Skip to main content

AUDIENȚE RADIO. Radio 21, acum cu Găinușă și Kiss FM, fără Găinușă, cele mai mari scăderi din primăvară. Magic FM, peste Kiss în București. Rock FM, cel mai mare plus la orașe

 

Sursa foto: Hepta
Sursa foto: Hepta

Publicitate

Kiss FM și Radio 21 au cele mai mari scăderi de audiență în această primăvară, comparativ cu valul din aceeași perioadă a anului trecut. Ce au în comun cele două posturi? Anul trecut, la Kiss FM evolua trupa lui Mihai Găinușă. Anul acesta "Gașca lui Găinușă" s-a mutat la Radio 21.

În Capitală, Kiss FM, după media pe zi, are față de anul trecut un minus de 72.000 de ascultători. Radio 21 - de peste 30.000. Sunt pe plus în București posturile ZU, Magic FM, Europa FM și Rock FM. Și Gold FM, acum cu matinalul lui Mihai Dobrovolschi, are un plus în București față de anul trecut.

Surpriza în București: Magic FM, locul trei după Zu și Radio România Actualități, dar peste Kiss FM.

La orașe, scăderea Kiss se măsoară în sute de mii de ascultători: 307.000. Aproape 90.000 scade și Radio 21. De remarcat în mediul urban Rock FM. Postul are cea mai mare creștere dintre toate rețele radio, pe acest target.

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL.

Capitala: ZU, primul loc. Kiss FM, depășit de Magic FM

TOPUL CAPITALEI. Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualități și cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM și Pro FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI ÎN BUCUREȘTI: 

  • Pe plus: cea mai mare creștere o are Magic FM, cu 21.000 de ascultători mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut. Creșteri au avut și Radio ZU (14.200 plus), Europa FM (7.900), Smart FM (2.300) și Rock FM (2.300).

Cu o nouă poziționare și cu Mihai Dobrovolschi la matinal, Gold FM are un plus de aproape 12.000 de ascultători în Capitală.

  • Pe minus: Kiss FM are cea mai mare scădere, cu un minus de aproape 72.000 de ascultători. Radio 21 pierde peste 30.000 de ascultători, comparativ cu anul trecut și ajunge la o medie pe zi de sub 70.000 de persoane.

Scădere vizibilă și la Vibe FM, post repoziționat în această primăvară ca un radio "soft gold": minus 13.000 comparativ cu anul trecut, când stația era orientată către muzica dance.

Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

  Nume radio   Valul de primavara 2015   Valul de primavara 2014   Diferenta  
1 Radio ZU 270.600 256.400 14.200
2 Radio Romania Actualitati 221.800 226.300 -4.500
3 Magic FM 152.700 131.700 21.000
4 Kiss FM 142.600 214.400 -71.800
5 Europa FM 122.600 114.700 7.900
6 ProFM 114.400 118.100 -3.700
7 Romantic FM 100.000 94.800 5.200
8 Rock FM 91.000 88.700 2.300
9 Radio 21 69.200 99.600 -30.400
10 Gold FM 45.800 34.100 11.700
11 National FM 45.000 50.500 -5.500
12 Radio Antena Satelor 41.700 47.500 -5.800
13 Vibe FM 39.300 52.400 -13.100
14 Radio Romania Cultural 32.800 34.800 -2.000
15 Smart FM 19.400 17.100 2.300
16 Radio Romania Bucuresti 17.700 15.600 2.100
17 Itsy Bitsy 15.500 N/A
18 Activ EFEM 800 1.900 -1.100

Rock FM, cea mai mare creștere la orașe. Kiss FM are cea mai mare scădere, dar rămâne primul

TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la orașe rămâne Kiss FM. Postul pierde peste 300.000 de ascultători, dar, o medie de 1,22 milioane, se menține pe primul loc. Este urmat de Radio România Actualități, de Radio Zu și de Europa FM.

Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualități și cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM și Pro FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA ORAȘ 

  • Pe plus: la orașe, postul care crește cel mai mult este Rock FM: un plus de peste 30.000 de ascultători față de valul din primăvara anului trecut. Creșteri sunt și la Pro FM (plus de 28.000), Europa FM (peste 24.000) și Magic FM (peste 13.000).
  • Pe minus: Kiss FM și Radio 21 dețin recordul negativ și la orașe. Kiss scade cu peste 300.000 de ascultători, iar Radio 21, cu  aproape 90.000. O altă scădere notabilă este Național FM: minus de aproape 50.000 de ascultători după daily reach, în comparație cu valul de primăvară de anul trecut.

Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

  Nume radio   Valul de primavara 2015   Valul de primavara 2014   Diferenta  
1 Kiss FM 1.224.400 1.531.500 -307.100
2 Radio Romania Actualitati 1.170.700 1.237.800 -67.100
3 Radio ZU 1.144.700 1.153.600 -8.900
4 Europa FM 988.700 964.500 24.200
5 ProFM 930.300 902.300 28.000
6 Magic FM 590.600 577.300 13.300
7 Radio 21 382.600 469.300 -86.700
8 Antena Satelor 240.600 226.400 14.200
9 Rock FM 232.100 201.600 30.500
10 National FM 172.400 220.000 -47.600
11 Radio Romania Oltenia Craiova 170.600 113.300 57.300
12 Radio Romania Cultural 145.900 133.200 12.700
13 Radio Romania Iasi 116.900 147.900 -31.000
14 Radio Romania Timisoara 84.200 86.400 -2.200
15 Radio Romania Resita 64.900 83.600 -18.700
16 Radio Romania Cluj 49.200 59.800 -10.600
17 Radio Romania Targu Mures 47.500 38.300 9.200
18 Radio Romania Bucuresti 42.300 46.300 -4.000
19 Radio Romania Constanta 33.900 34.600 -0.700

NAȚIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziție. Europa FM, cea mai mare creștere

TOPUL NAȚIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi și la nivel național (cu peste două milioane de ascultători), în ciuda scăderii puternice. Topul este completat de Radio România Actualități, Radio ZU, Pro FM și Europa FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA NIVEL NAȚIONAL 

  • Pe plus: la nivelul întregii țări, Europa FM are cea mai mare creștere, cu un plus de 123.000 de asclutători. Postul este pe locul cinci în top. La capitolul creșteri, sunt de notat Rock FM, cu 40.000 creștere și Radio ZU, cu 56.000.
  • Pe minus: Cea mai mare scădere vine de la postul de pe prima poziție, Kiss FM - un minus de aproape 210.000 de ascultători. România Actualități are cu aproape 150.000 sub anul trecut, iar Radio 21 - un minus de aproape 130.000 de ascultători.

Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

  Post Radio   Valul primavara 2015   Valul primavara 2014   Diferenta  
1 Kiss FM 2.050.800 2.259.100 -208.300
2 Romania Actualitati 1.874.000 2.021.000 -147.000
3 Radio ZU 1.692.000 1.636.000 56.000
4 Pro FM 1.520.700 1.518.700 2.000
5 Europa FM 1.422.100 1.298.600 123.500
6 Radio Antena Satelor 767.900 760.100 7.800
7 Magic FM 701.200 727.100 -25.900
8 Radio 21 579.100 706.200 -127.100
9 Radio Romania Oltenia Craiova 407.400 321.700 85.700
10 Radio Romania Iasi 402.600 419.000 -16.400
11 Rock FM 256.100 215.800 40.300
12 National FM 233.800 273.500 -39.700
13 Radio Romania Cultural 224.600 171.100 53.500
14 Radio Romania Timisoara 221.700 215.000 6.700
15 Radio Romania Targu Mures 137.800 166.200 -28.400
16 Radio Romania Resita 120.900 160.400 -39.500
17 Radio Romania Cluj 87.000 116.300 -29.300
18 Radio Romania Constanta 56.100 64.500 -8.400
19 Bucuresti FM 53.700 65.200 -11.500

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Draga Cocoselule- accidentele mele nu au facut decat sa aduca un plus de notorietate (ok pozitiva sau negativa) produselor media pe care le reprezentam! Pot sa iti spun si de ce a fost ascensiunea fulminanta zu-ului pe Bucuresti dar nu e subiectul discutiei aici! Daca ai interes intra pe blogul meu si ai sa vezi rezultate de audienta: fata de ultimul val cand eu eram acolo au pierdut jumatate de milion de oameni- asta intr-un an si un pic! Asa ca inainte sa vorbim ne interesam. In plus magic fm si rock fm au fost setate de tetea acum multi ani! De ele nu s-au atins si au confirmat! Aaaa si Europa nu creste deloc scad drastic zu si kiss iar europa ramane le fel!
  • Sondajele curente reflecta la indigo maretia banilor dati pentru a fi, cica, No.1. LOL!
    Pe principiul stai lin ca romanul nu e prost si s-a prins, haideti sa trecem pe NRJ, Capital FM, DI.fm, etc.
    Boala asta cu cine e pe primul loc ma lasa, efectiv, rece.
    Kiss este no.1 doar ca acoperire; pe latura programelor este numai bun de "inkiss".
    Zu copiaza grav tot ce prinde, noroc de Morar si, mai ales, Buzdugan.
    Demografic vorbind, o tara de cocalari se regaseste intr-un continut livrat din plin de posturile de mai sus; suntem o tara de mosi "batrani" si babe "batrane", nu mai vrem CHR! Tineretul e demult pe youtube, ipod si mp3 dat jos de pe torenti. De ce ar mai asculta aberatiile lui Buzdugan? Sau de ce ar crede ca,, kiss e pe locul 1? Nici macar nu au fost intrebati obiectiv. Patetic!
    Grecii si Voiculescu se reprofileaza sau isi inchid tarabele, cu care consuma curentul de pomana.
  • bani in rebranding pe saracia asta ? Infopro schimbat in Digi o sa rupa din cresterea EuropaFM ca vor face acelasi lucru .In rest nu vad bani aruncati in promovare . Grupul Kiss din cate stiu aduna cei mai multi bani din piata cu bani putini cu tot cu locale si apoi Zu . Nu cred ca vrea cineva sa-i cheltuie pe promovare :)))
  • Huidu ? A fost batut mereu de Buzdugan si Morar pe matinal. Nu a reusit sa-i bata niciodata pe Bucuresti oricat s-a chinuit. Plus ca scaderea Kiss a inceput din vremea cand el era mai mult bolnav si cu probleme mari de imagine. Nu a ajutat deloc echipa transferand problema lui celor de acolo. Nu Huidu lipseste la Kiss ci poate niste oameni de radio cu cojones si entuziasm
  • Decat sa ascult din ce in ce mai multa muzica manelizata, prezenta peste tot la Radio21, Kiss, ProFM si, mai ales, la ZU, sau decat sa ascult niste glume expirate / FURATE de Buzdu, mai bine aleg Europa FM / Radio Gold / Rock FM / Activ FM etc. sau, si mai bine, dupa ce te saturi de aceleasi melodii, la aceeasi ora si multa publicitate, un Spotify / DI.FM / alte posturi straine.
    PS: Am crezut ca vom scapa de manele dupa ce melodia lui Costi Ionita cu Shaggy va expira, dar se pare ca toti insista cu ea si au mai adus si altele, pentru ca genul prinde la analfabetii fara Bac...
  • Ai cunoscut analfabeti la Bucuresti? Sunt convins! Dar te mai asigur, pisoi, ca bucurestenii nu sunt ca iepurii, nu se inmultesc ca disperatii. Facultatile de exemplu nu sunt ocupate in proportie de 100% de bucuresteni, ci de d'astia ca tine, care injura Bucurestiul, dar nu ar pleca de aici. Si hai sa incheiem aici discutia asta, ca ma plictiseste chestia cu miticii vs. provincia.

    Daca te simti lezat/lezata de formularea mea, ignora-mi comentariul si vezi-ti mai departe de orasul tau minunat, oricare ar fi ala.
  • poate si in mintea manelistilor, poantele si versurile lui Salam & Co. sunt amuzante si creative. daca mie nu imi plac sau le inteleg, asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu ei sau sa imi placa.

    te asigur ca nivelul meu de cultura este peste mediu. dar faza cu "uda dimineata" mi-a perforat creierul si ma irita doar cand il aud pe dnul Lucian Boariu (am lucruri mai importante de facut decat sa retin numele tuturor "vedetelor")
  • Zu si Kiss au matinale proaste dar cel putin Buzdugan si Morar sunt spontani si improvizeaza. La Kiss baietii aia doi citesc poante si nu stau bine cu dictia. Teatru radiofonic de amatori.
  • AlexAlda, poti sa faci cate medii vrei, tendinta de scadere este oricum vizibila. Totalul de 23.9% de acum e departe de media ta si sare oricum mult in afara marjei de eroare. Desigur, ai facut o medie pe ultimii 3 ani, ca scaderea sa nu fie atat de evidenta, nicio problema.
    Eu nu le cant prohodul, nu despre asta e vorba, ci despre o reasezare a publicului, care mai mult ca sigur se va produce in urmatorii ani.
    Intrebarea care se pune e in ce masura tineretul, care aduce grosul audientei CHR va continua sa asculte radio, avand atatea variante sa asculte exact ce si cand doreste.
  • is curioasa daca si acum vor mai pastra cumparatorii greci conducerea de la Kiss. in mod normal trebuie schimbat managementul , cu tot cu oamenii de la programe si marketing din cauza carora atatia ascultatori au plecat la alte radiouri. Sa vedem..
  • Serios? E de ajuns sa mai scada jumatate de an in ritmul asta si ceilalti sa ramana pe loc. Sau e de ajuns sa intre niste bani de rebranding in Zu sau ProFm sau chiar Europa si Kiss se duce in cap si incepe sa nu mai poata plati facturile.
  • Chiar n-au oamenii treaba cu radioul. Pe scena nu stiu, nu i-am vazut. Dar acuma sa vorbim serios: sunt ei vinovati cu ceva? Responsabil de esecul matinalului e cine le-a dat microfonul pe mana. Au vrut sa faca economii, au luat niste baieti cu cosuri dintr-un club de standup, le-au dat niste salarii de muncitori necalificati si se mira de ce le-au plecat sute de mii de ascultatori.

Trimite un comentariu