Skip to main content

Abonații RCS, bombardați cu mesaje care anunță exit poll-ul la Digi24. Cum au încercat Digi24 și România TV să prezinte mascat rezultate exit-poll-urilor

 

rcs
Captură realizată de Mihai Stegerean, producător TV

Publicitate

MUTARE. RCS s-a folosit de baza sa de clienți pentru a-și chema telespectatorii pe Digi24. Astfel, în jurul orei 20.45, pe ecranele abonaților la cablu digital a apărut un mesaj prin care erau invitați să urmărească rezultatele exit-poll la Digi24.

„Află de la Digi24, duminica la 21.00, cine se califică în turul doi al prezidențialelor”, a fost mesajul afișat pe ecranele abonaților la RCS în varianta digitală, indiferent de postul pe care se aflau.

Date mascate înainte de ora 21.00 pe Digi 24 și la România TV

Unele posturi de știri au „păcătuit” și la capitolul date exit-poll. România TV și Digi24 au prezentat anumite date legate de alegeri, înainte de ora 21.00. Prezentarea datelor este interzisă de normele audiovizualului, dar cele două televiziuni au ales modalități la limita legii.

Astfel, cele două posturi au prezentat voalat informații din exit-poll-uri. Digi24 început cu mai bine de 40 de minute înainte de prezentarea datelor oficiale. Postul de știri s-a jucat cu literele alfabetului, numindu-i pe candidați X, Y, Z și W. Digi24 a prezentat ierarhia candidaților, fără a da cifre.

Pe de altă parte. România TV a început să prezinte, în procente, modul în care au votat românii din anumite zone istorice. Postul a prezentat codat, dar destul de evident date exit-poll, prin două coloane, una de culoare roșie, numită Schimbarea, iar alta albastră, numită Continuitate.

digi24

romania tv

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Se pare că răspunsul meu a dispărut în neant!
    Mai fac o încercare.
    Aţi putea să nu folosiţi o "tehnica" PSD-istă (ca să nu spun Pont-istă) şi să primesc/primim o explicaţie corectă, de la o persoană ce se vrea jurnalist?
    Aţi spus că este o încălcare a legii... CARE LEGE ŞI CE SPUNE EA?
    Antena 3 a fost amendată în 2009... CE A FĂCUT DIGI24 SI RTV NU ESTE LA FEL CU CE A FACUT ANTENA 3 ŞI REALITATEA TV ÎN 2009!
    Pe paginademedia, literele pentru un răspuns mai explicit sau pentru un articol complet, costă?
  • Este incalcare a legii. In 2009, Antena 3 a fost amendata pentru ca a furat startul. http://www.paginademedia.ro/2009/06/antena-3-amendata-pentru-ca-a-furat-startul-exit-poll-ului-cateva-povesti-in-care-timpul-se-dilata/
  • Nu înţeleg de ce este prezentat ca ceva rău, dacă nu au încălcat legea?
    Bravo lor că au informat telespectatorii mai devreme!
    Ăsta este scopul unei televiziuni de ştiri, nu?
  • Postul digi24 mi-se pare cel mai impartial din punct de vedere politic. Din partea lui avem cel mai putina intoxicatie politica.
  • Intrebarea mea e.... la ce le foloseste? Daca milioane de gospodine si gorpodari din tara asta au simultan orgasm, se numeste ca respectivul post tv are buget asigurat pe urmatorii cinci ani?

Trimite un comentariu