Skip to main content

Două oferte pentru viitorul măsurător al audienţelor TV. Care sunt companiile înscrise la licitaţie

 
Peoplemeter Kantar
Peoplemeter Kantar

Peoplemeter Kantar

Publicitate

Cine va măsura audienţele TV începând din 2016? Două oferte au fost depuse la licitaţia pentru alegerea viitorului măsurător al audienţelor TV, iar câştigătorul va fi anunţat în ianuarie, anul viitor.

Paginademedia.ro vă prezintă care sunt companiile înscrise la licitaţie:

Au fost depuse două oferte:

1. Kantar Media, compania care se ocupă, în prezent, de audienţele TV, a depus ofertă pentru licitaţia de acum. Actualul contract al Kantar Media este până la sfârşitul anului 2015.

2. A doua ofertă vine din partea unui joint-venture. Este vorba de companiile Mediaresearch (din Cehia) şi Nielsen.

Care sunt următorii paşi ai licitaţiei?

Oficialii Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) au precizat pentru Paginademedia.ro că ofertele primite vor fi analizate de către membrii Comisiei licitaţiei pînă la data de 17.09.2014, cînd este programată o întîlnire a Comisiei pentru discutarea acestora.

- Ulterior, companiile participante îşi vor prezenta ofertele în faţa membrilor Comisiei, existînd posibilitatea pentru Comisie de a adresa întrebări în vederea lămuririi aspectelor tehnice ale ofertelor. După lămurirea tuturor aspectelor de natura tehnica, Comisia va trece la evaluarea acestor oferte.

- Comisia se va întruni pentru discutarea rezultatelor pînă la jumătatea lunii decembrie 2014.
Anunţarea cîştigătorului procedurii este prevăzută pentru data de 12.01.2015.

Comisia pentru licitaţie este formată din 15 membri, câte cinci din partea agenţiilor de publicitate, posturilor TV şi Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Din partea CNA:

Laura Georgescu

Răsvan Popescu
Viorel Vasile Buda
Monica Gubernat
Lorand Turos

Din partea posturilor TV:

Lucia Antal – Pro TV
Cristina Morar – Antena TV Group
Anca Gheorghe – TVR
Nora Marcovici – Prima TV
Iosif Kălăuz – Kanal D

Din partea agenţiilor de publicitate:

Alexandra Olteanu – Initiative
Maria Tudor – Zenith
Liviu Boitan – MediaCom
Roxana Panturoiu – Media Direction
Nicu Laită – Omnicom MediaGroup

Comisia a aprobat ca la lucrări să existe şi observatori:

Dana Bursuc – Cosmote
Giulia Burlui – Coca-cola
Anca Stroe – Danone
Solange Albu – România TV
Rareş Aniţa – B1 TV
Tudor Stamin – Naţional TV
Şi Realitatea TV va avea un reprezentant ca observator.

Cum se măsoară acum audienţa TV în prezent, în materialul video de mai jos, realizat de Paginademedia.ro. Mai multe detalii, AICI:

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • rares rares
    Dar pe buletinul cu care ai facut contractul cu operatorul baniesc ca este trecuta o varsta...
  • blabla blabla
    Doar ca la IPTV nu se vede clar ce varsta au si cate persoane urmaresc.
  • edi edi
    au aparut primele audiente pentru Liga I la LookTV. anunta si Mihai Mironica, si Lucian Lipovan ca meciul Steaua-Gaz Metan a avut audienta zero. este adevarat? multumesc.
  • Justitiarul Justitiarul
    Vad ca de la CNA sunt doar slugile PSD-ului. Unde e rost de bani si de spaga se baga repede la inaintare. Buda nu se pune, e sluga PSD-ista sub acoperire.
  • Marius Marius
    Orice furnizor de televiziune digitala (IPTV) poate sa ofere informatii despre abonat si la ce post se uita in fiecare secunda. Multi tineri urmaresc pe internet posturile... lor ce peoplemetre le trebuie la tableta/laptop/telefon?
    2000 de peoplemetre fata de cateva sute de mii de abonati la un furnizor de televiziunea digitala... eu cred ca rezultatele/audientele ar fi mai exacte in cel de-al doilea caz.

Trimite un comentariu

sus