Skip to main content

UPC, obligat de Protecția Consumatorilor să renunțe la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, în cazul Look Plus și Disney Junior. Câți oameni au reclamat majorarea. Ce spune UPC

 

upc

Publicitate

UPDATE. UPC vine cu o poziție după apariția articolului de pe Paginademedia.ro cu decizia ANPC. „Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor”, au declarat reprezentanții UPC, într-un punct de vedere trimis paginademedia.ro.

UPC renunță la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce compania a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Informația a fost confirmată pentru paginademedia.ro de către reprezentanții instituției.

Compania de cablu și-a informat, în urmă cu o lună, abonații că prețul abonamentului urmează să fie majorat de la 1 august, odată cu adăugarea, în grila de programe, a posturilor Look Plus și Disney Junior, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.

ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienții săi”, după cum au declarat reprezentanții instituției pentru paginademedia.ro.

Întrebați dacă UPC va înceta majorarea de preț de 3 lei, reprezentanții ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da”.

ANPC a primit în ultima lună în jur de 110 reclamații având ca obiect scumpirea abonamentului.

Un client UPC: ANPC mi-a spus ca au fost sanctionati

Un client UPC a reclamat la ANPC majorarea automata cu trei lei a abonamentului, odată cu introducerea în grila a posturilor Disney Jr. si Look Plus, din luna iulie.

"Societatea (UPC) a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie", se arata intr-un raspuns trimis abonatului UPC care a reclamat compania.

Abonatul UPC povesteste pentru Paginademedia.ro:

"Am facut reclamatie la ANPC – protectia consumatorilor cu privire la majorarea abuziva cu 3 lei a tarifului la abonamentul UPC pe motivul introducerii in grila a doua canale ”premium” – Disney jr si Look plus.

Rezultatul este pozitiv – iata raspunsul celor de la ANPC:

”Referitor la reclamatia dvs. inregistrata in cadrul CPCMB ,ca informam ca cele sesizate de dvs. se confirma.

Societatea a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie."

În continuare, poziția celor de la ANPC: 

In ce a constat sanctiunea contraventionala data UPC de catre ANPC?-

ANPC a dispus masura de incetare a practicii incorecte utilizata de acest operator economic in raport cu clientii sai

Cand a fost data aceasta sanctiune?

La data de 22.07.2014.

Cate sesizari a primit ANPC pe subiectul sumpirii abonamentului UPC cu 3 lei?

Numarul de sesizari inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si avand ca obiect scumpirea abonamentului a fost de aproximativ 110.

In ce publicatie si la ce data a fost publicat anuntul legat de sanctiunea UPC?

La data de 29. 07 si, respectiv, in data de 30.07.2014 s-a publicat in CURIERUL NATIONAL

Va opri UPC majorarea de pret de 3 lei?

In urma masurilor aplicate, da.

Poziția integrală a UPC, în continuare: 

În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.

Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.

Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Cei de la UPC mia bagat pe gat internet de 150 fara acordul meu la scumpit. La tv a mai adaugat 3 lei cu toate ca eu nu mai am contract cu ei de 2 ani Vreau sa plec la alt operator cum procedez?
  • Am inchis mai devreme cu call centerul . patetic, au zis ca e normal sa se scumpeasca chiar daca nu am primit nici un serviciu in plus.
  • Azi am cerut lamuriri celor de la call center referitor la cei trei lei in plus la factura. Mi-au spus ca acesti trei lei s-au introdus in urma unui calcul elaborat al dumnealor, ca cei de la Discovery / plus nu stiu ce autoritate au marit preturile si ca asta e, pot oricand sa renunt la serviciile dumnealor. In acest sens le-am spus ca tot in urma unui calcul elaborat de-al meu consider ca le platesc prea mult pentru serviciile dumnealor ca eu noaptea dorm si ziua sunt la munca, in consecinta ar trebui sa le platesc doar MAXIM 60% din valoarea abonamentului lunar. In orice caz cred ca reziliez contractul dumnealor... nu pentru trei lei ci pentru magaria de care dau dovada.
  • am sunat la upc si am primit un numar de sesizare... am fost linistit de o domnisoara care imi spunea ca datele de pe factura nu sunt confidentiale
  • si eu am in consul my upc factura altcuiva am sunat la ei si mi au dat un numar de sesizare. am facut reclamatie la anpc si am primit de la upc un mail prin care mi a fost retrasa factura pentru recalculare. acum astept sa vad ce se mai intampla
  • cred ca pentru asta ar trebui cerut un puct de vedere de la upc, facturile cred ca trebuiau sa fie private datele ma gandesc ca sunt confidentiale
  • cred ca upc are o problema ...in my upc am factura alcuiva tare interesant deci ma gandesc ca factura mea e vazuta de alcineva in my.upc datele facturii Dl OVIDIU Babutan, Bistrita
  • La fel,acum dau acatiste ca sa nu imi bage 10 lei pt Extra Fotbal,desi am dezactivat-o de doua ori,in conditiile in care inca am Look...
  • Eu am primit un mail cu textul urmator, dupa ce factura a fost majorata:
    Stimate Client,
    Te informam ca factura din contul tau MyUPC sau pe care ai primit-o prin e-mail prezenta anumite neconcordante cauzate de erori de sistem. Ea a fost retrasa pentru recalculare si te vom anunta prin e-mail cand va fi disponibila factura corecta.

    In cazul in care ai efectuat deja plata, suma va fi regularizata la plata facturii urmatoare.

    Ne cerem scuze si te asiguram ca facem tot posibilul sa rezolvam aceasta situatie cat mai rapid.

    Multumim pentru intelegere,

    Echipa UPC
  • Nenicule, tu stii cat e inflatia? E 2014 nu 1997...si in fond, operatorii de cablu sunt in unele zone in structura de monopol, asa ca daca se poate la gaz,electricitate si apa, de ce sa nu se poata si la TV cablu?
  • da si mie mi-a venit marita cu 3 lei sunt nesimtiti asa se intimpla mereu noi platim pacat ca nu am in bloc digi ca plecam in secunda 1
  • UPC a scumpit pentru ca a introdus Look Plus, deși acum susține altceva. E o vânzare forțată. Nu poți obliga un client sa plătească pentru un serviciu pe care poate nu și-l dorește.
  • Mie mi-a venit pe mail factura marita cu 3 lei (am factura digitala activata). Deci pana la urma stirea de mai sus este falsa si facturile au fost marite cy 3 lei !!!
  • departe de mine gandul sa ii apar pe UPC
    sunt abonat rcs-rds si o ra raman aici
    dar, ceea ce a facut UPC nu mi se pare neinregula
    adica, electrica, gazul, apa calda, apa rece, ..pretul astora se majoreaza lunar de 25 de ani si anpc nu intervine..iar acum, cand o companie privata isi majoreaza tarifele, se sesizeaza desteptii astia?
    cine e nemultumit de ei, sa renunte, ca e posibil..si gata discutia
  • Am solicitat la UPC eliminarea taxei de 3 RON din factura mea, in urma aparitiei acestui articol. Raspunsul lor a fost ca nu este adevarat ceea ce am citit in presa si ca taxa ramane in continuare obligatorie pentru toti clientii! Voi sesiza ANPC-ul in acest sens!!

Trimite un comentariu