Skip to main content

Radu Florescu, despre ancheta agentiilor: „Nu poate fi vorba despre vreun cartel”

 

Radu Florescu, the president of UAPR
Radu Florescu, the president of UAPR

Publicitate

„Nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piața de publicitate", spune despre ancheta Consiliului Concurentei in cazul agentiilor de publicitate Radu Florescu, managerul Saatchi&Saatchi si presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania - UAPR.

Radu Florescu, pentru Paginademedia.ro:

„Ancheta în curs, desfășurată de Consiliul Concurenței, rămâne, exact așa cum am spus, o anchetă în curs de desfășurare. Încă de la începutul acestei investigații, noi am colaborat pe deplin cu Consiliul Concurenței și am informat asupra acestei situații atât autoritățile de la Bruxelles cât și secțiile comerciale ale ambasadelor străine la București."

„Nu poate fi vorba despre o incercare de a crea un cartel in piata de publicitate", spune Florescu.

„În numele agențiilor, al UAPR, EACA și al altor organizații vizate de acest subiect, doresc să reafirm poziția noastră și anume că nu poate fi vorba despre vreun cartel sau despre vreo încercare de a crea un cartel în piața de publicitate."
"Ironia acestei investigați constă în faptul că încercarea unor agenții de a scoate în evidență ceea ce considerau a fi practici ilegale a fost interpretată drept un comportament de tip cartel", susține Radu Florescu.

Reamintim că, după doi ani de investigații, Consiliul Concurenței va anunța la începutul toamnei sancțiunile în cazul unui presupus cartel pe piața de publicitate, după cum a scris jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.

Investigația a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti. Potrivit sursei citate, Consiliul a trimis celor cercetați concluziile în care recomandă sancționarea.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @legal, textul face parte din legislatia anticoncurentiala a SUA doar ca nu are legatura cu speta din Romania. Acolo se refera la boicot in ideea sa nu faca business cu firma vizata astfel o obliga sa cedeze sau sa dispara. adica, agentiile discuta intre ele sa nu mai dea nicio comanda pe paginademedia decat daca ofera dsc de 99%. fara venituri Obae ori cedeaza ori ramane fara bani si iese din tablou.
  • Sa ne spuna Radu Florescu cum a fost cazul Vodafone. Enoiu e curat ca lacrima in fata UAPR. United Media a avut doi actionari: Zoltan si Enoiu. Cum s-au castigat conturile cand cei doi erau parteneri stimabile Florescu ? Judecam cumva cu dubla masura ?!
  • Zau ?! Cum sa nu fie cartel? Se vede cu ochiul liber ca in fata unui competitor mai istet o "grupare organizata" de agentii a jucat unilateral impotriva acesteia. Amenda sperie rau si atunci IAA-ul ia pozitie prin Radu Florescu, cetatean american, doar - doar s-o mai speria cineva. Legea e egala pentru toti domnilor.
  • In competition law, a group boycott is a type of secondary boycott in which two or more competitors in a relevant market refuse to conduct business with a firm unless the firm agrees to cease doing business with an actual or potential competitor of the firms conducting the boycott. It is a form of refusal to deal, and can be a method of shutting a competitor out of a market, or preventing entry of a new firm into a market.

    In the United States, such conduct can be held to violate the Sherman Antitrust Act. Depending upon the nature of the boycott, the courts may either apply the rule of reason, or hold that the boycott is illegal per se. It may also be considered a form of civil conspiracy.

Trimite un comentariu