Skip to main content

Mihnea Vasiliu, despre relansarea Libertatea: Poziţionarea nu se schimbă, doar felul de a face jurnalism. Dispar fonfleurile. Dispar PR-urile primite de la vedete şi date ca exclusivităţi. Dispar ştirile făcute din birou

 
mihnea_vasiliu
mihnea_vasiliu

mihnea_vasiliu

Publicitate

Cum va arăta Libertatea din toamnă? În primul rând, va fi o schimbare de design, spune Mihnea Vasiliu, director general Ringier România într-un interviu acordat Paginademedia.ro.

"Layoutul va fi mai curat, mai aşezat, fără excese coloristice, fără stridenţe, aşa cum sunt marile tabloide occidentale", explică Vasiliu.

Din punct de vedere al conţinutului?

"Secţiunea de vedete va fi extinsă şi nu restrânsă. Articolele vor fi mai bine documentate, mai surprinzătoare, dar nu false sau superficiale. Fără fonfleuri.
Şi secţiunea de utile va fi mai mare. Ea va cuprinde informaţi practice adresate oamenilor obişnuiţi, cu un areal larg de subiecte, de la sănătate şi finanţe personale până la reţete etc.", spune Mihnea Vasiliu.

Libertatea "va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular", declară Mihnea Vasiliu. "Poziţionarea nu se schimbă, doar felul de a face jurnalism. Dispar fonfleurile. Dispar PR-urile primite de la vedete şi date ca exclusivităţi. Dispar ştirile făcute din birou, nedocumentate. Dispar ştirile făcute de la televizor", punctează managerul Ringier.

Interviul cu Mihnea Vasiliu, pe larg:

Ce se întâmplă din punct de vedere editorial?

Va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular. Insist asupra faptului că nu se transformă într-un ziar quality, aşa cum e înţeles termenul quality din punct de vedere al abordării editoriale.

Ce schimbări vor fi la ziarul Libertatea?
Nu se va schimba radical. Va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular. Insist asupra faptului că nu se transformă într-un ziar quality, din perspectiva faptului că nu devine un ziar politic, ci îşi păstrează adresabilitatea de masă.

Libertatea va rămâne un ziar popular, axat pe informaţii, pe divertisment, pe lucruri utile publicului larg, pe actualitate, pe subiecte scrise pe înţelesul targetului de masă căruia i se adresează Libertatea. Selecţia subiectelor va fi făcută ţinându-se cont de acest target.

Fata de la pagina 5 rămâne?
Bineînţeles că rămâne. Va fi un ziar tot cu celebrităţi, tot cu sport, tot cu actualitate.

Unde vom vedea schimbările?
În primul rând în felul în care sunt scrise şi documentate subiectele. Nu vom mai vedea ştiri neverificate, zvonuri care se întorc împotriva noastră când vedetele în cauză se duc la TV şi spun că nu este aşa cum am scris. Din păcate, de multe ori, documentarea este precară, se face din birou.

Secţiunea de vedete va fi extinsă şi nu restrânsă. Articolele vor fi mai bine documentate, mai surprinzătoare, dar nu false sau superficiale. Fără fonfleuri.

Şi secţiunea de utile va fi mai mare. Ea va cuprinde informaţi practice adresate oamenilor obişnuiţi, cu un areal larg de subiecte, de la sănătate şi finanţe personale până la reţete etc.

Subiectele de actualitate vor fi făcute fără a repeta ştirile de la televizor, fără a le copia din emisiuni, ci cu idei, cu reportaje, cu investigaţii mai multe. Dar nu din zona politică de tip quality, ci din zona de adresabilitate a publicului Libertăţţ.

Poziţionarea nu se schimbă, doar felul de a face jurnalism, ceea ce implică creativitate în selecţia subiectelor, care ar trebui să fie mai relevante, şi, de asemenea, o mai bună documentare şi o redactare mai alertă.

Se schimbă raportul imagine/text?
Va fi puţin mai mult text ca până acum, iar layoutul va fi mai curat, mai aşezat, fără excese coloristice, fără stridenţe, aşa cum sunt marile tabloide occidentale – Bild, Blick. Sunt ziare populare care acoperă o arie largă de subiecte de interes, de la cazurile sociale sau finanţe personale, până la celebrităţi, divertisment, utile şi reportaje.

Este o ieşire din zona de cancan pe care merg tabloidele?
Este mai degrabă o ieşire din zona ştirilor făcute la birou, de la televizor sau din comunicatele trimise de PR-ul vreunei vedete. De aici o să iasă. Mai mult jurnalism, mai mult teren, mai multe idei de subiecte, mai multă creativitate atunci când actualitatea nu-ţi oferă subiecte.
Cititorul nu e interesat de ştiri scrise din fotoliu, care nu fac decât să răspundă intereselor vreunui PR de vedetă sau PR de post TV. Vrea subiecte scrise cu umor, cu responsabilitate, cu mai multe detalii, lucruri care au cam dispărut din presa tipărită actuală. E foarte facil să faci ştirile de la TV.

Pentru asta este nevoie şi de bani.
Noi nu ducem lipsă de bani. Trustul este profitabil, are rezultate în luna iulie peste buget. Nu lipsa resurselor a fost o problemă, Lipsa ideilor a fost problema. Resurse există, idei să fie.

Vor fi mai mulţi oameni în redacţie?
Sunt suficient de mulţi. Redacţia are 80 de oameni, cred că este cea mai mare redacţie de presă scrisă din România.

Numărul de pagini se va mări?
Va creşte şi numărul de pagini, dar deocamdată nu aş vrea să spun cu câte, doar că sigur va fi mai mare. Se va investi în marketing mai mult. Vor fi resurse pentru tot ce vor jurnaliştii să facă.

Subiecte care dispar?
Nu dispar subiecte. Dispar fonfleurile. Dispar PR-urile primite de la vedete şi date ca exclusivităţi. Dispar ştirile făcute din birou, nedocumentate. Dispar ştirile făcute de la televizor.

Când se va relansa Libertatea?
În această toamnă. Nu pot da o dată anume.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Catalin Zepelin Catalin Zepelin
    Ce a omis domnul Vasiliu sa specifice este faptul ca mai pregateste o premiera pentru ziarul Libertatea: implicarea activa in campania electorala pro-Ponta. E normal sa nu mai vrea fonfleuri, sa nu dea rau la imagine prezidentiabilului. Problema e ca prin Elvetia nu se tolereaza o astfel de atitudine dar riscul e asumat. Dupa alegeri multe ciori se vor transforma in lebede de toata frumusetea, asa ca nu mai conteaza-Jean boxeaza. Restul e poveste, ziaristii aia traiesc si-asa in teroare, cum sa mai aiba umor?...
  • rusinica rusinica
    mihnea a transformat presa intr-o relatare din birou a ce se intampla la tv. dupa ce libertatea a pierdut 2/3 din vcanzari de cand a venit el acum o relanseaza. cu cine, dupa ce a data afara zeci de oameni de la libertatea? indicatiile erau sa nu mai mergi pe teren ci sa faci economie si sa stai in birou. asta e presa lui mihnea
  • arcadefire arcadefire
    Cu o incapabilaca Mihaela Stanculescu (Misi) la marketink ma mir ca nu au intrat inca in zid. Mai au putin...
  • fost angajat fost angajat
    "Noi nu ducem lipsă de bani. Trustul este profitabil, are rezultate în luna iulie peste buget. Nu lipsa resurselor a fost o problemă, Lipsa ideilor a fost problema. Resurse există, idei să fie" - Ok, dle Vasiliu si acest lucru cum se reflecta in salariile angajatilor?! Ma refer la oamenii de la care aveti pretentii, cei din linia I, reporterii? De la Libertatea au fost dati oameni afara, Ringier, nu dvs, le-a redus salariile drastic pana la un nivel ridicol! Mi-am rupt incaltarile facand teren pt Libertatea pe un salariu penibil imputat la un moment dat, neoficial, fetelor aflate in trecut la conducerea ziarului. Aceasta politica prospera de ani buni, dupa plecarea lor...
    Red-sef si adjunctii schimbati au fost numiti de dvs. Ei au permis acest mod de a face presa(trimis foto pe teren, cu reporterii in redactie urmarind RTV si cu numai 2-3 oameni interesati de reportaje adevarate,), deci oarecum responsabilitatea manageriala se imparte. Nu intru in detalii pt ca nu le cunosc pe cele recente. Nu am mai fost de mult in redactie si nu plec urechea la parerile fostilor colegi, subiectivi bineinteles,dar mi se pare ca aveti pretentii usor exagerate de la linia I. Chiar, se mai fac deplasari?
    Tot ce ati spus pare o revenire la o formula editoriala veche a ziarului, din perioada de glorie a publicatiei, 1998-2006. Adica atunci cand managementul era asigurat de echipa lui Razvan Corneteanu.
  • homo tabloidicus homo tabloidicus
    Din declaratiile docte ale Vasiliului inteleg ca omul asta a manageriat pana acum numai fonfleuri, stiri facute din birouri sau ciordite din emisiuni si combinageli cu pr-istii vedetelor sau ale posturilor tv. Deci, de cand esti ditamai magraonu' la Ringier, ne-ai cam vandut marfa blatuita, vrajeli, minciunele si ciubucuri ieftine, nea Mihnea!? Daca tot te-ai dat in fapt, cine dreaq crezi ca-ti mai cumpara tie maculatura, smecherasule? Rusinica si succesuri!
  • Cornel Cornel
    are dreptate mihnea, redactia e plina de zero-barati.
  • Un fost Un fost
    Dispar fonfleurile? Pai cel mai mare fonfleu esti tu, Mihnea! Si vad ca pacalesti presa in continuare dupa ce stim amandoi cum ai fost dat afara de Adrian Sarbu...
  • omar omar
    zici da domnul manajer de la Ringier a fost pleat vreo 3 ani in concediu, timp in care cineva a dormit in patutul lui. prietene, Libertatea asa cum este ea acum este creatia ta....cu tot cu scaderea de vanzari. asuma-ti faptul ca esti incompetent...e treaba de maturizare, si se invata la varste mici...ca ziarist ai fost slab , ca manager esti hilar.
  • PR Manager PR Manager
    Toate declaratiile sforaitoare ale lui Mihnea Vasiliu au darul sa mascheze o realitate cruda: sub augusta sa conducere Libertatea s-a prabusit de-a dreptul, vanzarile nete fiind la o treime fata de momentul de start al mandatului sau de director general. Din lider absolut in vanzari, tabloidul e o caricatura pe cale sa-si dea duhul, cu scaderi devenite cronice. Greu de crezut ca aia care l-au dus atat de sus si care, in parte, au ramas pe baricade, s-au tampit in asa hal incat sa-l coboare rau de tot. Schimbarile au fost de top management doar. E drept, cifra de afaceri a Ringier a crescut nitel in criza, insa nicidecum prin volume mai bune, ci prin preluari de reviste, site-uri etc de la alte edituri care si-au dat duhul si au incercat sa scape de activele neprofitabile. Din companie au plecat aproape toti oamenii buni si au venit nepoti, cumnati, fini si fosti colegi rataciti ai super-sefului. "Managementul" marca Mihnea se bazeaza pe terorizarea angajatilor. Povestile alea pe care le tot indruga el sunt imposibil de facut cu oameni platiti prost, lipsiti de talent, de surse si de motivatie. Sa zicem ca vor exista, brusc, toate astea (categoric se vor da oameni afara la greu). Cum se vor imbunatati insa domeniile prost administrate de care ar trebui sa raspunda Vasiliu: marketingul, difuzarea, advertising-ul?
    Concret, Mihnea Vasiliu, un baiat platit cu 12.000 euro pe luna, a adus un american platit cu 5.000 euro/luna si un redactor sef nou platit cu 4.000 pentru a avea pe cine sa dea vina in continuare. Pana acum, tactica de a ascunde gunoiul sub pres a mers, iar cand n-a mai tinut vrajeala de vina au fost mereu altii. Sigur, nu pilele aduse pe bani grei, ci sclavii deveniti brusc "prosti" dupa 14-15 ani de lucrat pentru ziar.
  • david Cc david Cc
    Vai... de abia astept... sa nu il citesc :) Ce vrea sa zica nenea in cateva cuvinte: aceleasi laturi in alt format.
  • Vasile Vasile
    După relansarea asta va mai urma una la primăvară, când vor dispărea cerneala și hârtia.

Trimite un comentariu

sus