Skip to main content

Auditul audiențelor: metodele din România sunt aceleași în întreaga lume

 

"Tehnologia folosită în România pentru măsurarea audiențelor TV este aceeași folosită în măsurătorile din toată lumea". A fost una dintre concluziile unui audit asupra audiențelor TV, prezentate astăzi într-o conferință de presă organizată de Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor. 

Auditul a fost făcut de compania Ernst&Young Tampa din Statele Unite. În acest sens au fost verificate 100 de locuințe dintre cele 1.320 de gospodării care au peoplemetere în România. 

Publicitate

Ce modificări s-au făcut: dacă datele demografice sunt corecte sau dacă pe butoane sunt înregistrați membrii familiei. Numărul de televizoare din gospodărie și dacă toate sunt legate la măsurători, așa cum este specificat în regulament. 

E foarte important ca atunci când se achiziționează un nou televizor să fie și el conectat la peoplemeter astfel încât consumul TV să nu fie înregistrat greșit, a explicat reprezentantul Ernst&Young Tampa  în conferință. 

Audiențele TV sunt măsurate de compania Kantar Media, care are instalate 2.500 de peoplemetere în 1.320 de gospodării din România. Eșantionul selectat este unul reprezentativ, care reflectă populația României. 

Observațiile auditorului:

- Metodologia serviciului este descrisă complet, transparent și corect.

- Orice propuneri de schimbări sunt mai întâi disuctate cu ARMA,

- Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt sunt livrate conform specificațiilor date de Asociație.

- Nu există în panel case recrutate den afara bazei obținute prin cercetarea de calibrare.

- Metoda de eșantionare disproporționată care este utilizată este conform dispozițiilor contractuale.

-  Kantar Media folosește aparatul peoplemeter seria 5000, care utilizează ca metodă de recunoaștere a canalelor tehnologia audiomatching - conform cu contractul. 

- Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată faptul că toate televiziunile din panel sunt conectate la peoplemetere.

- Vizitele au arătat faptul că membrii panelului cunosc regulile cu privire la apăsarea butoanelor de pe telecomandă și le respectă. 

- Vizitele în gospodării au demonstrat faptul că variabilele demografice (vârstă, sex, educație) raportate sunt în standardele acceptate. 

Vezi în continuare cum se fac măsurătorile de audiență:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu