Skip to main content

Media Fact Book. Piața de media din România a ajuns la 313 milioane de euro, în 2014. Onlineul are 51 de milioane de euro

 
Media Fact Book. Piața de media din România a ajuns la 313 milioane de euro, în 2014. Onlineul are 51 de milioane de euro
televiziunea digitala terestra

Piața de media din România a intrat în creștere, ajungând în 2014 la 313 milioane de euro, o creștere de peste 2%, potrivit datelor prezentate în Media Fact Book, prezentat de agenția Initiative. Pentru 2015 este prognozează o creștere de 3%, a declarat Alexandra Olteanu, managing director Initiative. „Sunt procente mici, dar este o creștere sănătoasă, decât să creștem ca un balon de săpun cum s-a întâmplat în alți ani”, a explicat Alexandra Olteanu.

Categoriile care au crescut au fost telecom, alimentat și de rebrandingul Telekom dar nu numai și retail, electronice, dar și farma, a mai spus aceasta.

Publicitate

Cea mai dinamică creștere a fost a online-ului, care a ajuns la 51 de milioane de euro. De menționat că cifra ia ]n calcul estimarile Initiative privind cheltuielile de publicitate prin furnizori globali precum Google și Facebook.

Cum s-au împărți banii din publicitate în 2014: 

- 198 de milioane de euro în televiziune.

- 51 de milioane de euro în online.

- 27 de milioane de euro în outdoor. (fără campania electorală)

- 18 milioane de euro în radio

- 17 milioane de euro în print.

„La outdoor noi nu am estimate și campaniile electorale, sunt excluse. În 2014 rebrandingul Telekom a acoperit minusul înregistrat prin neafișarea masivă în perioada de campanie electorală.”, a explicat Alexandra Olteanu.

Alexandra Olteanu, Initiative:

  • „Usegul de mobile crește foarte mult. La fel și penetraerea mobile. La nivel global, adultul ia de peste 140 de ori telefonul în mână, să-l folosească. Generația tânără ia de 400 de ori telefonul în mână pe zi. Din păcate investiția în mobile nu este la nivelul usage-ului de mobile. În continuare investiția de mobile este foarte mică în comparație cu timpul pe care consumatorul îl petrece în fața ecranului mobile.”
  • „Pentur că piața de media este direct legată de economia româniei, piața de media crește. Avem un forcast pozitiv de 3% pentru 2015.”
  • „Pentru prima data în 2014 a început să scadă costurile cu împrumuturile. Se simte revirimentul pieței de imobiliare, se simte că se redresează și industria auto, în IT la fel, agricultura merge bine, dar și retail-ul. Sunt lucruri vizibile în piaăță și toate aceste creșterei generează o creștere a cerereii de consum și se simte că încrederea consumatorului începe să revină.
  • „Creșterile nu sunt ca în 2008, dar sunt steady.”
  • ”Știm cu toții că 2014 a fost anul marilor schimbări – schimbarea de management de la CME, marea de tranziție de vedete și echipe dinspre Pro spre Antena 1. În august a părut probleama politică a d-lui Voiculescu. Sfârștul telenovelei Suleyman de la Kanal D. Campioatul de fotbal de la TVR. Să menționăm și campaia electorală. Au fost eveimente care puteau să întoarcă cursul unor televiziuni. Era incertitudine. Dar, Pro TV a reușit o creștere nescontata a audiențelor în toamnă; Antena 1 a avut la rândul său o creștere de audiență de câteva procente;”
  • Antena 1 a crescut și audiența, poate nu la nivelul investiției. Din păcate audiența s-a plafonat. Totuși a crescut și audiența în toamnă. Pentru trustful Intact îl ajută foarte mult creșterea de audiență ale Antenei 3.
  • Kanal D a scăzut destul de mult audiența, Prima TV la fel. Sunt creșteri pe TVR, canalele de nișă de știri. Rakingurile nu s-au schimbat deși se putea întâmpla orice. Cee ace înseamnă că totuși spectatorul roman de televizor este fidel unui brand.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Pentru ca in acel studiu nu erau inclusi cei mai mari jucatori din piata adica Google si Facebook care ocupa jumatate din piata.

    Sigur ca ne putem inreba dece naiba sa faci un studiu al pietei de publicitate online daca nu pui la socoteala cei mai mari jucatori din piata.
  • Nea Obae, intr-un articol acu' fo' 2 zile piata de publicitate on line era 25 mil, fix la jumatate. ??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    sa intelegem ca unii dadeau net si altii rate card, dar daca discount-ul este 50%, e subiect de consiliul concurentei, so ?
  • Lipseste din Media Fact Book in fiecare an partea esentiala si viitorul, de ani de zile, agentiile propun in strategie si reusesc cu prisosinta...

    0 milioane in sport si cultura;

    .. in conditiile in care discutam de endorsment si multiscreen.. felicitari.. macar recunoasteti ca nu va intereseaza in realitate consumatorii

Trimite un comentariu