Skip to main content

Hollywood Multiplex și Intercomfilm, amendate pentru că stabileau prețul biletului la cinema

 
Hollywood Multiplex și Intercomfilm, amendate pentru că stabileau prețul biletului la cinema
Consiliul Concurenţei a sancţionat două companii de distribuție de film pentru că se înțeleseseră să stabilească împreună prețul minim pentru un bilet la cinematograf. Este vorba despre companiile Intercomfilm și Hollywood Operations care au primit o amendă de 107.000 de lei (37.000 de euro).
 
„Atât SC Intercomfilm Distribution SRL, cât şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale”, se menționează în comunicatul Consiliului Concurenței.
 
Astfel, compania SC Intercomfilm Distribution SRL a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar SC Hollywood Multiplex Operations SRL 99.896 lei.
 
EXPLICAȚIA. În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.
 
Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul.

Publicitate
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu