Skip to main content

Seful producției Discovery: “sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noștri colegi de la Eurosport, de ideea de a produce conținut de non-ficțiune pe teme sportive”

 
Seful producției Discovery: “sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noștri colegi de la Eurosport, de ideea de a produce conținut de non-ficțiune pe teme sportive”
Phil Craig Discovery

“Animalele și sportul”. Acestea ar fi două dintre direcțiile pe care canalul Discovery intenționează să le dezvolte, potrivit lui Phil Craig, vicepreședinte executiv Discovery Networks pe producție și programe.

De ce aceste direcții?

Publicitate

Phil Craig, pentru Paginademedia.ro:

“Știți că Eurosport a intrat de curând în familia Discovery, iar eu, personal, sunt foarte interesat de ideea de a produce conținut de non-ficțiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre… Iată deci o zonă în care ar putea exista o anumită creștere. Sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noștri colegi de la Eurosport.”

Despre programele cu animale?

Știu însă că acum există un apetit pronunțat pentru astfel de producții, pe mai multe canale ale noastre și în rândul publicului nostru, deci încerc să inițiez o nouă generație de programe cu și despre animale, pe care să le transmitem în toată lumea. Îmi propun să explorăm o nouă abordare a programelor despre animale.  Aș spune, deci, că animalele și sportul ar fi două dintre direcțiile de urmat.

Oficialul Discovery a vorbit despre cum s-a schimbat modul de a face documentare în ultimii 30 de ani, de când emite Discovery, despre cum a influențat tehnologia modul de a face astfel de programe, despre tendințe și despre rolul prezentatorului.

Phil Craig, Executive Vice President & Chief Content Officer, Discovery Networks International:

- La ora actuală, există un curent interesant care se numește “slow television” și, potrivit lui, în anumite părți ale lumii sunt difuzate programe cu acțiune lentă, care durează mult și care s-au bucurat de un succes destul de mare. Cu toate acestea, cred că dacă ne-am uita acum la câteva dintre programele Discovery de acum 30 de ani, s-ar putea să ajungem la concluzia că sunt cam lente pentru publicul modern de televiziune.

- Ceea ce cred că s-a schimbat este modul în care spunem azi poveștile.

Cred însă că marea schimbare s-a produs în urmă cu vreo 15-20 de ani, când camerele de filmat au devenit mai mici. Fără aceste camere de mici dimensiuni nu am fi reușit niciodată să producem acele docu-drame geniale, pline de energie, sau acele documentare incredibile, cu imagini uluitoare – cum avem, de pildă, în programul ”O pradă mortală”.

- Cred că rolul prezentatorului a devenit acum mai important decât era în urmă cu 20 sau 30 de ani și cred că va deveni din ce în ce mai important. Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic.

- Cred că unele dintre genurile de programe care acum se bucură de succes nici măcar nu existau în anii 1980. În acea perioadă, Discovery prezenta multă istorie, multe programe cu animale, ceva programe de aventură… În schimb, Discovery Channel de astăzi, deși încă are toate aceste lucruri, se axează mai mult pe supraviețuire și pe proiecte la scară mare, pe popularizarea științei, pe tehnologie

Răspunsurile oficialului Discovery pentru Paginademedia.ro, pe larg:

Paginademedia.ro: Am putea să discutăm despre diferențele majore dintre ”atunci” și ”acum”, în ceea ce privește preferințele publicului?
Phil Craig: Cred că, în ultimii 30 de ani, arta de a spune povești s-a schimbat radical. Modul în care se realizează programele a evoluat – sunt tot mai dinamice, mai pline de energie, aduc telespectatorii tot mai aproape de experiența poveștii. Poveștile noastre au devenit mai palpabile, mai personale și s-au transformat în niște experiențe fascinante spuse din perspectiva unui personaj real.

Nu e de-ajuns să stai de-o parte și să observe, să ai o narațiune cu o voce “din fundal”, care să descrie ce se întâmplă. Telespectatorii vor să aibă parte de experiențe nemijlocite, să trăiască personal ceea ce se întâmplă sub ochii lor. Cred că aceasta a fost cea mai puternică tendință din ultimii 30 sau poate chiar 50 de ani, în materie de ”spus povești”.

La acest moment, realizăm peste 1000 de ore de producții locale în fiecare an și sper că această cifră va crește substanțial.

Cred însă că marea schimbare s-a produs în urmă cu vreo 15-20 de ani, când camerele de filmat au devenit mai mici. Fără aceste camere de mici dimensiuni nu am fi reușit niciodată să producem acele docu-drame geniale, pline de energie, sau acele documentare incredibile, cu imagini uluitoare – cum avem, de pildă, în programul ”O pradă mortală”. Acum avem o întreagă generație de camere noi, mici, pe care le numim ”Go-Pro-uri”. Înainte, camerele de filmat arătau cu totul altfel și cred că momentul în care am reușit să aducem camera de filmat în mijlocul acțiunii a schimbat enorm totul, inclusiv modul în care telespectatorul trăiește experiența programului la care se uită. După părerea mea, aceasta a fost cea mai mare și cea mai importantă schimbare care s-a produs, poate, pe parcursul întregii mele cariere.

Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic

Sunt prezentatorii TV mai importanți acum decât erau cu 20-30 de ani în urmă? Care ar fi profilul ideal?
Phil Craig: Da, sigur că da! Cred că am vorbit mai devreme despre una dintre cele mai mari schimbări din istoria companiei Discovery și a televiziunii, în general: modul în care spunem povești a devenit mai visceral, s-a transformat într-o experiență mai apropiată de telespectator. Iar cea mai bună metodă de a face asta este să ai un prezentator cu adevărat autentic, care să se avânte în miezul acțiunii. Discovery are mulți prezentatori de acest fel. Mă gândesc acum la Steve Irwin, Mike Rowe, Bear Grylls, Ed Stafford… Ei sunt genul de oameni care pot purta telespectatorul în mijlocul experienței pe care o prezintă.

Cred că rolul prezentatorului a devenit acum mai important decât era în urmă cu 20 sau 30 de ani și cred că va deveni din ce în ce mai important. Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic. Orice apariție în cadrul unei emisiuni trece dincolo de camera de filmat și de ecran și influențează transmiterea și recepționarea mesajului…

E important deci ca prezentatorul să fie cu adevărat pasionat de subiectul respectiv și să aibă un motiv solid pentru care apare în acel program, face acea călătorie, ilustrează o descoperire, pleacă într-o aventură etc… E foarte important ca prezentatorul să aibă autoritatea necesară și să fie credibil în fața publicului.

Publicul din Europa de Est tinde să caute mai multe programe bazate pe informații exacte

Dacă ne gândim la preferințele de vizionare ale publicului, care sunt principalele diferențe între telespectatori în lume?

Phil Craig: Există multe diferențe, dar și asemănări. Cred că atunci când lucrăm pentru proiecte ample, precum ”O pradă mortală” sau ”Goana după aur” sau alte programe extraordinare despre istoria naturii, oamenii înțeleg cu toții același lucru, indiferent de zona unde trăiesc. Diferențele apar la alt nivel. De pildă, am remarcat că publicul din Europa de Est tinde să caute mai multe programe bazate pe informații exacte și se bucură de ele, în timp ce telespectatorii din Europa de Vest și de Nord își doresc mai mult divertisment în modul în care este spusă povestea.

Există zone din lume unde oamenii sunt mai sensibili atunci când se fac referiri la crime sau la sexualitate, dar și zone ale lumii în care aceste subiecte nu reprezintă o problemă.

Uneori, trebuie să ne asigurăm că alegem cu grijă anumite versiuni ale programelor, că le schimbăm titlurile și stilurile narative, astfel încât să ținem cont de aceste preferințe.

Sunt foarte interesat de ideea de a produce conținut de non-ficțiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre

Ce genuri sunt mai populare acum, față de cele care erau la modă în urmă cu 20 sau 30 de ani?
Phil Craig: Cred că unele dintre genurile de programe care acum se bucură de succes nici măcar nu existau în anii 1980. În acea perioadă, Discovery prezenta multă istorie, multe programe cu animale, ceva programe de aventură… În schimb, Discovery Channel de astăzi, deși încă are toate aceste lucruri, se axează mai mult pe supraviețuire și pe proiecte la scară mare, pe popularizarea științei, pe tehnologie… De fapt, cred că aceste genuri de programe au fost, într-o mare măsură, inventate chiar de Discovery Channel, apoi copiate de alte rețele. Deci, aș spune că am creat genuri noi ca să satisfacem curiozitatea publicului nostru. Pe de altă parte, și acum încercăm să spunem aceleași povești și să acoperim aceleași genuri ca la început, doar că în prezent oferta noastră a devenit mai bogată și mai diversă.

Ce alte genuri veți aborda în viitor pe Discovery Channel?
Phil Craig: Sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noștri colegi de la Eurosport. Știți că Eurosport a intrat de curând în familia Discovery, iar eu, personal, sunt foarte interesat de ideea de a produce conținut de non-ficțiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre… Iată deci o zonă în care ar putea exista o anumită creștere.

O altă direcție de care sunt încântat și pe care îmi propun s-o explorăm este cea a unei noi abordări a programelor despre animale. Știu însă că acum există un apetit pronunțat pentru astfel de producții, pe mai multe canale ale noastre și în rândul publicului nostru, deci încerc să inițiez o nouă generație de programe cu și despre animale, pe care să le transmitem în toată lumea. Aș spune, deci, că animalele și sportul ar fi două dintre direcțiile de urmat.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu