incasa in urmatoarele cinci sezoane competitionale, in mod neconditionat, o suma anuala neta egala cu valoarea sumelor anuale incasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF in sezoanele competitionale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014.

La aceasta suma se va adauga suma de 1.000.000 de euro net anual in situatia in care LPF va organiza competitia "Cupa Ligii", precum si un procent de 20 la suta din veniturile nete din publicitate realizate de posturile TV cu ocazia transmiterii, in direct, a jocurilor din Campionatul National al Ligii 1.

Totodata, mentionam ca din sumele care urmeaza sa fie incasate de LPF in baza parteneriatului media incheiat astazi nu vor fi achitate comisioane de intermediere, astfel cum s-a procedat anterior cu ocazia comercializarii drepturilor de difuzare de catre LPF.

Presedintele LPF, domnul Gino Iorgulescu a precizat ca "prin semnarea parteneriatului media in conditiile prezentate mai sus, si-a respectat angajamentele asumate fata de cluburile din Liga 1 la momentul alegerii sale, in functia de Presedinte al LPF".

Reprezentantul legal al noului partener media al LPF a declarat ca "este incantat de semnarea contractului cu LPF, fiind convins ca experienta companiei pe care o reprezinta in privinta valorificarii drepturilor de difuzare va contribui in mod decisiv la cresterea valorica a produsului media asociat Campionatului National al Ligii 1 si, implicit, a spectacolului sportiv creat de aceasta competitie".

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu sa fiu in locul ziaristilor as pune urmatoarea intrebare:care este garantia financiara oferita de aceasta firma pentru indeplinirea obligatilor? Firma din malta este un start up, fara istoric, fara capital semnificativ. In baza parteneriatului vor vinde meciurile, dar as baga mana in foc ca nu vor plati €33mio /an si cand se va trezi Lpf fara bani, va fi prea tarziu si fara sanse de recuperare. Asta imi aduce aminte de felul in care sarbu facea afaceri....dar nu-i singurul.
  • mai updatati si voi stirea asta
    drepturile au fost vindute unei firme cu sediul în Malta. Este vorba despre Intel Sky Broadcast Ltd., iar afacerea s-a făcut prin intermediul casei de avocatură Popoviciu și asociații. Surse credibile susțin că două posturi generaliste vor transmite meciurile din Liga I, la prețuri apropiate de cele pe care practică acum ProTv....deci, parerea mea, vom vedea Liga 1 la Romania TV si Antena 1...si poate si la altii...
  • Sunt tare curios cum vor convinge televiziunile care vor transmite sa declare si sa dovedeasca veniturile din publicitate ca sa plateasca cei 20%
  • Eurosport transmite pe 3 programe, in momentul de fata: EurosportRomania, EurosportInternational si Eurosport 2, + playerul pay-per-view de pe net...Pe Eurosport Romania poate programa 2 meciuri vineri seara, simbata seara un meci, dupa ora 21.00, cind se termina Anglia, duminica seara dupa ora 21.00 cind se termina Anglia, luni seara mai poate programa doua meciuri...deci ar difuza 6 din cele 9 meciuri ale etapei...ptr celelalte exista playerul sau le poate vinde celor interesati, televiziuni locale, posturi generaliste, de informatii(gen Romania TV) ori de sport - Digi ori Dolce. Deci loc in grila mai este, mai sint si week-enduri fara Anglia, insa nu prea isi scot investitia... si sa imparta banii din reclame cu LPF...deci nu prea cred ca este Eurosportul, ptr ca nu ar fi rentabil ptr ei.
  • Liga I a gasit un intermediar care a oferit (sau urmeaza sa ofere) o suma de bani eala cu cea obtinuta la ultima licitatie, intermediarul urmand sa le revanda in cadrul unei licitatii asumandu-si riscul de a pierde niste bani in cazul in care cei interesati nu sunt dispusi sa ofere banii ceruti.
  • Cum sa fie mai oameni buni eurosport-ul , aia dabea au facut loc pentru Premier League la noi in Romania au o gramada de alte sporturi . Voi credeti ca se incurca eurosport cu capionatul nostru de 2 lei in care nu cotneaza mai mult de 4-5 echipe
  • Deci,in 5 ani va lua exact suma pe care a luat-o in 3 ani. Asa se intelege. Sau este prost redactat. Ceea ce nu e de mirare. A creUt cineva ca Gino e din alt aluat decat Mitica?
  • “In baza acestui parteneriat, LPF va incasa in urmatoarele cinci sezoane competitionale, in mod neconditionat, o suma anuala neta egala cu valoarea sumelor anuale incasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF in sezoanele competitionale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014.
    Deci se incaseaza aceeasi bani pe an!!!
  • Poate cineva sa ma lamureasca ??? LPF a vandut cu aceeasi bani drepturile pentru 5 ani ???? Din acest comunicat scris parca de un membru UTC se intelege ca vor lua aceeasi bani din ultimii 3 ani dar au vandut drepturile pentru urmatorii 5 ani!!!!! Asta vad ca nu a sesizat nimeni!! Atunci intelegem miza si secretomania privind cumparatorul!!
  • Cititi atent: nu le-a vindut, ci a semnat un parteneriat avind "ca obiect comercializarea drepturilor de difuzare ale Ligii I".
    Deci vinzarea propriu-zisa urmeaza... cui, cum... mister.
    Va stabili "partenerul", moment in care problema s-a mutat peste granita si LPF s-a spalat pe miini, departe de ochii presei. LPF primeste o suma fixa indiferent de cit obtine "partenerul".

Trimite un comentariu