Skip to main content

Seful producţiei Discovery: “sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noştri colegi de la Eurosport, de ideea de a produce conţinut de non-ficţiune pe teme sportive”

 
Phil Craig Discovery
Phil Craig Discovery

“Animalele şi sportul”. Acestea ar fi două dintre direcţiile pe care canalul Discovery intenţionează să le dezvolte, potrivit lui Phil Craig, vicepreşedinte executiv Discovery Networks pe producţie şi programe.

Publicitate

De ce aceste direcţii?

Phil Craig, pentru Paginademedia.ro:

“Ştiţi că Eurosport a intrat de curând în familia Discovery, iar eu, personal, sunt foarte interesat de ideea de a produce conţinut de non-ficţiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre… Iată deci o zonă în care ar putea exista o anumită creştere. Sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noştri colegi de la Eurosport.”

Despre programele cu animale?

Ştiu însă că acum există un apetit pronunţat pentru astfel de producţii, pe mai multe canale ale noastre şi în rândul publicului nostru, deci încerc să iniţiez o nouă generaţie de programe cu şi despre animale, pe care să le transmitem în toată lumea. Îmi propun să explorăm o nouă abordare a programelor despre animale.  Aş spune, deci, că animalele şi sportul ar fi două dintre direcţiile de urmat.

Oficialul Discovery a vorbit despre cum s-a schimbat modul de a face documentare în ultimii 30 de ani, de când emite Discovery, despre cum a influenţat tehnologia modul de a face astfel de programe, despre tendinţe şi despre rolul prezentatorului.

Phil Craig, Executive Vice President & Chief Content Officer, Discovery Networks International:

- La ora actuală, există un curent interesant care se numeşte “slow television” şi, potrivit lui, în anumite părţi ale lumii sunt difuzate programe cu acţiune lentă, care durează mult şi care s-au bucurat de un succes destul de mare. Cu toate acestea, cred că dacă ne-am uita acum la câteva dintre programele Discovery de acum 30 de ani, s-ar putea să ajungem la concluzia că sunt cam lente pentru publicul modern de televiziune.

- Ceea ce cred că s-a schimbat este modul în care spunem azi poveştile.

Cred însă că marea schimbare s-a produs în urmă cu vreo 15-20 de ani, când camerele de filmat au devenit mai mici. Fără aceste camere de mici dimensiuni nu am fi reuşit niciodată să producem acele docu-drame geniale, pline de energie, sau acele documentare incredibile, cu imagini uluitoare – cum avem, de pildă, în programul ”O pradă mortală”.

- Cred că rolul prezentatorului a devenit acum mai important decât era în urmă cu 20 sau 30 de ani şi cred că va deveni din ce în ce mai important. Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic.

- Cred că unele dintre genurile de programe care acum se bucură de succes nici măcar nu existau în anii 1980. În acea perioadă, Discovery prezenta multă istorie, multe programe cu animale, ceva programe de aventură… În schimb, Discovery Channel de astăzi, deşi încă are toate aceste lucruri, se axează mai mult pe supravieţuire şi pe proiecte la scară mare, pe popularizarea ştiinţei, pe tehnologie

Răspunsurile oficialului Discovery pentru Paginademedia.ro, pe larg:

Paginademedia.ro: Am putea să discutăm despre diferenţele majore dintre ”atunci” şi ”acum”, în ceea ce priveşte preferinţele publicului?
Phil Craig: Cred că, în ultimii 30 de ani, arta de a spune poveşti s-a schimbat radical. Modul în care se realizează programele a evoluat – sunt tot mai dinamice, mai pline de energie, aduc telespectatorii tot mai aproape de experienţa poveştii. Poveştile noastre au devenit mai palpabile, mai personale şi s-au transformat în nişte experienţe fascinante spuse din perspectiva unui personaj real.

Nu e de-ajuns să stai de-o parte şi să observe, să ai o naraţiune cu o voce “din fundal”, care să descrie ce se întâmplă. Telespectatorii vor să aibă parte de experienţe nemijlocite, să trăiască personal ceea ce se întâmplă sub ochii lor. Cred că aceasta a fost cea mai puternică tendinţă din ultimii 30 sau poate chiar 50 de ani, în materie de ”spus poveşti”.

La acest moment, realizăm peste 1000 de ore de producţii locale în fiecare an şi sper că această cifră va creşte substanţial.

Cred însă că marea schimbare s-a produs în urmă cu vreo 15-20 de ani, când camerele de filmat au devenit mai mici. Fără aceste camere de mici dimensiuni nu am fi reuşit niciodată să producem acele docu-drame geniale, pline de energie, sau acele documentare incredibile, cu imagini uluitoare – cum avem, de pildă, în programul ”O pradă mortală”. Acum avem o întreagă generaţie de camere noi, mici, pe care le numim ”Go-Pro-uri”. Înainte, camerele de filmat arătau cu totul altfel şi cred că momentul în care am reuşit să aducem camera de filmat în mijlocul acţiunii a schimbat enorm totul, inclusiv modul în care telespectatorul trăieşte experienţa programului la care se uită. După părerea mea, aceasta a fost cea mai mare şi cea mai importantă schimbare care s-a produs, poate, pe parcursul întregii mele cariere.

Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic

Sunt prezentatorii TV mai importanţi acum decât erau cu 20-30 de ani în urmă? Care ar fi profilul ideal?
Phil Craig: Da, sigur că da! Cred că am vorbit mai devreme despre una dintre cele mai mari schimbări din istoria companiei Discovery şi a televiziunii, în general: modul în care spunem poveşti a devenit mai visceral, s-a transformat într-o experienţă mai apropiată de telespectator. Iar cea mai bună metodă de a face asta este să ai un prezentator cu adevărat autentic, care să se avânte în miezul acţiunii. Discovery are mulţi prezentatori de acest fel. Mă gândesc acum la Steve Irwin, Mike Rowe, Bear Grylls, Ed Stafford… Ei sunt genul de oameni care pot purta telespectatorul în mijlocul experienţei pe care o prezintă.

Cred că rolul prezentatorului a devenit acum mai important decât era în urmă cu 20 sau 30 de ani şi cred că va deveni din ce în ce mai important. Cel mai bun prezentator trebuie să fie cu adevărat autentic. Telespectatorii simt când cineva nu este autentic. Orice apariţie în cadrul unei emisiuni trece dincolo de camera de filmat şi de ecran şi influenţează transmiterea şi recepţionarea mesajului…

E important deci ca prezentatorul să fie cu adevărat pasionat de subiectul respectiv şi să aibă un motiv solid pentru care apare în acel program, face acea călătorie, ilustrează o descoperire, pleacă într-o aventură etc… E foarte important ca prezentatorul să aibă autoritatea necesară şi să fie credibil în faţa publicului.

Publicul din Europa de Est tinde să caute mai multe programe bazate pe informaţii exacte

Dacă ne gândim la preferinţele de vizionare ale publicului, care sunt principalele diferenţe între telespectatori în lume?

Phil Craig: Există multe diferenţe, dar şi asemănări. Cred că atunci când lucrăm pentru proiecte ample, precum ”O pradă mortală” sau ”Goana după aur” sau alte programe extraordinare despre istoria naturii, oamenii înţeleg cu toţii acelaşi lucru, indiferent de zona unde trăiesc. Diferenţele apar la alt nivel. De pildă, am remarcat că publicul din Europa de Est tinde să caute mai multe programe bazate pe informaţii exacte şi se bucură de ele, în timp ce telespectatorii din Europa de Vest şi de Nord îşi doresc mai mult divertisment în modul în care este spusă povestea.

Există zone din lume unde oamenii sunt mai sensibili atunci când se fac referiri la crime sau la sexualitate, dar şi zone ale lumii în care aceste subiecte nu reprezintă o problemă.

Uneori, trebuie să ne asigurăm că alegem cu grijă anumite versiuni ale programelor, că le schimbăm titlurile şi stilurile narative, astfel încât să ţinem cont de aceste preferinţe.

Sunt foarte interesat de ideea de a produce conţinut de non-ficţiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre

Ce genuri sunt mai populare acum, faţă de cele care erau la modă în urmă cu 20 sau 30 de ani?
Phil Craig: Cred că unele dintre genurile de programe care acum se bucură de succes nici măcar nu existau în anii 1980. În acea perioadă, Discovery prezenta multă istorie, multe programe cu animale, ceva programe de aventură… În schimb, Discovery Channel de astăzi, deşi încă are toate aceste lucruri, se axează mai mult pe supravieţuire şi pe proiecte la scară mare, pe popularizarea ştiinţei, pe tehnologie… De fapt, cred că aceste genuri de programe au fost, într-o mare măsură, inventate chiar de Discovery Channel, apoi copiate de alte reţele. Deci, aş spune că am creat genuri noi ca să satisfacem curiozitatea publicului nostru. Pe de altă parte, şi acum încercăm să spunem aceleaşi poveşti şi să acoperim aceleaşi genuri ca la început, doar că în prezent oferta noastră a devenit mai bogată şi mai diversă.

Ce alte genuri veţi aborda în viitor pe Discovery Channel?
Phil Craig: Sunt foarte interesat de colaborarea cu noii noştri colegi de la Eurosport. Ştiţi că Eurosport a intrat de curând în familia Discovery, iar eu, personal, sunt foarte interesat de ideea de a produce conţinut de non-ficţiune pe teme sportive, documentare despre vedete ale sportului din trecut sau din zilele noastre… Iată deci o zonă în care ar putea exista o anumită creştere.

O altă direcţie de care sunt încântat şi pe care îmi propun s-o explorăm este cea a unei noi abordări a programelor despre animale. Ştiu însă că acum există un apetit pronunţat pentru astfel de producţii, pe mai multe canale ale noastre şi în rândul publicului nostru, deci încerc să iniţiez o nouă generaţie de programe cu şi despre animale, pe care să le transmitem în toată lumea. Aş spune, deci, că animalele şi sportul ar fi două dintre direcţiile de urmat.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus