Skip to main content


Val de licitatii pentru promovarea Romaniei în Italia, Franţa, Marea Britanie, Germania, SUA şi Turcia: contracte de 20 milioane de euro. Nu se găsesc însă ofertanţi

 
brand
brand

Sursa foto: Lucian Muntean/ Mediafax
Sursa foto: Lucian Muntean/ Mediafax

Publicitate

ANALIZĂ. Autoritatea Nationala pentru Turism a demarat in acest an un val de licitatii pentru promovarea brandului turistic national in media (TV si presa scrisa) din Italia, Franta, Marea Britanie, Germania, SUA si Turcia, contracte a caror valoare cumulata ajunge la aproape 20 milioane de euro (inclusiv TVA). Scopul este atragerea turistilor din aceste tari.

Toate contractele sunt din fonduri europene. Niciunul dintre contracte nu a fost însă atribuit pana in prezent, motivele fiind pe de o parte lipsa sau invaliditatea ofertelor, iar de cealalta parte - lipsa finantarii necesare din partea autoritatii pentru turism.

Autoritatea Nationala pentru Turism a lansat in acest an in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) un val de licitatii media pentru promovarea brandului turistic national si atragerea turistilor din mai multe tari europene.

O analiza atenta in SEAP arata insa ca majoritatea licitatiilor care sunt in prezent in desfasurare au mai fost lansate si in 2013 sau la inceputul acestui an fiind anulate dupa ceva timp. Cert este ca cel putin pana acum nu a fost atribuit nici unul dintre contractele pe care vi le vom prezenta mai jos.

Înainte de detalii, situaţia licitaţiilor în derulare, pe scurt:

Italia: 3,1 milioane de euro, pentru un an de campanie pe TV şi în presa scrisă. Înainte de licitaţia de acum, două licitaţii pentru acelaşi scop au fost anulate: la una nu a fost niciun ofertant, iar la cealaltă, singura ofertă depusă (de la McCann) a fost declarată “inacceptabilă”.

Franţa: 3,1 milioane de euro. Şi aici au existat, anterior, alte două licitaţii, fără succes. Una dintre ele a fost anulată pentru că au fost depuse oferte inacceptabile si/sau neconforme. Ofertanţii la licitaţiile anulate au fost Havas Media France si The Media Workshop.

Marea Britanie: licitaţie de 2,86 milioane. Şi aici au existat precedente anulate. Licitatii similare au fost anulate in lunile februarie si octombrie 2014

.

Germania: 3,91 milioane valoarea contractului, într-o licitaţie demarată în noiembrie. O licitatie similara pentru campanie media in Germania fusese lansata in luna mai 2014. Valoarea contractului era aceeaşi. Motivul: Imposibilitatea semnarii contractului, in conditiile in care autoritatea contractanta nu dispune de sursa de finantare necesara încheierii contractului de achizitie publica.

Pentru acest contract depusesera oferte Media Planning Group, Optimedia şi McCann.

Statele Unite ale Americii: 2,6 milioane de euro pentru Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din SUA pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national
.

Si aici, ANT a mai incercat o data sa cumpere servicii de publicitate media pentru SUA, in luna decembrie 2013. A fost anulată pentru că s-au depus oferte inacceptabile si/sau neconforme'.

Firmele care depuseseră oferte in termenul limita au fost Spring O'Brian si Brian Cronin Associates.

ANT a încercat licitaţii şi pentru promovarea turismului românesc în Turcia, dar fără succes. Două licitaţii, cu o valoare de 250.000 de euro fiecare, nu au avut niciun ofertant.

De notat faptul ca toate contractele au prevazuta o clauza suspensiva: Autoritatea precizeaza ca va incheia contractul cu ofertantul declarat castigator numai in masura in care fondurile necesare achizitiei vor fi asigurate prin semnarea contractului de finantare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. In caz contrar, procedura este anulata.

Pe larg, despre licitaţiile în derulare, dar şi despre cele anulate pentru lipsa ofertelor sau din alte motive:

1. ITALIA. Licitatii lansate, anulate si reluate pentru promovare media

Cea mai recenta licitatie pentru promovarea brandului turistic al Romaniei in media din Italia a fost lansata in data de 28 noiembrie 2014.

Cum descrie Autoritatea necesitatea acestui proiect:

"Una din priorităţile Autorităţii Naţionale pentru Turism o reprezintă promovarea brandului turistic naţional pe pieţe externe, Italia fiind identificata ca piata-tinta conform Planului de Marketing Strategic si Operational.

Proiectul urmareste identificarea unei agentii de cumparare si planificare media, care prin expertiza echipei sale, sa poata asigura dezvoltarea si implementarea strategiei de media pentru promovarea brandului turistic national in Italia.

Campania va tinti promovarea României în Italia şi se va adresa cu prioritate potentialilor turisti, dar si operatorilor din industria turismului din această ţară", se arata in Caietul de sarcini.

Campania vizeaza publicitate pe TV si in presa scrisa.

Denumire contract: Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Italia pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national

Valoarea estimata fara TVA: 3.120.000 euro

Finantare: Fonduri UE

Perioada: 12 luni de la atribuirea contractului (Perioada estimata a campaniei este februarie - noiembrie 2015).

Clauza suspensiva: Autoritatea precizeaza ca va incheia contractul cu ofertantul declarat castigator numai in masura in care fondurile necesare achizitiei vor fi asigurate prin semnarea contractului de finantare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. (..) Ofertantii din cadrul acestei proceduri accepta utilizarea conditiilor clauzei suspensive, asumându-si întreaga raspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situatia descrisa.

Termen limita pentru primirea ofertelor: 15.01.2015.

Doua licitatii similare au fost anulate in lunile februarie si octombrie 2014

O licitatie similara - achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Italia pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national - fusese lansata in luna mai din acest an. Si aici, valoarea estimata a contractului era tot de 3,12 milioane euro, insa perioada contractuala era de numai 10 luni. (perioada estimata a campaniei fiind Octombrie 2014- Mai 2015).

Datele din SEAP arata ca aceasta licitatie din luna mai care viza piata din Italia a fost anulata in data de 23.10.2014.

La motivele anularii se mentioneaza ca procedura de atribuire a fost anulata ' deoarece singura oferta depusa a fost declarata inacceptabila'

Aceleasi date din SEAP indica si firma care a depus oferta declarata inacceptabila: S.C. BV McCann Erickson S.R.L, avand ca subcontractant pe Universal McCann S.R.L.

O alta licitatie care viza achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Italia pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national a fost lansata in luna decembrie 2013 si anulata in luna februarie 2014.

Valoarea acestui contract era de 13,63 milioane lei, iar durata acordului era de 15 luni de la data atribuirii. Motivul pentru care si aceasta procedura a fost anulata: nu a fost depusa nici o oferta.

2. FRANŢA. Licitatii lansate, anulate si reluate pentru promovare media in Franta

Cea mai recenta licitatie pentru publicitate media in Franta a fost lansata in data de 26 noiembrie 2014.

Iata datele:

Denumire contract: Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Franta pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national

Valoarea estimata fara TVA: 3.120.000 euro

Finantare: Fonduri UE

Perioada: 12 luni de la atribuirea contractului (Perioada estimata a campaniei este februarie - noiembrie 2015).

Termen limita pentru primirea ofertelor: 09.01.2015.

Licitatii similare anulate in iulie, august 2014 si decembrie 2013

Ca si in cazul de mai sus, alte licitatii similare au fost anulate anterior. O licitatie avand acelasi obiect fusese lansata si pentru piata din Franta in luna iulie 2014. Valoarea contractului era aceeasi - 3,12 milioane euro, iar perioada estimata a campaniei era octombrie 2014-octombrie 2015.

Aceasta licitatie a fost anulata in 7 august 2014. Motivul: Autoritatea contractanta nu dispune de sursa de finantare necesara încheierii contractului de achizitie publica.

O alta licitatie pentru Franţa a fost demarata in decembrie 2013. Valoarea contractului era de 13,6 milioane lei, iar perioada campaniei era de 15 luni.

Si aceasta licitatie a fost anulata in data de 22.07.2014. Motive: procedura a fost anulata deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme. Firmele care au depus oferte pana la termenul limita au fost: Havas Media France si The Media Workshop.

3. MAREA BRITANIE. Licitatii lansate, anulate si reluate pentru campanii media in Marea Britanie

Cea mai recenta licitatie pentru publicitate media in Marea Britanie a fost demarata de ANT in data de 26 noiembrie 2014.

Iata datele din SEAP:

Denumire contract: Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Marea Britanie pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national

Valoarea estimata fara TVA: 2.860.000 euro

Finantare: Fonduri UE

Perioada: 12 luni de la atribuirea contractului (Perioada estimata a campaniei este februarie - noiembrie 2015).

Clauza suspensiva: Autoritatea precizeaza ca va incheia contractul cu ofertantul declarat castigator numai in masura in care fondurile necesare achizitiei vor fi asigurate prin semnarea contractului de finantare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

Termen limita pentru primirea ofertelor: 13.01.2015.

Licitatii anulate in lunile februarie si octombrie 2014

Alte doua licitatii care vizau promovare media pe piata din Marea Britanie au fost anulate in lunile februarie si octombrie din acest an.

Astfel, o licitatie similara pentru campanie media in Marea Britanie fusese lansata in luna mai 2014. Valoarea contractului era aceeasi 2,86 milioane euro, iar perioada contractului era octombrie 2014 - mai 2015.

Licitatia a fost anulata in 23 octombrie 2014. Motivul: Imposibilitatea semnarii contractului, in conditiile in care autoritatea contractanta nu dispune de sursa de finantare necesara încheierii contractului de achizitie publica. Pentru acest contract depusesera oferte Orchestra Agency Limited, Optimedia şi McCann Erickson (cu Mediabrands International subcontractant).

O alta licitatie pentru promovarea turismului în Marea Britanie a mai fost lansata in luna decembrie 2013.

Contractul, in valoare estimata de 12,49 milioane lei avea o durata de implementare de 15 luni. Si aceasta licitatie a fost anulata pe motiv ca nu a fost primita nici o oferta.

4. SUA. 2,6 milioane pentru promovarea României în America

Cea mai recenta licitatie pentru publicitate media in SUA a fost lansata in data de 26 noiembrie 2014.

Iata datele din SEAP:

Denumire contract: Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din SUA pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national

Valoarea estimata fara TVA: 2.600.000 euro

Finantare: Fonduri UE

Perioada: 12 luni de la atribuirea contractului (Perioada estimata a campaniei este februarie - noiembrie 2015).

Termen limita pentru primirea ofertelor: 14.01.2015.

Si aici, ANT a mai incercat o data sa cumpere servicii de publicitate media pentru SUA, in luna decembrie 2013. Contractul avea o valoare estimata fara TVA de 11,36 milioane lei, perioada de implementare fiind de 15 luni. Procedura a fost anulata in data de 16.07.2014 "deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme".

Firmele care au depus atunci oferte in termenul limita au fost Spring O'Brian si Brian Cronin Associates.

5. GERMANIA. Licitatii lansate, anulate si reluate

Cea mai recenta licitatie pentru publicitate media in Germania a fost demarata de ANT in data de 21 noiembrie 2014.

Denumire contract: Achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Germania pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national

Valoarea estimata fara TVA: 3.913.000 euro

Finantare: Fonduri UE

Perioada: 12 luni de la atribuirea contractului (Perioada estimata a campaniei este februarie - noiembrie 2015).

Termen limita pentru primirea ofertelor: 07.01.2015.

O licitatie similara pentru campanie media in Germania fusese lansata in luna mai 2014. Valoarea contractului era aceeasi 3,913 milioane euro, dar perioada contractului era de 15 luni (perioada estimata fiind octombrie 2014 - decembrie 2015)

Licitatia a fost anulata in 23 octombrie 2014. Motivul: imposibilitatea semnarii contractului, in conditiile in care autoritatea contractanta nu dispune de sursa de finantare necesara încheierii contractului de achizitie publica.

Pentru acest contract depusesera oferte: Media Planning Group, Optimedia şi McCann.

Autoritatea Nationala pentru Turism a mai incercat sa cumpere servicii de publicitate media pentru piata din Germania si in luna decembrie 2013.

Contractul, in valoare de 17,09 milioane lei, avea o perioada de implementare de 15 luni. Procedura a fost anulata in data de 13 februarie 2014 pe motiv ca nu a fost depusa nici o oferta.

6. TURCIA. Acelaşi scenariu, cu licitaţii lansate, anulate şi reluate

O alta piata pe care Autoritatea Nationala pentru Turism a incercat sa promoveze pana acum brnadul turistic national a fost Turcia.

Autoritatea a lansat in luna septembrie din acest an o licitatie pentru "achizitionarea si planificarea serviciilor de publicitate (campanie media în presa scrisa) a brandului turistic national în Turcia.

Contractul, cu o valoare estimata fara TVA de aproape 250.000 de euro, avea o perioada de implementare de 10 luni.

Procedura a fost anulata in data de 20 noiembrie 2014, deoarece nu s-a primit nici o oferta.

Acelasi contract mai fusese licitat de Autoritatea Nationala pentru Tursim in data de 12 iunie 2014, dar procedura a fost anulata in 26 noiembrie 2014 pe motiv ca nu au fost depuse oferte.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus