Skip to main content

STUDIUL ROADS: 13 milioane de euro piața românească de publicitate digitală în primul semestru

 

femei vs barabati pe internet

Publicitate

STUDIU. Piața de publicitate digitală din România a crescut cu 19% în primul semestru al anului 2014, în comparație cu aceeași perioadă din 2013.

Valoarea pieţei, raportată de către toate cele 21 de companii participante, cumulează 58,5 milioane de lei în prima jumătate a acestui an, adică 13,1 milioane de euro, conform datelor din cea mai recentă ediție a studiului ROADS, realizat de către IAB România şi PwC România.

În prima jumătate a anului 2014, telecomul a rămas sectorul de activitate care a înregistrat cea mai mare valoare în termeni de investiție în publicitatea digitală, urmat de segmentul de băuturi și industria auto.

Ioana Anescu, Director Executiv IAB România: „Creșterea pieței de publicitate în prima parte a anului 2014 este o veste bună care ne dă speranțe și pentru cea de-a doua jumătate a anului în curs. Suntem optimiști în privința creșterii pe tot întregul an 2014, se văd din nou efectele investițiilor consistente și tot mai numeroase în publicitate pe Google, YouTube și Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifică tot mai eficient și mai atent de la an la an, iar publicitatea digitală rămâne astfel industria cu cel mai mare potențial de creștere.”

Bogdan Belciu, Partener Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România: „Creşterea înregistrată în primul semestru din 2014 faţă de perioada similară a anului trecut confirmă tendinţa pozitivă pe care se află publicitatea online în România. Având în vedere datele de creştere economică generală din acest an, precum şi influenţa unor factori conjuncturali, aşa cum a fost campania prezidenţială din această toamnă, care a impulsionat investiţiile în publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an să marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar şi aşa, publisherii online din România mai au încă un drum îndelungat până să reuşească să monetizeze în mod adecvat traficul în creştere constantă din ultimii ani.”

Formatele digitale cu cea mai mare frecvență de utilizare au rămas și în prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” și de conținutul sponsorizat.

Totuși, deși se află pe un trend ascendent față de aceeași perioadă a anului 2013, piața de advertising digital din România a înregistrat în primele șase lui o scădere în termeni reali dacă luăm ca termen de comparație cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel în care s-au consemnat cele mai mari venituri din toată perioada analizată de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportată în perioada ianuarie-iunie de către grupul de referinţă, din care fac parte companiile care au participat atât la ambele ediţii din 2013 cât şi la această primă ediţie din 2014, a scăzut cu 17% faţă de valoarea înregistrată în semestrul doi din 2013.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu