Skip to main content

TRANZACȚIE-RECORD. Eurosport a achiziționat drepturile exclusive pentru Jocurile Olimpice în toată Europa, inclusiv România, pentru 1,3 miliarde de euro

 
TRANZACȚIE-RECORD. Eurosport a achiziționat drepturile exclusive pentru Jocurile Olimpice în toată Europa, inclusiv România, pentru 1,3 miliarde de euro
jocuri olimpice

Postul Eurosport, deținut de Discovery Communications, a preluat drepturile de difuzare TV și pe toate platformele în Europa, pentru Jocurile Olimpice din perioada 2018 - 2024 (două de vară, două de iarnă), într-o tranzacție uriașă ce se ridică la 1,3 miliarde de euro, pentru toate cele 50 de țări și teritorii din Europa.

În plus, Discovery și-a luat angajamentul ca, pe durata competiției, să transmită un minim de 200 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice și 100 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă pe canale TV libere la retransmisie. Ceea ce înseamnă că orice post liber la retransmisie din România va putea negocia cu Eurosport difuzarea celor mai importante competiții sportive de la Jocurile Olimpice din perioada 2018 - 2024. „Discovery va sublicenția o parte din drepturi în mai multe piețe din Europa”, mai anunță compania.

Pentru Olimpiada din 2016, de la Rio,  TVR are drepturile exclusive pentru țara noastră.

Publicitate

„Discovery și Eurosport aduc cea mai amplă acoperire de până acum, ajungând la peste 700 de milioane de telespectatori din Europa. Acoperirea asigurată de Discovery și Eurosport va fi extinsă prin acces la canale libere la retransmisie și prin intermediul unor parteneriate inovatoare cu furnizori de conținut și distribuitori, care vor aduce Jocurile Olimpice mai aproape de telespectatori”, anunță reprezentanții Discovery.

Thomas Bach, Președintele Comitetului Olimpic Internațional, a declarat: „Parteneriatul dintre Discovery și Comitet este extrem de important și suntem bucuroși să avem Eurosport alăturide noi, ca gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European. Acest acord va asigura o acoperire completă a Jocurilor Olimpice în Europa, incluzând garanția accesului extins, prin intermediul canalelor TV libere la retransmisie disponibile în toate teritoriile. (...) De asemenea, Discovery și Eurosport au încheiat un parteneriat cu Comitetul Olimpic Internațional în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel în Europa.”

David Zaslav, Președinte și CEO Discovery Communications, a adăugat: „Marcăm astăzi un moment istoric, prin adăugarea inelelor Olimpice la portofoliul Discovery Communications. Angajamentul pe termen lung încheiat cu domnul Președinte Thomas Bach și cu Comitetul Olimpic Internațional consolidează poziția Eurosport drept cel mai important grup media de sport din Europa, extinzând prezența Eurosport pe toate platformele. Eurosport are deja experiența difuzării sporturilor de vară sau de iarnă prezente în cadrul Jocurilor, însă difuzarea Jocurilor Olimpice, cel mai important eveniment din lume transmis în direct, este o oportunitate editorială și strategică unică. Mai mult, acest nou parteneriat este un câștig imens pentru fanii sportului din Europa, care vor avea la dispoziție multiple programe disponibile pe orice platformă, ceea ce ne va asigura că flacăra olimpică va arde pe tot parcursul anului”.

Parteneriatul include ediția a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la PyeongChang din 2018 și ediția a XXXII-a a Olimpiadei de la Tokyo din 2020, precum și Jocurile Olimpice din 2022 și 2024 ale căror orașe-gazdă încă nu au fost anunțate.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Bună, Iulia! Vreau să îi contrazic pe ”reprezentanții Discovery” și să spun că Eurosport nu e disponibil pentru 700 de milioane de abonați. Ci că piața europeană are un potențial de 700 de milioane de abonați. Eurosport e disponibil pentru 220 de milioane de europeni. Știu cazul Franței, unde Eurosport este disponibil din primăvara asta doar abonaților CanalSat, nu și pe Orange, SFR, Free, Bouygues sau Numericable, nici măcar în pachete speciale. Nu scriam asta, dacă nu citeam recent rândurile următoare în Le Monde: ”Si Eurosport touche déjà 220 millions d’Européens, le potentiel estimé pour les JO est de 700 millions. Le Vieux Continent est le « marché émergent » que veut occuper le groupe américain, comme l’a répété M. Zaslav en mai, lors d’un passage à Paris.”
  • m-as bucura ca una din televiziunile comerciale sa isi incerce norocul. sunt sigur ca se pot face audienta si cu alte sporturi, nu doar cu fotbal.

Trimite un comentariu