Skip to main content

Ștefan Iordache, Starcom: "Hoțul a strigat hoții, iar Consiliul Concurenței a picat în capcană". UAPR încetează colaborarea cu această instituție

 

Stefan Iordache

Publicitate

“Hoțul a strigat hoții, iar Consiliul Concurenței a picat în capcană”, a declarat pentru Paginademedia.ro Ștefan Iordache, de la agenția Starcom Media Vest, companie amendată cu 412.000 de euro.

Ștefan Iordache, totodată vicepreședinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România - UAPR, a trimis o serie de precizări, în numele asociației, legate de amendarea a 11 agenții de media cu o sumă totală de 3,2 milioane de euro.

În poziție se spune, printre altele, UAPR încetează colaborarea cu autoritatea din domeniul concurenței pentru pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață.

Reamintim că 11 agenții de media au fost amendate de Consiliul Concurenței cu sume care totalizează 3,2 milioane de euro, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Amenzile au vizat procente între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri ale agențiilor.

Punctul de vedere al UAPR, trimis de vicepreședintele organizației, Ștefan Iordache:

Pentru clarificarea actorilor din industria media, în special, și pentru opinia publică, în general, UAPR este nevoită să facă unele precizări referitoare la comunicatul de presă prin care Consiliul Concurenței își explică decizia de sancționare a unor agenții media:

 

1. „Autoritatea de concurenta a constatat ca cele 11 companii au participat la o intelegere anticoncurentiala avand ca obiect eliminarea de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media, a agentiilor media concurente”. (din comunicatul de presă)

Agențiile de media nu au vizat eliminarea nimănui din piață ci doar a practicilor neetice ale celor pe care Consiliul i-a apărat prin decizie;

 

2. "Actiunile comune, prin care companii concurente isi coordoneaza comportamentul comercial, constituie o incalcare a regulilor de concurenta”. (din comunicatul de presă)

• Consiliul nu a identificat niciun comportament comercial care să constituie o încălcare a regulilor de concurență;

3. ”In prezent, Consiliul Concurentei colaboreaza cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, pentru a elabora un set de principii care sa asigure transparenta si profesionalismul pe aceasta piata, astfel incat clientii sa poata beneficia de cea mai buna oferta din punct de vedere al calitatii serviciilor si pretul acestora”.

• Din observațiile formulate de Consiliul Concurenței cu privire la Ghidul de Pitch și Codul de Etică pe care le-am transmis spre analiză, înțelegem că, din păcate, această instituție este încă departe de a fi înțeles principiile în baza cărora funcționează piața media la nivel european și național motiv pentru care încetăm colaborarea cu autoritatea de concurență „pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață”.

Transparența și profesionalismul au existat pe piața media și nu trebuie introduse sau asigurate de Consiliu iar ele vor continua să predomine chiar dacă Consiliul legitimează practicile neetice ale altor agenții.

În ceea ce îi privește pe clienții care „să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețului”, UAPR îi asigură pe aceștia că agențiile media investigate o vor face cu același devotament ca și până acum și că investigația și decizia Consiliului, departe de a fi contribuit la asanarea industriei, nu au făcut altceva decât să bulverseze piața media și să impună o optică denaturată a realității în care clienților abia acum le va fi greu să discearnă între practicile europene și cele ale agențiilor susținute de Consiliu.

Pentru a fi mai preciși cu privire la refuzul de a mai colabora cu autoritatea de concurență ne referim, de exemplu, la prevederea din Ghidul de Pitch conform căreia „clienții pot stabili și acorda onorarii agențiilor participante la pitch”, formulare în legătură cu care judecata profesioniștilor în concurență de la Consiliu a fost că „ar putea, în anumite condiții, să fie considerată o fixare de preț”.

În acest registru și cu asemenea erori a fost declanșată, derulată investigația și emisă decizia de sancțiune a agențiilor din piața de media pe care profesioniștii Consiliului au vrut s-o facă „mai transparentă și mai profesionistă”.

Despre subiect a scris și HotNews.ro

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Pe aia de anu' trecut (sau acum 2 ani) cu ordonanta - am inteles-o: s-a bagat Statu' in ciorba voastra si v-a zis cum sa (nu) va faceti biznisu' - ca asa i-a ordonat voiculescu sa zica lui, statului - care este
    Bah ... da' astia de la consiliu concurentei au stat pe lucrare ceva timp si daca au zis ca sunteti jegosi cu ala de la The Group - eu unu' ii cred.
    Ca au zis si de retaileri ( si asa era!!!) ca au zis si de petrolisti (si asa era!!!!) ca au zis si de FeMeCeGisti (pg si lever - si asa era!!!)
    Deci io ii cred, Stefane!
    Si pe tine nu te compatimesc ca nu esti asa alb si imaculat si virgin. Ba din contra!
  • o uniune a agentiilor de comunicare încetează comunicarea...
    super, tipic românesc!
    bravo iordache, florescu&enoiu = asta spune mult despre profesinalismul vostru și capra vecinului!
  • Vaaaaai !... Asta e ca vorba aia romaneasca: si penetrati si cu banii luati!
    Bravo the group! La Stefan s-a terminat lubrifiantul de se lamenteaza atat?!...
  • Dincolo de scandal, iata o decizie buna: UAPR inceteaza colaborarea cu CC. De acum inainte si eu voi inceta colaborarea cu ANAF.
  • Stefane chiar nu iti este rusine sa spui asa ceva? dar voi cata spaga ati dat sa tineti conturile Petrom si Bergenbier? ca stii bine ca fara le pierdeati de multa vreme. Oftica voastra este ca Zoltan a luat cele mai mari 2 conturi din tara. evident tot pe spaga. Si ca v-a luat multi clienti de retea pentru care nu ati miscat un deget dar ati crezut ca sunt pe veci ai vostri. Nu e vina lui Zoltan ca a ajuns sa ia Cosmote si RTL. este vina celor de la Mindshare ca nu au stiut sa ii tina fericiti. La fel si cu ceilalti clienti. Niciun client happy nu pleaca. dar la cum va purtati toti... ar trebui sa luati lectii de la Zoltan.
  • eu cred ca au mai patit-o si altii in trecut ( petrol, retail, fmcg) si nu s-a facut atata tam-tam. Iordache asta mi se pare cam tampitzel cum striga el in gura mare ca e nedreptatit. Are chiar si un aer de vinovat in discurs; in plus ii lipsesc argumentele.
    Eu daca as fi clientul lui n-as mai lucra cu el - ceea ce ii si doresc! platiti amenda - ce faceti voi se cheama "easy money"!
    Urmeaza bancile ? Alo, BNR!
  • S-a dat un verdict. Nu inteleg de ce se mai agita domnii amendati. Au facut cartel impotriva unui concurrent ? Au facut. E legal ce au facut ? Nu. Atunci restul e tacere. S-a arunce cu piatra cel ce este nevinovat. Tupeu de tupeu are amendatul Iordache.
  • În toată piata se știa și se vorbea despre cum reușesc cei de la the Group sa castige pitch urile. Cu RTL e simplu: și au plasat un om din agenție ca media manager la romtelecom și de atunci lucrurile au mers ca unse. Bravo consiliului concurentei! Un exemplu despre cum poți sa fii tâmpit cu acte în regula.
  • mi se par 100% vinovati, altfel nu macaneau asa in presa. Pur si simplu urmau drumul natural juridic si mai cred ca cineva a turnat sa scape amenda :)) sau una ma mica
  • Un exemplu de profesionalism...Chiritoiu nu dadea pe la cursuri, uneori nu venea nimeni si nu se stia, iar la examen se copia pe rupte fiindca dl. Chiritoiu era prea ocupat sa parvina in ierarhie :)) Asta era in 2004...Atacati decizia in instanta, ma mir ca o gasca de bugetari sa fi reusit sa faca lucrurile perfecte din punct de vedere juridic!

Trimite un comentariu