Skip to main content

Câţi români se uitau la Omul care aduce cartea şi ce profil aveau

 
Câţi români se uitau la Omul care aduce cartea şi ce profil aveau

Ce audienţă avea emisiunea Omul care aduce cartea, cu Dan C. Mihăilescu, scoasă din grilă de Pro TV. Cine erau cei care se uitau la emisiune?

Publicitate

Emisiunea care a fost scoasă de Pro TV din grilă avea cifre de audienţă foarte bune pentru un program cultural: o medie de peste 400.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, scrie jurnalistul Petre Barbu într-o analiză pentru Forbes. Cifra reprezintă media emisiunilor cu Dan C. Mihăilescu difuzate de Pro TV în perioada 1 ianuarie – 4 decembrie.

La oraşe, în acelaşi interval, audienţa programului a fost de 222.000 de telespectatori pe minut, adică 2,2 rating.

Care era profilul telespectatorilor Omul care aduce cartea?

  • 23,8% dintre telespectatorii din mediul urban au studii superioare.
  • Mai bine de jumătate din audienţa urbană a emisiunii este formată din telespectatori cu studii medii (53,5%).
  • Studiile primare deţin o pondere de 20,2% din audienţa urbană.

Petre Barbu notează că emisiunea a avut de-a lungul anilor o audienţă constantă şi un profil stabil. Atât în 2014, cât şi în 2012, cifrele au fost apropiate.

„Omul care aduce cartea” este programul cultural cu cea mai mare audienţă pe piaţa TV. Pentru că este difuzat pe cea mai puternică staţie, în ciuda faptului că este programat în jurul orei 10:00, mai scrie Petre Barbu în Forbes.

Reamintim Pro TV a decis să renunţe după 15 ani la emisiunea lui Dan C. Mihăilescu, Omul care aduce cartea, după cum Paginademedia.ro a scris aici.Televiziunea va mai difuza luna aceasta emisiunile deja înregistrate, ultima ediţie urmând să fie difuzată pe 31 decembrie.

Potrivit criticului literar, principala problemă a fost sursa de finanţare. Acesta precizează că şefa Ştirilor Pro TV a lăsat deschisă o cale de revenire, cu condiţia găsirii „unei surse credibile şi «cu blazon» de sponsorizare, de talia BNR, BOR, British Council şi altele asemenea. Ceea ce, pe unul nedotat socialmente şi financiar ca mine, îl depăşeşte în chip flagrant.“

"Mi se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a curma existenţa unei emisiuni care nu aduce niciun beneficiu financiar postului, indiferent de prestigiul simbolic aferent. Este o lege aspră, infinit discutabilă, dar, prin aceasta, nu mai puţin acceptabilă“, spune Dan C. Mihăilescu, pe blogul său.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Iuliana Iuliana
    Pacat, este o emisiune pe care o urmaresc constant. Inteleg considerentele financiare, dar nu inteleg cum atatea organizatii care sunt dispuse sa cumpere spatiu publicitar nu pot sponsoriza o astfel de emisiune.

Trimite un comentariu

sus