Skip to main content

AMENZI GRELE. Antena 1 și Kanal D, 300.000 de lei amendă pentru depășiri de publicitate

 
AMENZI GRELE. Antena 1 și Kanal D, 300.000 de lei amendă pentru depășiri de publicitate
CNA

Sancțiuni dure pentru Antena 1 și Kanal D de la CNA după ce în luna octombrie acestea au depășit serios timpul alocat publicității. Kanal D a primit amendă maximă, de 200.000 de lei, în timp ce Antena 1 a fost sancționată cu 100.000 de lei. 

Forul audiovizual a analizat în ședința de astăzi depășirile de publicitate în luna octombrie, monitorizate fiind principalele televiziuni românești. Potrivit legii, „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Publicitate

Potrivit monitorizării, Antena 1 a depășit de 129 de ori timpul alocat publiciății, cu un total de 3 ore și 56 de minute. Cea mai mare depășire într-un calup a fost de 4 minute și 10 secunde.

Pe de altă parte, Kanal D a avut 149 de depășiri, care au totalizat 3 ore și 43 de minute. Cea mai mare depășire a fost de 2 minute și 8 secunde.  

Celalte opt televiziuni monitorizate au avut depășiri mai mici, de la 1 secundă, până la 1 minut și 23 de secunde.

Propunerile de amendă au fost făcute de Monica Gubernat, membru CNA, care a ținut cont în individualizarea sancțiunii că postul Kanal D nu este la prima abatere și a mai fost amendat anul acesta pentru depășiri a timpului alocat publicității. 

Sancțiunile au fost votate de șapte membri: Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu și Răsvan Popescu. 

Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D: „Este o situație foarte grea, cel puțin pentru postul nostru. Există o mare neregularitatre în felul în care cel puțin în cazul postului nostru se lansează comenzile de publicitate. Sunt perioade în timpul anului când spațiul nu e ocupat nici la jumătate. Mulți clienți vin abia spre sfârșitul anului. Nu e o scuză, este o greșeală. Ce pot să vă spun e că nu am făcut acest lucru ca sa ne rotunjim profitul, ci ca să supraviețuim într-o piață foarte cruntă și niște situații foarte crude, pentru a putea fi finanțate programele, pentru a putea primi oamenii salariile.(...) Noi trăim exclusiv din publicitate. Fiind un post must carry, noi nu avem alte venituri.S-a recurs la această situație nedorită de nimeni din motive de forță majoră.”

Daniel Ionașcu, reprezentantul Antenei 1: „În ceea ce ne privește, achiesăm la concluziile expuse de colegul și vă rugăm respectiuos să mai țineți cont și de următorul aspect: de o alucare defectuoasă a sistemului de trafic, deci de soft. Prin urmare toate chestiunile acestea conduc la situația ne găsim astăzi și în raport cu care vă rugăm să aveți toată înțelegerea.”

Lorand Turos, membru CNA: „Legat de problema financiară. Efectul e asupra colegilor dumneavoastră, care s-au ținut de reguli și n-au depășit și au pierdut bani în favoarea celor care au depășit. Dacă azi iertăm această scăpare, ei vor fi cei dezavantajați, că și ei ar putea să facă la fel. Având în vedere restricțiile legale și posibilele sancțiuni, ei s-au abținut de această posibilitate de-și mări veniturile. Efectul cred că e destul de serios asupra pieței.”

Cătălin Băleanu: „Respect punctul dumneavoastră de vedere, dar nu sunt de acord. Există vreo sesizare din partea vreunei televiziuni că a avut vreo pagubă în această perioadă din cauza activității noastre de depășire a spațiului de publicitate?”

Lorand Turos: „Când mă duc pe un drum public, mă grăbesc și nu depășesc limita de viteză, dar vin ceilalți și depășesc. Eu nu mă duc la poliție  să reclam pentru că eu am întârziat.”

Valentin Jucan, membru CNA – „Unui om căruia îi este foame și fură pentru că îi este foame, tot furt se numește.”

Cătălin Băleanu: „Mi se pare total disproporționată comparația dumneavoastră și mă simt chiar jignit ca reprezentant al postului. Ne-ați pus în condția de hoți cu această comparație.” 

Valentin Jucan: „Am făcut o comparație. Fac o comparație în extremă, pentru a exemplifica. Un om căruia îi este foame și fură, tot furt se numește. Ce ar fi să vă simțiți și să donați banii aceia din publicitate. Hai simțiți-vă.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu