Skip to main content

S-a lansat Analytics, un soft de măsurare a audienței rețelelor indoor TV

 
S-a lansat Analytics, un soft de măsurare a audienței rețelelor indoor TV

Publicitatea indoor va avea cifre de audiență. Asociația Română de Publicitate Indoor a lansat softul Digital Signage TV Analytics, realizat de compania GBD Research, pentru măsurarea audienței rețelelor indor TV. Softul a fost realizat cu sprijinul reprezentanților comitetului tehnic ARMA și al media managerilor din agentiile de publicitate din Romania, potrivit unui comunicat de presă. 

Investitia in studiul de audienta si softul Analytics a fost în valoare de 50.000 de euro, fiind sustinuta integral de Reteaua Info-Sanatate, companie de publicitate indoor, care a și avut inițiativa lansării acestui soft.

Publicitate

Digital Signange Analytics își propune să măsoare nu numai „traficul”, adică numărul de persoane care trec prin fața unui ecran TV, ci și “audiența”- numărul de persoane care se uita efectiv la programele indoor TV.

Digital Signage TV Analytics contine doua module de analiza a indicatorilor, in functie de targeturile definite de useri. Este vorba despre Modulul de “Audience indicators”, in care se calculeaza indicatorii si profilele audientei (Average Minute Rating, Average Minute Exposures, Monthly Reach (%), Traffic etc.) si despre Modulul de „Media Planning”, cu ajutorul caruia se calculeaza indicatorii si rate cardul unei campanii pe o perioada determinata (Gross impressions , GRPs by target, CPT - Cost Per Thousand etc.).

Alexandru Larionescu, director GBD Research, a declarat ca „softul contine in prezent datele de audienta ale Info-Sanatate TV, dar suporta un numar nelimitat de retele digitale OOH, masurate pe baza standardelor DPAA si OVAB si speram ca in viitorul apropiat sa atragem un numar cat mai mare de retele care sa adere la acest sistem certificat de masurare, care ofera o moneda unica de comparatie intre mediile masurate de pe piata”.

„Este o bucurie faptul de a vedea profesionalizarea si dezvoltarea cercetarii de audienta si in alte domenii decat cel al televiziunii traditionale. Sprijinim acest demers si sustinem continuarea sa in viitor pentru realizarea unei imagini cat mai clare in ceea ce priveste audienta canalelor media indoor in Romania. De asemenea, Comitetul Tehnic a colaborat cu reprezentantii ARIA, incercand sa aplicam experienta din domeniul cercetarii TV in cadrul acestui studiu”, a declarat Liviu Boitan (MediaCom), Președinte al Comitetului Tehnic al ARMA.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu