Skip to main content

AUDIENȚE RADIO. Care sunt cele mai ascultate programe matinale din FM. Magic FM ajunge pe locul trei în București, după Radio ZU și postul public. Radio 21 cade pe locul opt

 
AUDIENȚE RADIO. Care sunt cele mai ascultate programe matinale din FM. Magic FM ajunge pe locul trei în București, după Radio ZU și postul public. Radio 21 cade pe locul opt
buzdu-si-morar_012

Ce posturi de radio ascultă românii dimineața? Care sunt matinalele preferate? Ultimele cifre de audiență vin cu schimbări de clasament în intervalul orar 7.00-10.00, Prime-Time-ul posturilor de radio.

În Capitală, două mișcări notabile: Magic Start, cu Liana Stanciu și Raul Brebu, care urcă pe locul trei și Radio 21, care coboară pe locul nouă. Programul de dimineață de la Radio 21 - Gașca lui Găinușă - este depășit de Romantic FM și de programul realizat de Lucian Boariu la Rock FM.

La nivel urban, cel mai urmărit matinal, după numărul de ascultători, este cel al postului public de radio, urmat de Morning Zu, cu Mihai Morar și Daniel Buzdugan și Deșteptarea de la Europa FM. La orașe, cele mai mari creșteri le are matinalul Europa FM. Cele mai mari scăderi: Kiss FM și Radio 21.

La nivel național, primele trei locuri au scăderi: matinalul postului public, Kiss FM și Radio ZU. Cresc matinalele Europa FM, Pro FM și Rock FM.

Capitala: matinalul Magic FM urcă pe trei. Radio 21, depășit dimineața de Rock FM și de Romantic

TOPUL CAPITALEI. Cel mai ascultat matinal din Capitală este Morning Zu, cu 174.000 de ascultători. Urmează radioul public și matinalul Magic FM. Magic Start, program realizat de Liana Stanciu și Raul Brebu, urcă un loc față de anul trecut. De notat locul nouă pentru Radio 21, după Rock FM și Romantic FM.

Publicitate

CREȘTERI ȘI SCĂDERI ÎN BUCUREȘTI: 

  • Pe plus: matinalele de dimineață cu cele mai mari creșteri în București sunt Europa FM (25.600) și Radio ZU (plus de 23.400). Pe plus sunt și Național FM (Pro FM (10.000), Gold FM (7.600), România Actualități (6.000), Magic FM (4.000) și Smart FM (2.000).
  • Pe minus: capitolul scăderi este condus de Kiss FM, cu un minus de peste 53.000 de ascultători. Audiența mai mică în comparație cu acceași perioadă a anului trecut și pentru Radio 21: -28.000 și o plasare după Romantic și Rock FM, Vibe FM (12.100), în condițiile unei repoziționări a stației și Rock FM (-10.600).

Audiența programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 și 2015, în BUCUREȘTI:

  BUCURESTI   Valul de primavara 2015   Valul de primavara 2014   Diferenta  
1 Radio ZU 174.400 151.000 23.400
2 Radio Romania Actualitati 152.300 146.000 6.000
3 Magic FM 83.000 79.000 4.000
4 Europa FM 76.600 51.000 25.600
5 Kiss FM 58.700 112.000 -53.300
6 Pro FM 58.000 48.000 10.000
7 Rock FM 42.400 53.000 -10.600
8 Romantic FM 42.200 37.000 5.200
9 Radio 21 29.800 58.000 -28.200
10 Gold FM 29.600 22.000 7.600
11 National FM 25.000 13.000 12.000
12 Vibe FM 10.900 23.000 -12.100
13 Smart FM 7.000 9.700 2.700
14 Itsy Bitsy N/A 4.500 -

URBAN: Matinalul Kiss coboară în top. Urcă Deșteptarea de la Europa FM

MATINAL LA ORAȘE. Cel mai urmărit program de dimineață rămâne, ca și la începutul anului trecut, cel al postului public, deși pierde aproape 40.000 de ascultători.

Urcă pe locul doi Radio ZU și, pe trei, Deșteptarea de la Europa FM. Kiss FM, locul doi anul trecut cu echipa lui Găinușă, este la acest val pe poziția a patra.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA ORAȘE: 

  • Pe plus: cea mai mare creștere o are matinalul de la Europa FM: un plus de aproape 50.000 de ascultători dimineața, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Urmează Antena Satelor (plus de 34.000). Mici plusuri la Pro FM (4.000) și la matinalul realizat de Lucian Boariu la Rock FM (4.000).
  • Pe minusKiss FM pierde aproape 150.000 de ascultători, de departe cea mai mare scădere. În topul negativ intră și Radio 21 (-49.000), Radio ZU (-41.000), Radio România Actualități (-38.000) și Național FM (-25.000).

Audiența programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 și 2015, în mediul URBAN:

  URBAN   Valul de primavara 2015   Valul de primavara 2014    
1 Radio Romania Actualitati 725.000 763.000 -38.000
2 Radio ZU 688.000 729.000 -41.000
3 Europa FM 597.000 549.000 48.000
4 Kiss FM 587.000 736.000 -149.000
5 Pro FM 463.000 459.000 4.000
6 Radio Romania Regional 287.000 322.000 -35.000
7 Magic FM 285.000 287.000 -2.000
8 Radio 21 209.000 258.000 -49.000
9 Antena Satelor 132.000 98.000 34.000
10 Rock FM 109.000 105.000 4.000
11 National FM 69.000 94.000 -25.000
12 Radio Romania Cultural 43.000 54.000 -11.000

NAȚIONAL: Scăderi puternice la primele trei matinale și la Radio 21. Cresc Europa FM și Pro FM 

Topul programelor de dimineață la nivelul întregii țări este condus, după numărul de ascultători, de matinalul Radio România Actualități, urmat de Kiss FM și Radio ZU. Fiecare are cel puțin 100.000 de ascultători scădere comparativ cu anul trecut. Deșteptarea de la Europa FM este pe locul patru, iar matinalul Pro FM, pe cinci.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI PE NAȚIONAL: 

  • Pe plus: la nivelul întregii țări, cea mai mare creștere o are matinalul Europa FM, cu aproape 90.000 de ascultători în plus față de valul de măsurare din primăvarea anului trecut. Mai sunt pe plus matinalul Pro FM (peste 40.000) și cel al Rock FM (26.000). Coboară câteva locuri în top matinalul Radio 21, realizat din toamnă de echipa lui Mihai Găinușă.
  • Pe minus: scăderi la top trei matinale la nivel național. Peste 100.000 scădere la România Actualități, aproape 190.000 la matinalul Kiss FM și 124.000 minus la Morning Zu cu Mihai Morar și Daniel Buzdugan.

Radio 21, pe locul nouă la nivelul întregii țări (față de șase anul trecut), are mai puțin cu 123.000 de ascultători comparativ cu anul trevut.

Audiența programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00),în valurile de primăvară 2014 și 2015, la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL   Valul de primavara 2015   Valul de primavara 2014    
1 Radio Romania Actualitati 1.106.000 1.213.000 -107.000
2 Kiss FM 926.000 1.114.000 -188.000
3 Radio ZU 868.000 992.000 -124.000
4 Europa FM 853.000 766.000 87.000
5 Pro FM 789.000 747.000 42.000
6 Radio Romania Regional 726.000 755.000 -29.000
7 Antena Satelor 457.000 440.000 17.000
8 Magic FM 349.000 362.000 -13.000
9 Radio 21 287.000 410.000 -123.000
10 Rock FM 136.000 110.000 26.000
11 National FM 95.000 102.000 -7.000
12 Radio Romania Cultural 67.000 62.000 5.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Noroc cu categoria asta cu radioul neidentificat,ca i-a salvat pe unii de la demitere.
    Pe targetul lui Kiss a scazut catastrofal si oamenii de acolo o stiu dar se fac ca poloua.Matinalul e de vina pentru scadere, e prost pur si simplu, fara cojones, fara spontaneitate si plictisitor. Dar oamenii de acolo inca vor mai fii un sezon, doua, in faza de negare..
  • cifrele nu fac decit sa confirme ca Zu si Kiss au niste matinale proaste dar matinalul Kiss e mult sub Morning Zu. poate asa se explica cresterea Zu pe Bucuresti, ascultatorii care nu mai suporta sa-i auda pe cei doi de la Kiss biilbiindu-se dau acum pe Zu.
  • si eu apreciez con-tzinutul de la Radio ZU! Imi place mult manelele de la Buzu si Morar dar si Costi Ionita. Nu se poa-te sa dati mai mult Salam? Mia placut mult interviul cu Robi Uiliam si dea-bia astept urmatorul interviu al lu Morar cu Da-la-i Lama.
  • Sa compari valul asta cu acelasi val din 2014, e ca si cum ai compara pe Juventus Colentina cu Juventus Torino. Juma’ de milion de ascultatori sunt in plus in categoria “post de radio neidentificat” fata de acelasi val din 2014. De aici scaderile dramatice ale multora din fruntea clasamentului.

    Daca tot cantati prohodul Kiss-ului, cantati-l si in target, ca stim cu totii ca radiourile au targeturi diferite. Sau ar trebui sa stim.

    Si nu cred ca exista pe Pamant un om care asculta un singur radio si atat. In afara de Geo, desigur.
  • In poza de mai sus Mihai Morar parca sta pe o toaleta invizibila iar cu mana libera cauta audienta igienica :))) Cat de cocalar sa fii sa faci o astfel de poza...
  • Tu chiar crezi ca eu si majoritatea celor aflati pe frecventele Zu suntem acolo pentru concursuri?
    Eu ii ascult de multa vreme insa nu am trimis niciun SMS.
    Lumea apreciază conținutul - fiecare cu gusturile lui discutabile - pot să îl contrazic pe cel care ascultă Rock FMul...cu siguranța nu.
    Kiss FMul nu mai are matinal după plecarea lui Găinușă - și multă lume de acolo admite asta.
    De ce au schimbat nimic și nu autrimis la plimbarea comedianții...asta este o altă discuție...probabil că indivizii suntieftini și au contract beton care nu prevede indici de audiență.
  • Cred ca v-a scapat ceva! Atunci cand faceti aceste analize oare nu ar fi etic sa spuneti ceva si despre potentialul impact asupra datelor de audienta al "concursurilor" derulate de ZU si Kiss: "Tu ce radio asculti in fiecare zi? Zi ZU ca sa fie bine!" SI "Ce radio asculti in fiecare zi? Zi Kiss ca sa fie si mai bine!" ?
    Nu uitati, chiar dumneavoastra ati scris un material in care faceati referire la concursul ZU si la intrebarea sa cu iz puternic de studiu de audienta radio!
  • Aveti un talent deosebit de a face tabelele invers.
    Axa timpului trebuie sa creasca de la stanga la dreapta!
  • Cea mai originala concluzie: "Antena Satelor" + 35% in...Urban!:)) Aceasta crestere o fi rezultatul faptului ca satenii s-au mutat la oras si nu pot renunta la postul favorit?
    Mai degraba as zice ca este o eroare de masurare a audientei.
    o alta concluzie interesanta este ca se dovedeste inca o data ca brandul unui furnizor de media este mai puternic decat vedetele care lucreaza acolo (vezi plecarile de la Kiss vs. Radio 21). Daca acest lucru era stiut/constientizat de cei de la Intact, probabil ca nu mai aruncau banii pe vedete Pro ci-i investeau in dezvoltarea propriului brand (inclusiv in mijloace tehnice).

Trimite un comentariu