Skip to main content

CME, compania-mamă a Pro TV, vrea să renunțe la radio Pro FM, la activitățile de cinematografie și distribuție de film

 
CME, compania-mamă a Pro TV, vrea să renunțe la radio Pro FM, la activitățile de cinematografie și distribuție de film
cme

cmeCele mai multe active pe care grupul Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, urmărește să le înstrăineze sunt în România, iar aceastea sunt "părți ale Media Pro, precum stațiile radio, cinematografele și afacerile de distribuție de film", scrie HotNews.ro, care citează o publicație cehă.

Publicitate

Declarația a fost făcute de Michael Del Nin, co-CEO al CME, într-un interviu acordat alături de co-CEO Christoph Mainusch pentru publicația cehă Hospodarske Noviny.

Potrivit lui Del Nin, "acestea sunt active bune, dar ne-au distras atenția de la afacerea noastră de bază (televiziunea - n.red.). Mai multe părți interesate din întreagă regiune urmăresc aceste active".

Sunt primele declarații oficiale în care șefii CME menționează clar anumite operațiuni la care acest grup vrea să renunțe. De la sfârșitul anului trecut, pe piața media circulă numeroase speculații privind eventuala vânzare a unor active CME, a unor operațiuni din România/Bulgaria sau chiar a întregii companii, sau despre intențiile altor părți de a cumpără aceste active, dar de cele mai multe ori reprezentanții companiei s-au abținut să comenteze astfel de informații, mai scrie HotNews.ro. Reprezentanții CME au mai menționat, în termeni generali, intențiile lor de vânzare, dar e pentru prima dată când spun exact ce urmăresc să vândă.

În interviul acordat ziarului ceh, Christoph Mainusch precizează:

  • "Pentru a aduce compania pe picioare, a trebuit să ne concentrăm asupra afacerii noastre de bază, televiziunea; în unele țări unde operăm, am avut numeroase activități pe care nu le considerăm a fi de bază și pe care le vom vinde. Câteva exemple: cinematografele noastre din România sau afacerile de distribuție din România și din Republica Cehă - pe acestea nu le considerăm esențiale pentru strategia noastră viitoare."

Despre restructurări și schimbările de șefi (care au urmat plecării lui Adrian Sârbu de la conducerea CME, anul trecut):

"În principal, am descentralizat CME, ceea ce înseamnă că managerii din fiecare țară sunt responsabili cu operarea respectivelor părți ale CME. Acest lucru a presupus anumite schimbări de personal și, drept urmare, am schimbat managementul în patru din cele șase țări unde operăm. Am schimbat modelul de a face afaceri. Ne-am dat, de asemenea, silința să reducem costurile, dar mereu într-un mod în care să prevenim riscuri la adresa operațiunilor și rezultatelor companiei. Cea mai mare parte a procesului de restructurare a trecut".

Despre schimbări posibile în portofoliul de canale:

"General vorbind, ne revizuim continuu portofoliul de canale; ar putea fi mai multe, ar putea fi mai puține. În privința pieței din Republica Cehă, în acest moment nu plănuim să renunțăm la niciunul dintre canale. Nu plănuim nici să lansăm vreun nou canal deoarece, după cum am spus, trebuie mai întâi să ne consolidam compania."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu