Skip to main content

Cât costau emisiunile TVR, titlu cu titlu. Programul lui Dinescu - 5.000 de euro pe ediție. Emisiunea Andreei Marin din 2013, una dintre cele mai scumpe producții ale ultimilor trei ani

 
Cât costau emisiunile TVR, titlu cu titlu. Programul lui Dinescu - 5.000 de euro pe ediție. Emisiunea Andreei Marin din 2013, una dintre cele mai scumpe producții ale ultimilor trei ani
pretuieste viata

„Emisiunile nou introduse în grilă în anii 2012 și 2013, deși au consumat resurse semnificative, rezultatele lor de audiență au fost modeste”, arată un raport al Curții de conturi, publicat recent. Un exemplu este Prețuiește viața, difuzată la TVR în 2013, care a avut coturi de peste 50.000 de euro pe ediție, potrivit raportului Curții de Conturi.

Una dintre emisiunile de succes de la TVR, O dată-n viață, a avut în 2014 costuri medii de 25.850 de euro.

Publicitate

În plus, emisiunea Poltică și delicatețuri, prezentată de Mircea Dinescu, a avut anul trecut costuri medii de 5.600 de euro. Foc încrucișat, emisiune prezentată de Cornel Nistorescu, a avut costuri medii de 3.700 de euro pe ediție.

Costurile principalelor emisiuni din TVR, în perioada 2012 - 2013:

  • „Prețuiește viața” (cost mediu/ediție 234.735 lei - 53.000 de euro, rating 3,3%),
  • „Duminica în familie” (cost mediu/ediție 83.791 lei - 19.000 de euro, rating 1,8%),
  • „8 într-o barcă” (cost mediu/ediție 104.949 lei - 23.000 de euro, rating 0,4%),
  • „Vara pe val” (TVR1: cost mediu/ediție 20.636 lei - 4.600 de euro, rating 0,7%; TVR2: cost mediu/ediție 18.413 lei - 4.100 de euro, rating 0,4%),
  • „Distractis” (cost mediu/ediție 79.416 lei - 18.000 de euro , rating 2,5%),
  • „La mustață” (cost mediu/ediție 22.943 lei - 5.100 de euro , rating 1,0%),
  • Răzushow (cost mediu/ediție 50.009 lei - 11.300 de euro, rating 0,4%),
  • „Țara minunilor” (cost mediu/ediție 64.511 lei - 14.500 de euro, rating 0,5%).

Notă: Cifrele în euro sunt transformate de Paginademedia.ro.

Principala emisiune de divertisment, care a generat și costurile cele mai ridicate, s-a păstrat pe durata celor 3 ani (2012 - 2014) „O dată în viață”, care însă a înregistrat o scădere a ratingului de la 4,6% în anul 2012, la 4,1% în anul 2013 (deși costul mediu/ediție a crescut de la 121.504 lei în 2012 la 147.101 lei în 2013) și la 3,3% în anul 2014 ( în care sa realizat totuși o scădere a costului mediu/ediție la 114.778 lei), arată raportul Curții de Conturi.

Emisiunile cu tradiție ale SRTv. Au înregistrat scăderi ale costurilor în 2013 față de 2012, menținându-și (ex. „Teleenciclopedia”, ”Profesioniștii”, „Garantat 100%”) sau, în anumite cazuri, îmbunătățindu-și audiențele („Tezaur folcloric”, „Viața satului”), iar în anul 2014 s-au păstrat, în general, la un nivel constant față de anul precedent atât în ceea ce privește costurile de producție, cât și audiența;

O evoluție pozitivă se remarcă în cazul emisiunii ”Profesioniștii” – care a înregistrat o creștere de rating la 1,4% în anul 2014 față de 1,0% în 2013 în condițiile în care costul mediu/ediție a scăzut la 9.994 lei în anul 2014 față de 23.236 lei în 2013.

„Dintre emisiunile introduse în anul 2013 și care au fost păstrate și în grila anului 2014, se constată că nu au înregistrat o îmbunătățire a raportului costuri/audiență, ca de exemplu emisiunea „37 grade Celsius” – care, deși a consumat resurse mai mari în anul 2014 (cost mediu/ediție 70.023 lei în 2014 față de 43.102 lei în 2013) nu a reușit o creștere a audienței (rating 0,8% în anul 2014, față de 0,9% în anul 2013).”, mai arată raportul Curții de Conturi.

„Emisiunile nou introduse în anul 2014, incluse în eșantionul selectat, sunt caracterizate în general de o îmbunătățire a raportului costuri/audiență față de cele scoase din grilă”, mai arată raportul curții de conturi.

Costurile principalelor emisiuni din grilă, în 2014:

  • „Foc încrucișat”, realizată de Cornel Nistorescu (cost mediu/ediție 16.509 lei - 3.700 de euro, rating 1,8%),
  • „Vorbește liber” (cost mediu/ediție 20.759 lei - 4.675 de euro, rating 1,6%),
  • „Politică și delicatețuri” (cost mediu/ediție 23.813 lei - 5.360, rating 1,6%),
  • „Dosar România” (cost mediu/ediție 36.756 lei - 8.300 de euro, rating 1,6%).

„În celălalt sens, ca exemplu de emisiune nou introdusă în anul 2014 care nu a obținut o audiență rezonabilă în raport cu fondurile consumate, menționăm emisiunea ”Se zice că....”, a căror costuri totale în anul 2014 au fost de 1.209.143 lei (272.000 de euro) pentru 33 ediții (cost mediu/ediție de 36.641 lei), dar a obținut un rating de 0,6%”.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ideea cu "exact o treime" imi intaeste ideea :). Inteleg ca s-a luat costul personalului direct si s-a inmultit cu trei?

    De exemplu curentul electric este cost direct sau indirect? Dar doamna de la machiaj?

    Costurile aratate aici par chiar rezonabile. Nici nu ai zice ca TVR e o gaura neagra... :)
  • 8000 de euro cost mediu pe editie pentru niste reportaje inutile care fac rating 0.8 si probabil cateva editii pe an!?!?! Pai astia din tvr se lafaie in bani, nu-s in faliment. Niste sinecuristi. Tvr merita sa falimenteze sau sa se privatizeze.
  • De ce costa atit o emisiune cu nevroticul Nistorescu? I se cumpara si medicamente ca sa nu faca mai urit decit face? Dar de ce costa atit o emisiune precum aceea a lui Sorin Avram? Mare manager mare, dar mai ales mare nerusinat Stelica Tanase! Numai bun de mentinut in functie de madamele Gorghiu si Paul Vass impreuna cu Kelemen Hunor! Numai buni toti de DNA!
  • atatia Bani irositi DEGEABA,si tot NIMENI nu se uita la MIZERIILE de pe tvr, precum andreea marin, mircea dinescu, eugenia voda, si alte GUNOAIE care doar tvr-ul si antena 3 le primeste. si multi din toti acei Bani sunt din buzunarele NOASTRE, din cauza Taxei Radio-TV pe care fiecare om e OBLIGAT sa o plateasca ca sa mai stea tvr-ul pe ecrane si sa mai vina Oaia Pufulica sa ne OBLIGE sa o mangaiem.

    tvr-ul trebuie sa dispara acum!!!!!!
  • Sunt directe si indirecte. Stiu pentru ca am lucrat la bugete. In cazul unora dintre ele, cele de platou,costurile directe sunt exact o treime din cifrele aratate.
  • Am mari dubii ca cei din TVR sau chiar de la CC sunt in stare sa caculeze costurile per emisiune intr-un mod pertinent. E vorba doar de costuri directe?

    Puteti sa ne spuneti ce metoda de calcul au avut? Sau macar un link catre raport?

Trimite un comentariu