Skip to main content

Zenith România: Piaţa de publicitate va creşte în 2015, dar mai lent ca anul acesta

 
Screen Shot 2014-12-17 at 11.05.04 AM
Screen Shot 2014-12-17 at 11.05.04 AM

Screen Shot 2014-12-17 at 11.05.04 AMCheltuielile de publicitate pe piaţa românească vor creşte anul viitor cu 1,9%, urmând să atingă valoarea de 403,9 milioane de dolari, potrivit celor mai noi estimări ale agenţiei Zenith România.

Publicitate

Studiul sugerează o creştere mai mică decât cea preconizată pentru anul în curs, de 3,6%. Zenith se aşteaptă, însă, ca tendinţa de creştere să se întărească în 2016-2017.

În raportul Zenith România Advertising Expediture Forecast, dat publicităţii săptămâna această, agenţia citată menţionează o creştere pentru 2014 mai mare decât cea estimată în raportul anterior, din septembrie. Atunci, Zenith aprecia că, după cinci ani de declin, 2014 va fi primul an de creştere pentru piaţa locală de publicitate, cu +2,8%. Acum, la finalul anului, estimarea de creştere pentru 2014 este de 3,6%.

După o creştere mai lentă a cheltuielilor de publicitate aşteptată în 2015 (1,88%), agenţia apreciază că acestea vor creşte mult mai rapid (+4,84%) în 2016, tendinţa care va continua şi în 2017 (+4,29%).

Din ultimul raport Zenith:

Despre publicitate în medii digitale

Mobile-ul este segmentul cu cea mai spectaculoasă creştere, urmând să devină tot mai vizibil în consumul de publicitate între 2014-2017, datorită răspândirii dispozitivelor mobile şi a inovaţiilor tehnologice care sprijină publicitatea. Deocamdată, însă, publicitatea pe mobil este mult în urma consumului media prin intermediul dispozitivelor mobile, urmând să atingă 1% din totalul consumului de publicitate în 2015 (7% din investiţiile în digital).

Cauza identificată de Zenith pentru această tendinţă: publicitatea de tip display nu funcţionează bine pe mobil, bannerele fiind mult mai intruzive. Pe de altă parte, display-ul pe mobil funcţionează în social media.

Publicitatea în medii digitale are cea mai susţinută creştere anuală (+12% în 2014 faţă de anul trecut), urmând să crească în mod constant, cu circa 10%, în următorii doi ani.
Display-ul revendică cea mai mare parte (84%) din investiţiile în digital, dar publicitatea prin motoare de căutare are creşteri substanţiale: 19% aşteptată în 2014, 24% în 2015.

Publicitatea în celelalte segmente media:

TV-ul va rămâne în următorii ani lider detaşat al cheltuielilor de publicitate, atrăgând în prezent 63,5% din totalul acestora. El este urmat de digital, cu o cotă de piaţă de 13,6%, iar publicitatea outdoor atrage 10,7% Presa scrisă, potrivit Zenith, atrage 6% din totalul cheltuielilor de publicitate, radioul - 5,8%, iar cinema - 0,4%.

Categoriile de produse şi servicii cu cele mai mari investiţii de publicitate:

  • medicamente şi produse farmaceutice - 13% din total
  • produse alimentare - 12,2% din total
  • retail - 11,5%
  • telecom - 11,5%
  • produse de larg consum non-alimentare - 10,1%
  • media şi divertisment - 4,4%
  • băuturi alcoolice - 4,2%
  • servicii financiare şi de asigurări - 3,7%
  • auto - 3,5%
  • cosmetice - 2,9%
  • turism - 0,8%
  • produse de lux - 0,5%
  • altele - 21,5%

Estimările Zenith la nivel internaţional

  • Publicitatea va creşte, la nivel global, cu 4,9%, până la 545 miliarde de dolari. Creşterea va fi de 5% în 2015 şi de 6% în 2016.
  • În zona euro, investiţiile din publicitate ar urma să crească cu 0,8% în 2014 (după o scădere de 2,9% în 2013, mulţumită unui reviriment ce se face simţit în state precum Grecia, Portugalia, Spania şi Irlanda), pieţe care au scăzut abrupt, cu circa 49%, în ultimii şase ani.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus