Skip to main content

Două oferte pentru viitorul măsurător al audiențelor TV. Care sunt companiile înscrise la licitație

 

Peoplemeter Kantar

Publicitate

Cine va măsura audiențele TV începând din 2016? Două oferte au fost depuse la licitația pentru alegerea viitorului măsurător al audiențelor TV, iar câștigătorul va fi anunțat în ianuarie, anul viitor.

Paginademedia.ro vă prezintă care sunt companiile înscrise la licitație:

Au fost depuse două oferte:

1. Kantar Media, compania care se ocupă, în prezent, de audiențele TV, a depus ofertă pentru licitația de acum. Actualul contract al Kantar Media este până la sfârșitul anului 2015.

2. A doua ofertă vine din partea unui joint-venture. Este vorba de companiile Mediaresearch (din Cehia) și Nielsen.

Care sunt următorii pași ai licitației?

Oficialii Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA) au precizat pentru Paginademedia.ro că ofertele primite vor fi analizate de către membrii Comisiei licitației pînă la data de 17.09.2014, cînd este programată o întîlnire a Comisiei pentru discutarea acestora.

- Ulterior, companiile participante își vor prezenta ofertele în fața membrilor Comisiei, existînd posibilitatea pentru Comisie de a adresa întrebări în vederea lămuririi aspectelor tehnice ale ofertelor. După lămurirea tuturor aspectelor de natura tehnica, Comisia va trece la evaluarea acestor oferte.

- Comisia se va întruni pentru discutarea rezultatelor pînă la jumătatea lunii decembrie 2014.
Anunțarea cîștigătorului procedurii este prevăzută pentru data de 12.01.2015.

Comisia pentru licitație este formată din 15 membri, câte cinci din partea agențiilor de publicitate, posturilor TV și Consiliului Național al Audiovizualului.

Din partea CNA:

Laura Georgescu

Răsvan Popescu
Viorel Vasile Buda
Monica Gubernat
Lorand Turos

Din partea posturilor TV:

Lucia Antal – Pro TV
Cristina Morar – Antena TV Group
Anca Gheorghe – TVR
Nora Marcovici – Prima TV
Iosif Kălăuz – Kanal D

Din partea agențiilor de publicitate:

Alexandra Olteanu – Initiative
Maria Tudor – Zenith
Liviu Boitan – MediaCom
Roxana Panturoiu – Media Direction
Nicu Laită – Omnicom MediaGroup

Comisia a aprobat ca la lucrări să existe și observatori:

Dana Bursuc – Cosmote
Giulia Burlui – Coca-cola
Anca Stroe – Danone
Solange Albu – România TV
Rareș Anița – B1 TV
Tudor Stamin – Național TV
Și Realitatea TV va avea un reprezentant ca observator.

Cum se măsoară acum audiența TV în prezent, în materialul video de mai jos, realizat de Paginademedia.ro. Mai multe detalii, AICI:

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • au aparut primele audiente pentru Liga I la LookTV. anunta si Mihai Mironica, si Lucian Lipovan ca meciul Steaua-Gaz Metan a avut audienta zero. este adevarat? multumesc.
  • Vad ca de la CNA sunt doar slugile PSD-ului. Unde e rost de bani si de spaga se baga repede la inaintare. Buda nu se pune, e sluga PSD-ista sub acoperire.
  • Orice furnizor de televiziune digitala (IPTV) poate sa ofere informatii despre abonat si la ce post se uita in fiecare secunda. Multi tineri urmaresc pe internet posturile... lor ce peoplemetre le trebuie la tableta/laptop/telefon?
    2000 de peoplemetre fata de cateva sute de mii de abonati la un furnizor de televiziunea digitala... eu cred ca rezultatele/audientele ar fi mai exacte in cel de-al doilea caz.

Trimite un comentariu