Skip to main content

BILANȚ. TVR a câștigat 2,2 milioane de euro din publicitatea difuzată în timpul meciurilor din Cupa Monială din Brazilia

 
BILANȚ. TVR a câștigat 2,2 milioane de euro din publicitatea difuzată în timpul meciurilor din Cupa Monială din Brazilia
Cupa Mondiala

Postul Public a avut în 2014 venituri totale din publicitate de aproape șapte milioane de euro, arată raportul financiar al TVR, publicata pe site-ul instituției.

2,2 milioane de euro au provenit din publicitatea difuzată în timpul meciurilor de la Cupa Mondială de Fotbal, care anul trecut s-a jucat în Brazilia.

Publicitate

Potrivit raportului TVR, veniturile totale din publicitate au avut o creștere de 36% față de 2013 (când postul public nu a avut competiții precum Euro sau Cupa Mondială).

Același raport mai arată că, în timpul evenimentului fotbalistic de anul trecut, TVR a difuzat 6.669 de minute de transmisiuni.

Finala Germania-Argentina, din 13 iulie 2014, a reprezentat recordul anului de audienţă la TVR. 3,4 milioane de români s-au uitat, în medie, la finala dintre Germania şi Argentina, cu aproape o sută de mii mai mulţi decât la finala dintre Spania şi Olanda, din Campionatul anterior.

Reamintim că Televiziunea Română a avut în 2014 pierderi de 18 milioane de euro, potrivit datelor prezentate de reprezentanții postului public într-o conferință de presă, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Cifra reprezintă profitul operațional, în afara datoriilor istorice de 158,9 milioane de euro. Cu un an înainte, TVR intrase pe profit după șapte ani de pierderi, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

Potrivit TVR, cauzele pierderilor sunt penalități care au ajuns la 63 de milioane de lei.

„Ceea ce ne trage în jos este datoria istorică care a început să se formeze din 2005 odată cu introducerea TVA la licențe și programe. Și va continua în această maniera 100 de ani. Din punctul meu de vedere soluția este șteregerea datoriilor.”, a declarat Stelian Tănase, șeful TVR.

„Sunt dispus să renunț la publicitate în schimbul unei majorări a taxei cu măcar 50 de bani. Eu sunt adeptul modeluui BBC unde nu se programează publicitate. Privatul trăiește din publicitate. Serviciul public însă poate să renunțe la publicitate, dar taxa trebuie să acopere cheltuielile pe care autoritatea le cere”, a mai adăugat acesta într-o conferință de presă susținută astăzi.

Paginademedia.ro prezintă în continuare situația financiară a TVR:

  • Venituri totale în 2014: 123 de milioane de euro (544,2 milioane de lei).
  • Cheltuieli totale: 142,2 milioane de euro (625,8 milioane de lei).
  • Pierderi: 18 milioane de euro.
  • Veniturile din taxa TV s-au ridicat anul trecut la 72,5 milioane de euro, în creștere față de anul 2013, când a fost 64,4 milioane de euro.
  • Datorii istorice: 158,9 milioane de euro (700 de milioane de lei).
  • Datorii comerciale: 27,2 milioane de euro (120 de milioane de lei).
  • Datorii la bugetul de stat: 78,1 milioane de euro (343,8 milioane de lei).
  • În 2014, TVR a ajuns la 2.522 de angajați, dintre care 73 au fost reintegrați prin hotărâre judecătorească.
  • Cheltuieli cu salariile: 35 de milioane de euro (155,9 milioane de lei).
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu va rog daca stiti cine sunt, sa publicati numele oamenilor din departamentul de vanzari si marketing al TVR. nu de alta, dar sa stim sa ne ferim de ei in bransa. oricum e putin probabil ca indivizii aia sa incerce vreodata sa se angajeze in alta parte. unde mai poti sa iei salarii atat de grase si sa faci contraperformanta la modul asta?
    oricum internalizarea vanzarilor de publicitate la TVR dupa teapa luata cu Splendid Media a fost bomboana pe coliva...RIP TVR

Trimite un comentariu