Skip to main content

PROFIL. MasterChef și Hell’s Kitchen, public asemănător. Cine s-a uitat la cele două show-uri culinare, din care a ieșit câștigător MasterChef.

 

Hell's MasterChef

Publicitate

Dacă pe intervalul de bătaie dintre Vocea României și X Factor profilul celor două emisiuni era diferit (după cum Paginademedia.ro a scris aici), nu același lucru se poate spune despre show-urile culinare.

Luni seara, MasterChef (Pro TV) a câștigat la distanță în competiția directă cu Iadul Bucătarilor de pe Antena 1. Profilele celor două show-uri sunt însă asemănătoare. Antena 1 a avut mai puțin telespectatori decât Pro TV, dar structura publicului a fost aproape aceeași, cu mici diferențe.

Înainte de analiza detaliată, iată ce s-a întmplat la show-urile muzicale:

VOCEA ROMÂNIEI vs. X FACTOR. Vocea României a avut un public ceva mai tânăr și a stat mai bine la capitolul studii superioare. X Factor a avut un procent mai mare de femei. Pe categorii de vârstă, și Vocea și X Factor au avut aproape același procente la publicul până în 25 de ani. După acest nivel, încep diferențele, la Antena 1 ponderea publicului peste 65 de ani fiind dublă.

Luni seara, MasterChef a avut o medie de 1,5 milioane de telespectatori pe minut, dintre care 820.000 de orășeni. La Iadul bucătarilor de pe Antena 1 s-au uitat 838.000 de români, dintre care 547.000 de la orașe. Cifrele, aici.

Profilele emisiunilor:

După gen:

MasterChef: 46,5% au fost bărbați, 53,5% femei
Iadul bucătarilor: puțin mai multe femei – 58,7%. Bărbații au reprezentat 41,3%

După vârstă:
În general, grupele de vârstă au reprezentări apropiate la cele două emisiuni. Sunt câteva diferențe:

Iadul bucătarilor de pe Antena 1 a avut o reprezentare ceva mai bună decât MasterChef pe segmentul de vârstă de până în 25 de ani. Astfel, peste un sfert din publicul Hell’s Kitchen a fost din această zonă (25,6%, față de 21,9% din publicul MasterChef).

De remarcat și diferența la copii: 9% din publicul Hell’s avea între 4 și 11 ani, față de 6,4 la MasterChef.

MasterChef a stat mai bine decât Iadul bucătarilor pe segmentul 35 – 44 de ani. Aproape 27% din publicul emisiunii de pe Pro TV a fost din această zonă de vârstă.

După educație:

Profilul publicului după educație este aproape identic: 17,9% din public cu studii superioare la Pro TV, 17% la Antena 1, 27% din telespectatori cu studii primare la Pro TV, 28,2 la Antena 1.

După reședință:

După mărimea localității au fost câteva diferențe între programe. MasterChef a avut o aproape 45% dintre telespectatori de la țară (față de 35% la Iadul bucătarilor).
Din publicul Hell’S Kitchen, 15,7% din telespectatori au fost din București. De la MasterChef, 10,8% din public a fost din Capitală.

Profilul publicului MasterChef și Hell’s Kitchen – Iadul bucătarilor, pe intervalul de intersecție, luni, 29 septembrie:

Profile MasterChef - Hell's Kitchen

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu