Skip to main content

Orlando Nicoară, Mediafax: Suntem setați să ne tranformăm cumva dintr-o companie de media într-una de tehnologie

 

CONFERINTA - BRAT
Orlando Nicoară, director general Mediafax Group și Silviu Ispas, președintele BRAT

Publicitate

"Suntem setați să ne schimbăm modelul de business și cumva să ne transformăm dintr-o companie de media într-una de tehnologie", spune Orlando Nicoară, director general Mediafax Group. El a menționat că Mediafax urmează să dezvolte și proiecte de e-commerce.

"Bineînțeles vom rămâne o companie care are niște branduri media foarte puternice pe partea de content, precum Mediafax și Ziarul Financiar. Acestea vor ramane în core business-ul nostru", a adăugat Orlando Nicoară.

Declarațiile au fost făcute la Ziua cercetării media, eveniment organizat de Biroul Român Transmedia - BRAT, într-o dezbatere despre monetizarea conțintului online la care au mai participat Dragoș Stanca (ThinkDigital) și Cristian Pantazi (HotNews).

Concluzia generală: modelul de business bazat numai pe advertising este mai eficient dacă este dublat și de alte servicii sau surse de venit.

Orlando Nicoară:

Mediafax Group este astăzi, să spunem, într-o situație fericită, noi nu depindem de structura actuală a business-ului de media. Am reușit să ne echilibrăm veniturile, avem venituri din publicitatea online, avem venituri din distribuție, din vanzarea de știri, reușim să vindem cu succes știri. (...)

Încercăm să monetizăm audiența în toate modurile posibile. Mai mult de jumătate din veniturile noastre sunt generate online. Pregătim niște proiecte în zona de e-commerce. În perioada următoare o să avem mai multe vești în această privință. Trebuie să încerci să nu depinzi de advertising.

Ideea a fost susținută și de Dragoș Stanca.

Dragoș Stanca, ThinkDigital:

- Discutia se duce mai mult pe business. Vorbim de companii care ar trebui să-și gândească strategii 360.

Să dăm un exemplu. Un site de sport ar trebui să se gândeasca cum ar putea sa faca un spin off prin care să vândă echipamente de sport, sau să genereze o platformă de vânzare de bilete pe stadion.

- Niciun model de business sănătos, inventat până acum, nu stă într-un singur produs și într-o singură sursă de venit. Cu cât sursele de venit sunt mai diversificate, cu atât business-ul este mai sănătos.

- Există metode mai facile de a aduna trafic, audiență. Exista chiar și metode la limita legalității, folosind torenți. Nu mai este important asta.

- Vreau să cred că vor exista câteva centre care vor produce content de calitate. Online-ul și internetul în general nu este o media, este un mediu de comunicare, un mediu de business. Faceți e-commerce, alte lucruri pe lângă content.

Orlando Nicoara:

- Ce aș face eu? Eu aș face servicii, adică aș ieși din zona de conținut, dacă aș lua-o azi de la zero, și aș merge pe servicii. Astazi îmi doresc servicii, e cea mai simplă formă de monetizare. Nu stai într-un model de business care e bazat pe advertising. Cu siguranță modelul de business bazat pe advertising, în momentul de față, din România, suferă.

- Printul suferă pe modelul de business bazat pe distributie și pe modeul de business bazat pe advertising. E destul de greu sa te bazezei pe un model de business bazat exclusiv pe advertising.

- Cred că vom fi tot mai puțini care vom produce conținut de calitate. Dacă sunteți pe online mergeți către servicii pe care le puteți monetiza direct de la clienți. E cea mai bună modalitate de a face business pe internetul din România. Pe măsură ce reach-ul e cel care contează tot mai mult la sfârșitul zilei, vom fi înconjurați de tot mai mult garbage.

Cristian Pantazi, redactor-șef HotNews.ro:

- Să faci un brand puternic pe care apoi să-l poți monetiza - asta ar fi gânadirea mea de om de business bazat pe conținut. Modelul actual de business în care te bazezi doar pe advertising nu mai este viabil, el trebuie multiplicat.

- Ca o comparație, un site cu un trafic de 100.000 de unici pe zi e ca un stadion în care îți vin, în fiecare zi, 100.000 de oameni și trebuie să găsești popcornul pe care să îl vinzi . Astea sunt serviciile pe care le poți oferi, asta e miza acum. Cine e suficient de creativ, cine știe să-și diversifice business-ul astfel încât prin content să ofere și aceste servicii.

Orlando Nicoară, despre impactul Google

- Piața a crescut, cred că se îndreaptă cu pași rapizi către 100 de milioane de euro. Din păcate, 80% din aceasta piață se duce către playerii precum Google sau Facebook. Din pacate audiența locală, desi este semnificativă, nu prea se poate compara cu ceea ce generează Fcebook sau Google.

- Conform Google, puteți cumpăra 20 de miliarde de afișări pe luna, raportat la 1,8 miliarde - totalul de afișări generate de site-urile analizate de SATI, pe luna februarie. (....)

- Google este in momentul de fata cea mai buna regie de vanzari de pe piata, mai ales pentru un site de nisă, care are niște costuri sub control, cu 3-10 oameni. Din pacate asta ar însemna să depinzi de un singur model de business, un singur jucator care îți vinde audiența pe care o generezi. Pe anumite niște, Google este cea mai bună soluție.

- Internetul cred ca e deja e o utilitate, îl veți considera în scurt timp ca pe o utilitate de genul gazului sau a energiei electrice.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu