Skip to main content

Zenith: Primul an de creștere a pieței media din România, după cinci ani de declin. Televiziunea are peste 60% din piață

 

Foto: The Guardian
Foto: The Guardian

Publicitate

PREVIZIUNI. Piața locală de publicitate va crește cu 2.8% până la finalul anului 2014, evoluție datorată în principal expansiunii mediului digital (+12%), potrivit estimărilor Zenith Romania.

Se așteaptă ca până la sfârșitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 de milioane de dolari, anunță compania de media.

Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, mai spus reprezentanții Zenith.

TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.

zenyth

La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG - non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%) acopera jumatate din totalul investitiilor media.

La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate
Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge US$ 523 miliarde in cursul acestui an. Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu