Skip to main content

RECHIZITORIU. Care au fost posturile amendate de CNA în urma unor sesizări false: Laura Georgescu le cerea angajaților să întocmească sesizările

 
RECHIZITORIU. Care au fost posturile amendate de CNA în urma unor sesizări false: Laura Georgescu le cerea angajaților să întocmească sesizările
televiziune_telecomanda_capital

Șapte posturi de televiziune au fost sancționate de Consiliul Național al Audiovizualului în urma mai multor sesizări false întocmite de angajați ai instituției, sub îndrumarea Laurei Georgescu, președintele CNA, se arată în rechizitoriul trimis instanței de către Direcția Națională Anticorupție. Sesizările au dus la amendarea posturilor cu zeci de mii de lei.

Antena 3, B1 TV, Nașul TV, Estrada TV, RTL II, Etno și Taraf au fost sancționate de Consiliu pe baza mai multor sesizări nereale, se arată în rechizitoriu.

„Laura Georgescu era cea care le cerea angajaților să întocmească sesizările. Un martor din cadrul instituției, citat în rechizitoriul trimis instanței, a povestit: „în cursul lunii mai 2014, am fost sunată de Laura Georgescu care se afla în Grecia la Atena. Scopul acestui telefon a fost acela că, Laura Georgescu mi-a cerut să vorbesc cu B.R. (angajat al CNA - n.r.) căruia să-i solicit să facă o sesizare împotriva postului Antena A3, precizându-mi că a fost sunată de Horia Georgescu care i-a reproşat că nu ia atitudine şi de aceea a decis să se facă această sesizare. (...) Tot în acest context, Laura Georgescu mi-a precizat să mă uit la emisiunile Antenei 3 în care ar fi fost atacat Horia Georgescu, preşedintele A.N.I. şi să extrag de acolo aspectele care ar putea constitui motivul unei sesizări.”

Care sunt posturile:

  • RTL II – sesizare nr.874/22.01.2014 (întocmită în realitate în aprilie 2014, date identificare petiţionar nereale), emisiune „Lumea reală” - decizia CNA nr.263 din 10.04.2014, amendă 100.000 RON;
  • NAŞUL TV – sesizare nr.6652/15.05.2014 (întocmită în realitate 26.05.2014, date identificare petiţionar nereale) – emisiune „Actualitatea Românească – tema Republica Mafiotă Română” – decizia CNA nr.395/27.05.2014, amendă 10.000 RON;
  • ANTENA 3 – sesizare nr.5417/14.04.2014 (date identificare petiţionar nereale) – emisiune de ştiri referitoare la preşedintele ANI Horia Georgescu – decizia CNA nr.333/06.05.2014, amendă 20.000 RON;
  • B 1 TV – sesizare nr.3824/19.03.2014 (date identificare petiţionar nereale), emisiune „Sub semnul întrebării – invitat Gabriel Liiceanu”, decizia nr.257/08.04.2014, amendă 20.000 RON;
  • ESTRADA TV – sesizare nr.3569/30.04.2014 (date identificare petiţionar nereale), se contestă reluarea emisiunilor, decizia nr.266/10.04.2014, amendă 10.000 RON;
  • ETNO TV şi TARAF TV – în total 12 sesizări cu date nereale.
Publicitate

De menționat că, după extinderea urmăririi penale au mai fost identificate și alte sesizări false, care au dus la amendarea unor posturi

În concret, au fost identificate 3 noi astfel de sesizări false, toate având ca „ţintă” postul NAŞUL TV, după cum urmează:

- sesizarea nr.6164 din 28.05.2013, date identificare petiţionar nereale (dar care au fost folosite şi la întocmirea altor sesizări false care au dus la sancţionarea postului Taraf TV), cu privire la postul Nasul TV, emisiunea din 25.05.2013, ora 18:00 - „Istoria Medicinii”, decizia CNA nr.383 din 18.07.2013, amendă în cuantum de 10.000 RON;

- sesizarea nr.801 din 20.01.2014, date identificare petiţionar nereale, cu privire la postul Naşul TV pentru emisiunea din 19.01.2014 ora 17:30, „publicitate mascată – Istoria medicinii”, decizia CNA nr.140 din 25.02.2014, amendă în cuantum de 40.000 RON;

- sesizarea nr.2954 din 03.03.2014, date identificare petiţionar nereale, cu privire la postul Naşul TV pentru emisiunea din 01.03.2014 ora 13:00 – „Istoria Medicinii”, decizia CNA nr.258 din 08.04.2014, amendă în cuantum de 20.000 RON.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu