Skip to main content

INFOGRAFIC. Bilanțul DC Communication în 20 de ani de activitate: 2,5 milioane de euro investiții, 120 de clienți și 2.000 de proiecte

 

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

Publicitate

ANIVERSARE. Agenția de PR DC Communication împlinește luna aceasta 20 de ani de la lansare. Cum a pornit la drum agenția? DC și-a început activitatea cu două persoane – D și C- Doru Teodor Frolu și Crenguța Roșu - într-o garsonieră de pe strada Brezoianu, în București.

"Creșterea echipei a dus la trei relocări succesive și decizia investiției într-un sediu propriu în 2005, o clădire simbol - fosta Bursă de Mărfuri a orașului. În total, în cei 20 de ani, DC a investit peste 2,5 milioane de Euro în proiectele de dezvoltare - echipamente, pregătire, sedii", spun reprezentanții agenției.

Primul client comercial a fost ING Bank iar primul client instituțional Delegația Comisiei Europene.

Primele proiecte - lansarea Multibanking al ING, serviciul de banking electronic din România, în martie 1995 și ”Townsquares of Europe”- expoziția itinerantă a Delegației Comisiei Europene.

Povestea DC Communication în cifre și imagini

În cei 20 de ani de activitate, DC Communication a dezvoltat peste 2.000 de proiecte, pentru 120 de clienți din 20 de industrii și ramuri industriale, mai anunță agenția.

Teodor Frolu, unul din cei doi fondatori ai DC Communication:

„Există un spirit DC Communication care este o combinație între seriozitate și nebunie frumoasă pe care oamenii DC l-au clădit și care produce proiecte bine ancorate și cu rezultatele așteptate. Susținem eficiența și am fost mereu onești cu promisiunile, cu posibilitățile de realizare și cu rezultatele așteptate. Suntem în echipa clienților noștri, așa ne percepem - nu exteriori, nu furnizori, ci colegi. (...) De aceea, motto-ul nostru este: “viziunea se împlinește” - pentru că scopul nostru este să susținem obiectivele lor”.

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

"În 1995, în februarie, mai exista o singură agenție de PR în România iar, până la sfârșitul anului, au mai fost înregistrate încă două companii. Astfel, în 20 de ani – s-ar putea spune că piața agențiilor a crescut de aproximativ 32 de ori, până la 128 de agenții în 2015. În total, astăzi există 939 de entități - companii și PFA care oferă aceste servicii pe piață, conform înregistrărilor de la Registrul Comerțului", spun cei de la DC Communication.

Despre primele activități de PR din România ('95)

Activitățile DC priveau comunicare internă, externă, advocacy, CSR, comunicare instituțională.

Crenguța Roșu, co-fondator al DC Communication: 

“În 1995, nu existau experți locali în domeniu. Așa că a fost nevoie să ne străduim mai mult decât într-o piață așezată în care există educație formală și o înțelegere a mecanismelor de business specifice. Uneori am fost în situația de a reinventa roata, dar am învățat mult și intens pentru a putea răspunde în mod potrivit la problemele clienților noștri. Cultura curajului față de nou o păstrăm ca parte din identitatea noastră și astăzi”, spune Crenguța Roșu.

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

CONTEXTUL ACTUAL. Detalii despre piață, via DC Communication

  • Registrul Comerțului include, în 2015, 128 de companii cu obiectul de activitate – relații publice și comunicare. Față de anul 1995, acest număr reprezintă o creștere de 32 de ori.

Volumul total al activităților de relații publice se estimează greu, din cauza complexității încadrării activității: de sine stătătoare - in agenții specializate, integrată - în agenții-grup, activități realizate in-house de companii, activități realizate in-house de instituții, freelanceri.

  • Suma veniturilor celor 128 de companii înregistrate - o evaluare a pieței reprezentată de agenții a fost, în 2014, conform analizelor făcute la sfârșitul anului, de BIZ, de aproximativ 30 milioane Euro.
  • Vârful pieței a fost înregistrat în perioada 2005-2008, când venitul mediu al agențiilor medii și mari a fost între 1,8-2,2 milioane de Euro pe an. De atunci, a crescut numărul de jucători, dar volumele au rămas constante sau au înregistrat o ușoară scădere.
  • În 20 ani, DC Communication a crescut de la un venit de aproximativ 90.000 de Euro pe an, în 1995, la aproximativ 850.000 de Euro în 2014, cu un vârf de activitate în 2005, când cifra de afaceri a depășit 2 milioane de Euro.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu