Skip to main content

RADIO. Dobro Show, cea mai mare creștere din toate matinalele: audiență aproape triplă într-un an. Analiza programelor de dimineață

 
RADIO. Dobro Show, cea mai mare creștere din toate matinalele: audiență aproape triplă într-un an. Analiza programelor de dimineață

AUDIENȚE RADIO. Cum stau posturile radio dimineața, în intervalul de maximă audiență din FM? Analiza Paginademedia.ro, pe publicul total, dar și pe targetul comercial 15-49 de ani scoate în evidență câteva concluzii interesante pe ultimul val de măsurare:

BUCUREȘTI. Dobro Show, cea mai mare creștere

- matinalul Radio România Actualități este cel mai ascultat program de dimineață din Capitală, chiar și peste Radio ZU. Foarte puțini ascultători tineri însă: din 150.000 de ascultători, doar 26.000 sunt din targetul comercial de pe radio, adică 15-49 de ani.

- Matinalul Morning ZU este cel mai ascultat program de dimineață de pe un post comercial. Pe targetul total, show-ul prezentat de Daniel Buzdugan și Mihai Morar imediat după Radio România. Pe targetul comercial, e pe prima poziție.

- Deșteptarea de la Europa FM se apropie de 100.000 de ascultători în București, unde este după Radio ZU. Este a doua mare creștere, ca număr de persoane după Dobro Show. Pe targetul comercial, matinalul Europa FM este depășit de Kiss FM (cu Sergiu și Andrei). Kiss are o bună reprezentare pe targetul comercial (70.000 de ascultători dintr-un total de 79.000 în București) și este în creștere față de 2014 pe București.

- Matinalul Dobro Show se distanțează la capitolul creșteri, dar și din punct de vedere al profilului. Audiența programului cu Mihai Dobrovolschi în toamna lui 2015 este de două ori mai mare decât valul de măsurare din anul precedent.

Pe targetul comercial creșterea este și mai consistentă: audiența pe comercial este triplă în 2015, comparativ cu valul din 2014.

De remarcat că publicul Dobro Show este aproape în totalitate din segmentul comercial: 46.000 din 47.000 de ascultători sunt din segmentul 15-49 de ani. Mihai Dobrovolschi s-a despărțit de Gold FM la sfârșitul lui noiembrie, după ce a luat licențele pentru Radio Guerrilla.

- programul de dimineață de la Magic FM a avut o creștere ușoară, însă coboară sub Deșteptarea de la Europa FM.

Audiența posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în București - public total:

Publicitate

  TOTAL   Toamna 2015   Toamna 2014   Diferenta  
1 Actualitati 152.400 140.000 12.400
2 ZU 148.900 148.400 500
3 Europa FM 92.600 73.900 18.700
4 Magic FM 88.900 79.700 9.200
5 Kiss FM 79.700 78.100 1.600
6 ProFM 66.200 68.100 -1.900
7 Gold FM 47.400 18.800 28.600
8 Romantic FM 43.700 42.400 1.300
9 Rock FM 43.100 44.800 -1.700
10 Radio 21 41.700 54.300 -12.600
11 National FM 18.000 23.900 -5.900
12 Bucuresti FM 16.100 5.900 10.200
13 Antena Satelor 10.600 22.600 -12.000
14 Vibe FM 10.400 10.000 400
15 Itsy Bitsy 10.000 9.400 600
16 Activ/Tananana 8.000 0 8.000
17 Cultural 6.500 10.100 -3.600

Audiența posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în București, pe targetul comercial (15-49 de ani):

  15-49 de ani   Toamna 2015   Toamna 2014   Diferenta  
1 ZU 109.800 113.700 -3.900
2 Kiss FM 70.200 68.600 1.600
3 Europa FM 61.500 43.100 18.400
4 Magic FM 55.800 54.500 1.300
5 Gold FM 45.700 15.800 29.900
6 ProFM 40.300 48.700 -8.400
7 Rock FM 39.400 42.600 -3.200
8 Radio 21 35.000 36.800 -1.800
9 Actualitati 26.500 27.900 -1.400
10 Romantic FM 15.800 9.500 6.300
11 Vibe FM 10.500 10.000 500
12 Itsy Bitsy 8.700 8.200 500
13 Activ/Tananana 8.100 0 8.100
14 Bucuresti FM 7.700 2.800 4.900
15 National FM 6.800 14.100 -7.300
16 Cultural 5.100 1.300 3.800
17 Antena Satelor 0 4.700 -4.700

URBAN. Morning ZU și matinalul Magic FM, cele mai mari creșteri

La orașe, cel mai ascultat post dimineața este canalul public România Actualități. Ca și în București, procentul de public tânăr este scăzut: 230.000 din totalul de 800.000 de orășeni au între 15 și 49 de ani.

Și în mediul urban, Morar și Buzdugan sunt cei mai ascultați dintre matinalii "comerciali". După publicul total, sunt imediat după matinalul România Actualități. După targetul comercial, sunt pe primul loc. Programul de pe ZU a câștigat peste 80.000 de ascultători într-un an, 60.000 din targetul comercial.

De notat, la orașe, evoluția Magic FM. Postul cu orientare soft music a câștigat de la un an la altul peste 70.000 de persoane în mediul urban.

La capitolul scăderi la orașe, cele mai mari le-au înregistrat matinalele Pro FM (cu Andrei Gheorghe și Greeg), Kiss FM (cu Sergiu și Andrei) și Radio 21 (cu Bogdan și Șurubel).

Audiența posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în mediul URBAN, public total:

  Total   Toamna 2015   Toamna 2014   Diferenta  
1 Actualitati 800.700 771.200 29.500
2 ZU 687.700 606.900 80.800
3 Europa FM 646.300 630.600 15.700
4 Kiss FM 585.600 643.600 -58.000
5 ProFM 429.400 517.000 -87.600
6 Magic FM 352.600 281.000 71.600
7 Regional 316.400 321.600 -5.200
8 Radio 21 178.500 225.000 -46.500
9 Rock FM 98.300 101.300 -3.000
10 Antena Satelor 93.000 147.500 -54.500
11 National FM 67.200 63.500 3.700
12 Cultural 40.300 46.300 -6.000

Audiența posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vinei, în mediul URBAN, pe targetul comercial (15-49 de ani):

  15-49 de ani   Toamna 2015   Toamna 2014   Diferenta  
1 ZU 529.500 469.300 60.200
2 Kiss FM 468.500 508.200 -39.700
3 Europa FM 408.400 411.700 -3.300
4 ProFM 271.700 344.600 -72.900
5 Magic FM 245.000 192.800 52.200
6 Actualitati 229.400 200.900 28.500
7 Radio 21 148.800 180.000 -31.200
8 Regional 98.200 94.400 3.800
9 Rock FM 83.300 92.200 -8.900
10 National FM 34.100 35.000 -900
11 Antena Satelor 24.700 38.700 -14.000
12 Cultural 23.700 12.500 11.200

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Da, aia de la Radio 7 sunt minunati - muzica selectata e foarte minunati, iar programul de dimineata e de foarte bun gust.
  • Intre timp a aparut si un matinal civilizat , cel de la Radio 7 , 103.4 cu Laura Ivancioiu si Mihai Gainusa , dar aparand doar in decembrie nu a fost luat inca in masuratori , probabil nu multa lume a aflat de acest radio .
    Deci : Mihai Gainusa(Kiss,21) , Laura Ivancioiu (Radio Contact) , Marius Vintila (ProFM,Guerrilla) , Bogdan Stratula (ProFM) Andreea Ionescu(Stan) (Radio Contact) , Mihai Dinu (RFI,Total,GoldFM,Guerrilla) , simstiristi de la Radio Contact
    Radio nu inseamna numai bolovăniile gen Buzdugan sau Dobrovolschi/Craioveanu

Trimite un comentariu