Skip to main content

AMENZI-URIAȘE pentru depășirile de publicitate uriașe: 200.000 de lei la Prima TV și câte 100.000 de lei la Antena 1 și Kanal D

 
AMENZI-URIAȘE pentru depășirile de publicitate uriașe: 200.000 de lei la Prima TV și câte 100.000 de lei la Antena 1 și Kanal D
depasiti publicitate

Consiliul Național al Audiovizualului a decis amenzi-record pentru depășirile de publicitate la posturile Prima TV, Antena 1 și Kanal D. Prima TV a fost sancționată cu 200.000 de lei pentru depășiri de publicitate în 2014 de aproape 16 ore.

Publicitate

Kanal D și Antena 1 au fost sancționate cu câte 100.000 de lei pentru depășiri de peste cinci ore. Depășirile de peste cinci minute pe parcursul anului 2014 au fost sancționate cu somație publică. Vizate au fost posturile Realitatea TV, România TV, B1 TV, Național TV și TVR 1 .

Propunerea a venit din partea Monicăi Gubernat, membru CNA.

Antena 1, Prima TV și Kanal D au fost campionii depășirilor în publicitate. Mai exact, în ultimele trei luni ale anului 2014 au avut depășiri uriașe ale timpului alocat publicității prin lege, de 12 minute pe fiecare oră, în cazul stațiilor comerciale.

Antena 1 a depășit timpul alocat publicității în octombrie de 1 oră și 19 minute, în noiembrie de 2 ore și 51 de minute, iar în decembrie de 1 oră și 50 de minute. Kanal D a avut depășiri de aproape șase ore în perioada septembrie - decembrie. Iar Prima TV, tot timp de patru luni, au depășit timpul alocat publicității cu  aproape 16 ore.

Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D –„Depășirile pe anumite intervale orare sunt o consecință directă a situației de criza care există în piața de publicitate, criză care se manifestă, pe lângă prețurile foarte reduse ale publicității și prin lipsa unei regularități, de-a lungul anului, în ceea ce privește plasarea comenzilor de publicitate.”

„Menționez și că am redus durata Promo-urilor în perioadele respective, astfel încât telespectatorii să nu fie deranjați.”, a mai adăugat reprezentantul Kanal D.

Noni Mazilescu, reprezentantul Prima TV, le-a spus membrilor CNA că în luna septembrie Prima TV a angajat persoane noi care să se ocupe de publicitate, dar că acestea nu cunoșteau legea audiovizualului.

Mirela Bomboe, reprezentantul Antenei 1: Noi considerăm că aceste depășiri sunt o excepție. Au fost niște disfuncționalități la un anumit momente. Când plasarea de produse a fost considerată drept publicitate. Ne-am dat seama și noi destul de târziu. Și aceste momente au fost introduse, deși ele ar fi trebuit să fie ca și plasare de produs. A fost la nivelul nostru o problemă. Este cu titlu de excepție, este vorba de doar trei luni și vă rog să aveți în vedere acest lucru.

În anul 2010, campionul depășirilor în publicitate era OTV care a primit amenzi consistente. Postul de televiziune a primit patru amenzi ce au totalizat 100.000 de lei, după cum paginademedia.ro a scris AICI. OTV a fost atunci sancționat pentru depășiri de până la două ore pe lună.

Cum au depășit televiziunile timpul alocat publicității în a doua parte a anului 2014:

depasiti publicitate

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Recunosc ca cei de la Pro TV nu exagereaza atat de mult cu reclamele. Pe cei de la Prima ii inteleg de ce difuzeaza asa multe reclame, trebuie sa faca si ei de undeva bani.

Trimite un comentariu