Skip to main content

STUDIU. Piața de marketing și publicitate, estimată la 0,5 miliarde de euro, are impact asupra unei treimi din economie

 
STUDIU. Piața de marketing și publicitate, estimată la 0,5 miliarde de euro, are impact asupra unei treimi din economie
Publicitate ziare

Publicitate ziarePiața românească de produse și servicii de larg consum este evaluată la valoarea de 50 de miliarde de euro, echivalentul a aproximativ 33% din produsul intern brut. Această valoare este sub impactul direct sau indirect al industriei de marketing si publicitate, potrivit unui studiu Deloitte prezentat astăzi la "Ziua Publicității", un eveniment marca IAA România.

Publicitate

Foto: Deloitte
Foto: Deloitte

Potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piață Deloitte în ultimele patru luni, piata produselor și serviciilor de larg consum este influentata de 3% dintre managerii activi pe piața locală, anume cei care administrează bugete totale de 0,5 miliarde de euro, dedicate marketingului și comunicării comerciale.

Principalele industrii care aloca bani de publicitate sunt:

Foto: Deloitte
Foto: Deloitte

  • FMCG (produse de larg consum) - 57% din piata
  • Industria farmaceutică - 17%
  • Telecom - 13%

DOVADA EFICIENȚEI mediului TV. Dintre companiile incluse în studiu, 70% și-au crescut cheltuielile de publicitate TV în ultimul an financiar (2013). Dintre acestea, 61% au înregistrat o creștere a veniturilor.

Cum influențează publicitatea piața muncii:

  • 18.500 de oameni lucrează în domeniul publicității și marketingului - impact direct
  • 95.000 de oameni sunt sub impact indirect, lucrând ca agenți de vânzări sau angajați care lucrează cu clienți
  • 554.500 de oameni resimt o influență semnificativă: angajații din domeniile retail, vanzari en gros, industria HoReCa

Despre Studiul Deloitte

Deloitte a realizat acest studiu printr-o serie de interviuri cu factori de decizie din companii mari, mici și mijlocii din Romania, dar si cu reprezentanții principalelor stații de televiziune. Interviuri le au fost coroborate cu date provenite din surse oficiale și din alte cercetări referitoare la piața de publicitate din România.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu