Skip to main content

Șeful Pro TV Aleksandras Cesnavicius despre rezultatele modeste din această vară: Postul are "curajul să încerce noi formate", singurul target relevant de care ținem cont e cel comercial. "Nicio greșeală profesionala" în cazul Măruță-fata din Vaslui

 
Șeful Pro TV Aleksandras Cesnavicius despre rezultatele modeste din această vară: Postul are "curajul să încerce noi formate", singurul target relevant de care ținem cont e cel comercial. "Nicio greșeală profesionala" în cazul Măruță-fata din Vaslui
cesnavicius

Șeful Pro TV, Aleksandras Cesnavicius, a vorbit într-un interviu pentru HotNews despre evoluția slabă a unor emisiuni lansate de post în această vară, despre pierderea poziției de lider a postului TV la nivel național, precum și despre prezența la emisiunea La Măruță a fetei agresate din Vaslui.

Cesnavicius spune in interviu ca pentru Pro TV singurul target relevant este cel comercial si atentia maxima este data orelor de maxima audienta, că stația "are curajul să încerce noi formate (...) și să le ajusteze când nu funcționează". Și, întrebat cum se mai diferențiază Pro TV de Antena 1, în condițiile în care strategia de conținut a ambelor se bazează pe aceleași lucruri - divertisment, vedete și producții locale - el vorbește despre creativitate, inovație și îndrăzneală.

Publicitate

Din interviul publicat de HotNews

Rep.: In iulie, pe target national - intreaga zi, Pro TV a fost depasit de Antena 1, conform masuratorilor de audienta ARMA/Kantar. Cum explica Pro TV situatia? Si ce insemnatate da Pro TV faptului ca a pierdut, in ultima luna, leadership-ul pe target national/whole day?

Aleksandras Cesnavicius: Pentru noi, singurul target relevant de care tinem cont este cel comercial - oameni de 18-49 de ani din zone urbane. Totodata, ne concentram asupra prime time (n.red: intervalul de maxima audienta, seara), cand ii gasim pe telespectatorii cei mai activi si care este destinatia publicitatii. Pro TV este fara indoiala lider in prime time pe toate categoriile de public, iar distanta in fata concurentei a crescut cu 11% fata de anul trecut, in lunile de vara iunie si iulie, anume de la 45% in 2014 la 56% anul acesta. Grupul Pro TV o duce mai bine decat anul trecut si mai bine decat concurenta, iar Pro TV este si va fi statia-lider pe piata romaneasca de televiziune.

Rep.: Lansarile recente ale Pro TV - Vine Cheful, Super Trip, Ce spun romanii (dar si emisiunea "clasica" La Maruta), Vorbeste lumea - au avut debuturi sau editii in sir foarte slabe ca audienta. Cum se explica aceasta politica neobisnuita pentru Pro TV, de "experimentare" cu diverse formate, politica pastrata in pofida rateurilor constante?

A.C.: Pro TV are curajul sa incerce noi formate, sa aduca utilizatorilor programe noi si sa le ajusteze atunci cand acestea nu functioneaza. Cred ca ar fi o greseala sa nu inovezi, mai ales cand esti lider de piata si ai nevoie sa te reinventezi constant, sa impui noi tendinte si sa iti rasplatesti telespectatorii cu un continut nou.

Pro TV a pastrat calitatea formatelor de tip blockbuster, aducand in acelasi timp valoare adaugata pe care sa o simta audienta si care sa ofere o experienta mai buna in fata televizorului. Dar nu neglijam viitorul, ci cautam urmatoarea inovatie. Una dintre directiile noastre strategice este sa intarim sloturile programului din timpul zilei, iar echipa noastra cauta noi emisiuni hit, mai mult sau mai putin ample, care sa ne intareasca pozitia de lider pe toate segmentele zilei.

Rep.: Ca manager, sunteti de acord cu acest tip de continut - ca victima unui viol sa fie prezentata pe post?

A.C.: Ca om, am toleranta zero la abuzurile de orice fel. Ca manager, vad faptele si contextul si inteleg legitimitatea unei abordari jurnalistice.

Curajul unei tinere de a aparea in public, dupa un eveniment tragic, ar trebui receptat de catre public drept o invatatura: o experienta nefericita nu este capatul drumului si comunitatea poate sa te sprijine. Sunt exemple internationale puternice de femei puternice precum Ashley Judd, Teri Hatcher, Madonna, Oprah Winfrey sau Mary J. Blige care au vorbit public, pe fata, despre faptul ca au fost abuzate si care le-au motivat pe mii de alte femei sa iasa si sa-si spuna povestea.

Ne-am dori ca publicul din Romania sa-si uneasca mai degraba fortele si sa manifeste sprijin pentru victimele abuzurilor si pentru familiile acestora si mai putin sa dezbata vinovatii.

Rep.: A fost/va fi sanctionat Catalin Maruta in legatura cu acest caz?
A.C.:
Echipa implicata nu a facut nicio greseala profesionala, au urmat procedura si detine toate dovezile in acest sens. Judecand moral sau etic aceasta situatie, nu putem invinovati pe nimeni ca a decis sa ofere, la cererea victimei, platforma publica de a vorbi.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Care creativitate? Care inovatie???? Asta vorbeste din carti. E paralel. Audientele astea mici din vara prevestesc audiente si mai mici la toamna. Duminica au dat un film din 1900 toamna.
  • Domnule Cesnavicius, folositi niste cuvinte in raspunsurile pe care le livrati incat am senzatia ca nu citesc un interviu ci o carte de management. Ar fi bine macar daca aceste cuvinte vin din cap si nu citite de pe o hartie pusa pe genunchi. Macar la atata lucru sa va ajute MBA-ul pe care il aveti, la a reproduce din niste carti scrise de altii.
    Sunteti sigur ca intelegeti pe deplin raspunsurile date de dumneavoastra reporterului hotnews.ro?!
    Vorbiti de "strategii de impunere in piata", de "emisiuni hit", de "ADN-ul unui brand" dar know-how-ul de care dispuneti in prezent credeti ca va este suficient?!
    Ambitiile d-voastra par total nedefinite. Persoanele pe care le coordonati din postura de CEO au dreptul "sa incerce" sau "sa nu incerce"; "sa reuseasca" sau "sa nu reuseasca", in schimb dumneavoastra in timpul mandatului nu va permiteti decat "sa incercati si sa si reusiti"
    Ce s-a intamplat pana acum?!
    In ambitiile dumneavoastra nimic despre cei care efectiv pun mana fizic la atingerea obiectivelor. Cu un colectiv nemultumit se pot atinge obiectivele? Ce scrie in cartile de management?
  • @Stefan, Despre ce rezultate proaste borbesti? Scrii doar aberatii! Audientele in Prime Time, in Q2 2015 au crescut fata de Q2 2014 si 2013, iar profitul este in crestere. Las Fierbinti spulbera concurenta de luni pana joi, cu aproape 30%market share pe comercial.
  • cu exceptia micilor rateuri din aceasta vara, care sunt rezultatele proaste? nu zic ca e cel mai bun manager, dar motivele invocate sunt categoric doar in mintea unora care probabil nu vad decat Sarbu. asta probabil e si motivul pentru care lituanianul a ajuns aici, pentru ca sefii CME stiau ca doar cineva de afara va putea sa ia anumite masuri si sa stopeze influenta lui Sarbu.
  • Cel mai slab manager de televiziune din Romania. De fapt, el nu are nici cea mai maica legatura cu TV-ul. Cum e posibil ca intr-o piata TV atat de sofisticata sa vina un lituanian sa conduca statia nr 1??? Pentru ca... noul CME. La fel ma mira cum este pastrat in aceasta poztie desi a dat rezultate proaste. Probabil, aceste rezultate proaste, sunt bune pentru noul CME. O sa vedem cat mai rezista actionarii CME cu acest management. Din pacate, vor fi schimbati la un moment dat, dar efectele lipsei lor de profesionalism vor ramane ceva vreme si dupa ce ei pleaca.

Trimite un comentariu