Skip to main content

Axel Springer capitulează în fața Google

 

Sursa foto: Capital
Sursa foto: Capital

Publicitate

Axel Springer a anunțat ieri că a cedat în fața lui Google în conflictul privind proprietatea intelectuală, capitulând astfel în fața atotputerniciei motorului american de căutare, scrie HotNews.ro, care citează AFP.

Astfel, Axel Springer a acordat Google o licență pentru a apărea din nou, gratuit, extrase din articolele publicațiilor sale pe motorul de căutare.

"(...) Axel Springer nu vede altă posibilitate, având în vedere poziția dominantă a Google și presiunea financiară care rezultă de aici", a precizat grupul german care editează, între altele, Bild, cel mai citit ziar din Germania, și Die Welt, actor major al presei germane.

Axel Springer este unul dintre cei mai influenți membri ai VG Media, o coaliție de circa 200 de nume din presa germană, reunite pentru a cere respectarea drepturilor lor de proprietate intelectuală.

Presa dorește să fie plătită pentru utilizarea de către Google în motorul de căutare a începutului articolelor ("snippets") și a fotografiilor miniaturale ("thumbnails").

VG Media a depus o plângere în fața unei camere de arbitraj de pe lângă tribunalul regional din Munchen împotriva Google și a altor motoare de căutare.

Google a reacționat anunțând, luna trecută, că va scoate din rezultatele căutărilor articolele de presă vizate. Decizia a intrat în vigoare în 23 octombrie.

De atunci, Axel Springer a înregistrat o scădere de 40% a traficului generat de motoarele de căutare pe site-urile welt.de, computerbild.de, sportbild.de și autobild.de. Traficul generat de Google News a scăzut cu 80%.

În termeni financiari, într-un an s-ar înregistra pierderi de peste 100.000 euro pentru fiecare dintre aceste site-uri.

"Oricât de trist ar fi, cunoaștem acum exact consecințele discriminării (...) știm cum Google pedepsește pe oricine își folosește un drept" acordat de legea germană, a comentat șeful Axel Springer, Mathias Dopfner.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Deci treaba era reciproc avantajoasa. Dar ei nu, vroiau bani. Bani pentru ca le populariza articolele si le crestea traficul... in avantajul ambelor parti. De ce demonizeaza Google? A zis ca nu mai utilizeaza articolele lor. Era obligata sa le preia cu bani?

Trimite un comentariu