Skip to main content

Spoturile CEC Bank, cu Brâncuși, interzise de CNA la o lună după ce și-au încetat difuzarea

 

brancusi

Publicitate

Consiliul Național al Audiovizualului a decis să interzică spoturile la CEC, în care apare un actor care îl interpretează pe Constantin Brâncuși pe motiv că induce publicul în eroare. Spoturile cu Brâncuși nu mai sunt difuzate pe TV de la sfârșitul lunii septembrie, însă membrii au hotărât să dea acestă decizie pentru ca „lucrurile acestea să nu se mai întâmple”.

Toți membrii CNA au votat propunerea de intrare a legalitate a spotului cu Brâncuși, făcută de Răsvan Popescu, membru CNA. Măsura de intrare în legalitate presupune oprirea reclamei de la difuzare până când este modificată astfel încât să numai fie încălcată legea.

„Am înțeles că nu se mai difuzează (reclamele cu Brâncuși - n.r.). Pentru ca lucrurile acestea să nu se mai întâmple, propun intrarea în legalitate.”, a declarat Răsvan Popescu, membru CNA. Propunerea a fost făcută în baza articolului 93 din Codul de Reglementare în Audiovizual: „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

Un alt membru CNA s-a declarat scandalizat de spoturile în cauză. „Este o minciună, un fals. O deturnare de la realitate. Nu i-a dat nimănui prin cap să nu dea acest spot”, a declarat Florin Gabrea, membru CNA.

CNA a primit șase reclamații pe subiectul CEC Bank - Brâncuși, printre care s-a numărat Asociația Proiect Urban. „A creat o falsă confesiune a marelui artist prin mijloace electronice”, se arată în reclamația instituției.

Spoturile cu Brâncuși, două de câte 70 de secunde, și două de câte 30, și-au încetat apariția la sfârșitul lunii septembrie.

Spotul CEC Bank:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce nu au inteles membrii CNA si din pacate nici multi cititori de pe aici, este ca reclamele, din punct de vedere al legislatiei, sunt corecte.
    Urmariti atent in spot-uri ce anume este transmis ca fiind "vorbe ale lui Brancusi". Nu veti gasi nimic care sa poata fi dovedit ca nu ar fi putut fi spus de Brancusi. Nicio referire la vreun brand comercial actual, decat aprecieri despre sculptura, arta, viata si Romania in general. E corect ca o reclama nu are voie sa minta, dar cel care acuza ca Brancusi nu ar fi putut spune acele lucruri trebuie sa si demonstreze asta.
    Legal, textele atribuite lui Brancusi ar mai putea fi atacate pe motiv ca defaimeaza imaginea publica a artistului. Dar surprinzator pentru unii, oricat ai "invarti" textele respective, nu sunt deloc defaimatoare si nici nu lezeaza imaginea lui Brancusi, ba din contra. Eu chiar cred ca publicului tanar ii sunt folositoare reclame care lauda preocuparea pentru arta si pentru frumos.
    Este evident ca autorii reclamelor nu pot dovedi ca textele respective au fost spune ad literam de catre Brancusi, dar nici contestatarii nu pot dovedi contrariul. De incalcat nu incalca nicio lege si asta se va vedea in timp, daca va ajunge vreodata in instanta cazul.
    Eu apreciez ca sunt reclame inteligente, din categoria celor de laudat.
    Despre realizarea tehnica a spoturilor numai de bine, foarte greu iti dai seama unde se imbina imaginile de arhiva cu cele prelucrate digital.

Trimite un comentariu