Skip to main content

ANALIZĂ. Audiența TV în prime-time în 2014 și 2015. Top 3 neschimbat. Scăderi mari la TVR și Prima. Crește România TV pe toate targeturile

 
ANALIZĂ. Audiența TV în prime-time în 2014 și 2015. Top 3 neschimbat. Scăderi mari la TVR și Prima. Crește România TV pe toate targeturile
ANALIZA AUDIENȚELOR TV. Cum a evoluat audiența posturilor TV în intervalul de maximă audiență?
 
Datele pentru Prime-Time (intervalul 19.00-23.00) arată și în 2014, și în 2015, același podium, cu Pro TV pe primul loc, urmat de Antena 1 și de Kanal D. De notat că, la nivel național și la orașe, singurul care crește este Kanal D. Turcii staționează însă pe targetul comercial.
 
Dintre posturile generaliste, pierd telespectatori seara, pe toate targeturile, postul public TVR 1 și Prima TV. TVR a avut un an fără competiții majore și s-a confruntat cu mari probleme financiare, dar și cu schimbarea conducerii. Prima TV, postul deținut de Cristian Burci, a intrat în 2015 în insolvență. 
 
Dintre posturile de știri, unde Antena 3 rămâne cel mai vizionat, trei lucruri de notat: 

1. România TV, care urcă pe toate targeturile câteva locuri și are plusuri de audiență.

2. Digi 24, care pe targetul comercial 18-49 și-a dublat audiența în 2015, comparativ cu 2014. De notat că 2015 a fost primul an complet în care Digi 24 a fost preluat de toți distibuitorii de televiziune, după ce a intrat în lista must-carry.

3.Un amănunt important: dacă la nivel național și la orașe, unele stații de știri au poziții foarte bune, nicio televiziune de news nu este între primele șase pe segmentul comercial.

Paginademedia.ro vă prezintă cum a evoluat audiența posturilor TV în Prime-Time (intervalul de maximă audiență 19.00-23.00) în 2015, comparativ cu 2014.

NAȚIONAL: 

Topul celor mai urmărite posturi TV în 2015 are pe podium aceiași actori ca și în 2014: Pro TV, Antena 1 și Kanal D. Cum au evoluat cifrele lor?
 
Pro TV și Antena 1 au cifre ușor sub 2014. Dintre cele trei, singurul post care a crescut în Prime-Time este Kanal D, postul turcilor de la Dogan.
 
Antena 3 se menține și în 2015 pe poziția a patra, fiind în continuare cel mai vizionat canal de știri.
 
România TV urcă în top: a câștigat 50.000 de români de la un an la altul. În 2014, era pe locul 8, în 2015 a urcat pe 6.
 
Au coborât în clasament, după media pe întreaga țară, postul public TVR 1 și Prima TV, canal care a intrat anul trecut în insolvență.
 
Ușoare creșteri pentru Acasă TV (care a început din 2015 să difuzeze seriale turcești) și pentru Antena Stars.
 
Dintre posturile de știri, de notat urcarea Digi 24: cu o creștere de 50% a audienței, a urcat seara de pe locul 24 în 2014, pe poziția a 19-a în 2015.

URBAN:

Consumul TV de seară e asemănător în 2015 cu cel din anul precendent. Primele cinci cele mai vizionate posturi la orașe și-au păstrat locul în ierarhie: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3 și Național TV. 
 
Dintre primele cinci posturi, doar Kanal D are o audiență mai mare în 2015, față de 2014. 
 
Și pe targetul urban, România TV urcă în top: de pe locul nouă în 2014, pe poziția a șaptea în 2015, cu un plus de peste 30.000 de telespectatori.
 
Și la orașe, TVR 1 și Prima TV au pierdut audiență în 2015.
 
Ce s-a întâmplat pe zona de știri la orașe?
 
Cel mai urmărit post de nișă e Antena 3: 317.000 medie, locul patru în clasamentul general și o scădere de peste 50.000 de persoane.
România TV are un plus de 30.000 de persoane la orașe în 2015. Locul 7 la general (în urcare) și o medie totală de 191.000 de telespectatori. 
B1 TV scade de la 100.000 de telespectatori media în 2014 la 77.000 în 2015. Coboară un loc, de pe 10 pe 11.
Realitatea TV staționează (locul 12), dar este în scădere, de la 80.000 de persoane în 2014, la 67.000 în 2015.
Imediat după Realitatea TV, pe locul 13, urcă Digi 24, cu o medie de 65.000 de persoane. Cu un an înainte, postul RCS era pe locul 18 la orașe și număra 43.000 de telespectatori.

COMERCIAL. 

Pe targetul între 18 și 49 de ani, Pro TV a atras în medie, în Prime-Time, 460.000 de telespectatori, ușoară scădere față de 2014, când cifra se apropia de jumătate de milion.
 
Locul doi pentru Antena 1 – 270.000 medie, cu peste 20.000 sub 2015.
 
Kanal D, pe locul trei, își conservă audiența pe segmentul comercial – 153.000, cifră aproape egală cu performanțele din 2014.
 
Crește pe segmentul comercial Acasă TV, iar TVR aproape că și-a înjumătățit audiența comercială.
 
Posturile de știri pe segmentul 18-49?
 
Prima observație: Nicio televiziune de știri nu este între primele cinci pe segmentul comercial.
 
Antena 3 are o medie de 66.000 de telespectatori din acest target, față de 72.000 în 2014. Locul 7 pe segment.
 
România TV are un plus mai mic pe acest target, comparativ cu audiența de seară la nivel național și la orașe: 38.000 de telespectatori între 18 și 49 de ani media în prime-time în 2015, față de 33.000 în 2014. Urcă de pe locul 10, pe poziția a opta.
 
Urcare puternică pentru Digi 24 pe targetul comercial: de pe locul 22 în 2014, pe poziția a 11-a în 2015. Procentul de creștere este semnificativ - 100%, dar cifrele absolute nu sunt spectaculoase: de la 14.000 de tineri în 2014, la 27.000 anul trecut.
 
B 1 TV: în 2014, pe segmentul comercial, B1 TV era pe 13, cu 24.000 media pe targetul comercial. În 2015, postul a coborât două locuri, iar media a fost de 18.000 de persoane.

Realitatea TV: a coborât un loc pe acest segment, de la 23.000 de telespectatori pe segmentul comercial în Prime-Time în 2014, la 18.000 (egalitate cu B1), în intervalul 19.00-23.00 din 2015. 

Audiența medie a posturilor TV în 2014 și 2015, în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL 2014   Nr. persoane   Rtg%     NATIONAL 2015   Nr. persoane   Rtg%  
1 Pro TV 1.651.000 8.9 Pro TV 1.502.000 8.1
2 Antena 1 1.005.000 5.4 Antena 1 940.000 5.1
3 Kanal D 822.000 4.4 Kanal D 905.000 4.9
4 Antena 3 542.000 2.9 Antena 3 475.000 2.6
5 National TV 453.000 2.4 National TV 390.000 2.1
6 TVR 1 377.000 2.0 Romania TV 355.000 1.9
7 Prima TV 364.000 2.0 Acasa 334.000 1.8
8 Romania TV 301.000 1.6 TVR 1 314.000 1.7
9 Acasa 284.000 1.5 Prima TV 260.000 1.4
10 B1TV 170.000 0.9 Antena Stars 174.000 0.9
11 Antena Stars 166.000 0.9 B1TV 132.000 0.7
12 TVR 2 152.000 0.8 Disney 116.000 0.6
13 Realitatea TV 147.000 0.8 TVR 2 112.000 0.6
14 Disney 125.000 0.7 Realitatea TV 109.000 0.6
15 ETNO 105.000 0.6 ETNO 90.000 0.5
16 Pro Cinema 95.000 0.5 Cartoon Network 86.000 0.5
17 Cartoon Network 76.000 0.4 Sport.ro 79.000 0.4
18 Disney Junior 76.000 0.4 Pro Cinema 77.000 0.4
19 Sport.ro 70.000 0.4 Digi 24 77.000 0.4
20 Nickelodeon 62.000 0.3 Disney Junior 75.000 0.4
21 AXN 59.000 0.3 AXN 65.000 0.4
22 Boomerang 56.000 0.3 Boomerang 65.000 0.4
23 Favorit TV 53.000 0.3 Nickelodeon 58.000 0.3
24 Digi 24 52.000 0.3 Dolce Sport 50.000 0.3
25 Diva 43.000 0.2 Favorit TV 46.000 0.3
26 Dolce Sport 33.000 0.2 Euforia 42.000 0.2
27 Euforia 33.000 0.2 Diva 33.000 0.2
28 Eurosport 29.000 0.2 DigiSport 1 33.000 0.2
29 Universal Channel 28.000 0.2 Eurosport 1 24.000 0.1
30 Acasa Gold 26.000 0.1 History Channel 24.000 0.1
31 Discovery 24.000 0.1 AXN White 21.000 0.1
32 History Channel 23.000 0.1 Kiss TV 22.000 0.1
33 National Geographic 22.000 0.1 Taraf TV 22.000 0.1
34 Kiss TV 21.000 0.1 Paramount 22.000 0.1
35 Minimax/A+ 19.000 0.1 Acasa Gold 19.000 0.1
36 Taraf TV 19.000 0.1 Discovery 18.000 0.1
37 ZU TV 18.000 0.1 National Geographic 19.000 0.1
38 Film Cafe 17.000 0.1 TV Paprika 18.000 0.1
39 TV Paprika 17.000 0.1 ZU TV 17.000 0.1
40 EuroSport 2 15.000 0.1 Film Cafe 17.000 0.1
41 TCM 15.000 0.1 Minimax/A+ 15.000 0.1
42 AXN White 13.000 0.1 EuroSport 2 12.000 0.1
43 National 24 PLUS 11.000 0.1 National Geographic Wild 13.000 0.1
44 National Geographic Wild 11.000 0.1 AXN Black 11.000 0.1
45 U TV 11.000 0.1 National 24 PLUS 11.000 0.1
46 TV H 11.000 0.1 AMC 11.000 0.1
47 Animal Planet 10.000 0.1 U TV 10.000 0.1
48 AXN Black 9.000 0.1 TV H 10.000 0.1
49 TV Neptun 9.000 0.1 Animal Planet 8.000 0.0
50 MTV Ro 8.000 0.0 TV Neptun 8.000 0.0

Publicitate

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audiența medie a posturilor TV în 2014 și 2015, în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel URBAN:

  URBAN 2014   Nr. persoane   Rtg%     URBAN 2015   Nr. persoane   Rtg%  
1 Pro TV 858.000 8.4 Pro TV 794.000 7.9
2 Antena 1 586.000 5.8 Antena 1 528.000 5.2
3 Kanal D 417.000 4.1 Kanal D 457.000 4.5
4 Antena 3 371.000 3.7 Antena 3 317.000 3.2
5 National TV 239.000 2.4 National TV 205.000 2.0
6 Prima TV 178.000 1.8 Acasa 197.000 2.0
7 TVR 1 172.000 1.7 Romania TV 191.000 1.9
8 Acasa 161.000 1.6 Prima TV 129.000 1.3
9 Romania TV 158.000 1.6 TVR 1 121.000 1.2
10 B1TV 100.000 1.0 Antena Stars 89.000 0.9
11 Antena Stars 95.000 0.9 B1TV 77.000 0.8
12 Realitatea TV 80.000 0.8 Realitatea TV 67.000 0.7
13 TVR 2 76.000 0.7 Digi 24 65.000 0.6
14 Disney 66.000 0.7 Disney 61.000 0.6
15 Disney Junior 52.000 0.5 TVR 2 52.000 0.5
16 AXN 44.000 0.4 Disney Junior 52.000 0.5
17 Pro Cinema 43.000 0.4 AXN 50.000 0.5
18 Digi 24 43.000 0.4 Pro Cinema 45.000 0.4
19 Nickelodeon 41.000 0.4 Cartoon Network 42.000 0.4
20 Sport.ro 35.000 0.3 Sport.ro 38.000 0.4
21 Cartoon Network 34.000 0.3 Nickelodeon 37.000 0.4
22 Diva 34.000 0.3 Boomerang 35.000 0.3
23 ETNO 34.000 0.3 Euforia 31.000 0.3
24 Boomerang 33.000 0.3 ETNO 30.000 0.3
25 Euforia 27.000 0.3 DigiSport 1 27.000 0.3
26 Universal Channel 22.000 0.2 Diva 25.000 0.3
27 Eurosport 21.000 0.2 History Channel 20.000 0.2
28 Favorit TV 19.000 0.2 Eurosport 1 18.000 0.2
29 History Channel 18.000 0.2 Favorit TV 17.000 0.2
30 National Geographic 15.000 0.2 Paramount 17.000 0.2
31 TV Paprika 14.000 0.1 AXN White 16.000 0.2
32 Discovery 13.000 0.1 TV Paprika 15.000 0.2
33 Kiss TV 12.000 0.1 Dolce Sport 12.000 0.1
34 EuroSport 2 11.000 0.1 Kiss TV 12.000 0.1
35 Acasa Gold 10.000 0.1 National Geographic 12.000 0.1
36 AXN White 9.000 0.1 Discovery 11.000 0.1
37 Dolce Sport 9.000 0.1 Film Cafe 10.000 0.1
38 ZU TV 9.000 0.1 EuroSport 2 9.000 0.1
39 Taraf TV 9.000 0.1 ZU TV 9.000 0.1
40 Film Cafe 8.000 0.1 Taraf TV 9.000 0.1
41 TCM 8.000 0.1 Acasa Gold 8.000 0.1
42 U TV 8.000 0.1 National Geographic Wild 7.000 0.1
43 National Geographic Wild 7.000 0.1 U TV 7.000 0.1
44 Minimax/A+ 6.000 0.1 AXN Black 6.000 0.1
45 Comedy Central Extra 6.000 0.1 Comedy Central Extra 6.000 0.1
46 Animal Planet 5.000 0.1 Animal Planet 5.000 0.1
47 AXN Black 5.000 0.1 Minimax/A+ 5.000 0.1
48 MTV Ro 6.000 0.1 DigiSport 2 5.000 0.1
49 Music Channel 5.000 0.1 MTV Ro 4.000 0.0
50 National 24 PLUS 5.000 0.1 TLC 4.000 0.0
51 Paramount 5.000 0.1 AMC 4.000 0.0

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare de la oraș.
**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audiența medie a posturilor TV în 2014 și 2015, în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel COMERCIAL:

  COMERCIAL 2014   Nr. persoane   Rtg%     COMERCIAL 2015   Nr. persoane   Rtg%  
1 Pro TV 492.000 9.5 Pro TV 461.000 9.1
2 Antena 1 293.000 5.7 Antena 1 269.000 5.3
3 Kanal D 155.000 3.0 Kanal D 153.000 3.0
4 Prima TV 97.000 1.9 Acasa 90.000 1.8
5 National TV 84.000 1.6 National TV 74.000 1.5
6 Acasa 83.000 1.6 Prima TV 69.000 1.4
7 Antena 3 72.000 1.4 Antena 3 66.000 1.3
8 TVR 1 57.000 1.1 Romania TV 38.000 0.8
9 Antena Stars 38.000 0.7 Antena Stars 37.000 0.7
10 Romania TV 33.000 0.7 TVR 1 37.000 0.7
11 Pro Cinema 26.000 0.5 Digi 24 27.000 0.5
12 TVR 2 26.000 0.5 Pro Cinema 22.000 0.4
13 B1TV 24.000 0.5 AXN 21.000 0.4
14 Realitatea TV 23.000 0.4 Disney Junior 21.000 0.4
15 AXN 20.000 0.4 B1TV 18.000 0.4
16 Disney Junior 20.000 0.4 Realitatea TV 18.000 0.4
17 Disney 18.000 0.3 TVR 2 18.000 0.4
18 Sport.ro 16.000 0.3 Sport.ro 15.000 0.3
19 Diva 15.000 0.3 History Channel 15.000 0.3
20 History Channel 15.000 0.3 Disney 14.000 0.3
21 Euforia 14.000 0.3 Euforia 13.000 0.3
22 Digi 24 14.000 0.3 Boomerang 13.000 0.3
23 Boomerang 12.000 0.2 Cartoon Network 12.000 0.2
24 Cartoon Network 10.000 0.2 Diva 11.000 0.2
25 Discovery 9.000 0.2 Paramount 9.000 0.2
26 ETNO 9.000 0.2 DigiSport 1 9.000 0.2
27 Kiss TV 9.000 0.2 Kiss TV 8.000 0.2
28 National Geographic 9.000 0.2 Nickelodeon 8.000 0.2
29 Universal Channel 9.000 0.2 Discovery 7.000 0.1
30 Nickelodeon 9.000 0.2 ETNO 7.000 0.1
31 Eurosport 7.000 0.1 National Geographic 7.000 0.2
32 TV Paprika 7.000 0.1 Eurosport 1 6.000 0.1
33 Taraf TV 6.000 0.1 ZU TV 6.000 0.1
34 Favorit TV 5.000 0.1 TV Paprika 6.000 0.1
35 ZU TV 5.000 0.1 AXN White 5.000 0.1
36 U TV 5.000 0.1 Film Cafe 5.000 0.1
37 Acasa Gold 5.000 0.1 Taraf TV 5.000 0.1
38 Comedy Central Extra 5.000 0.1 U TV 5.000 0.1
39 EuroSport 2 4.000 0.1 Acasa Gold 5.000 0.1
40 MTV Ro 4.000 0.1 Comedy Central Extra 5.000 0.1
41 Film Cafe 4.000 0.1 Favorit TV 4.000 0.1

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @paginademedia : de ce tolerati spam-ul? in ultimile zile am vazut n comentarii, unele la aceleasi articole, trase la indigo, dar semnate diferit, in care se cere insistent audientele serialelor. aveti datele necesare pentru a detecta aceste persoane. nu inteleg de ce le permiteti. sunt enervante.

Trimite un comentariu