Skip to main content

Posturile radio și TV, jumătate de oră de campanii antifumat pe săptămână. Dacă sunt cereri

 
Posturile radio și TV, jumătate de oră de campanii antifumat pe săptămână. Dacă sunt cereri
Modificarea legii antifumat, adoptată astăzi de președintele Klaus Iohannis, are o prevedere ce vizează și televiziunile și radiourile. Acestea ar trebui să pună „la dispoziție un spațiu de emisie de minimum 30 de minute săptămânal” pentru „materiale promoționale de prevenire și combatere a consumului de tutun” făcute de ministere sau ONG-uri de profil.
 
Și în vechea lege exista o referire similară, dar campaniile antifumat nu s-au îngrămădit să intre pe posturile TV.
 
La un simplu calcul, 30 de minute pe săptămână ar reprezenta o medie de 4,3 minute pe zi. Mai exact, în jur de nouă spoturi de 30 de secunde în fiecare zi. 
 
Un articol ce viza campanii antifumat era prezent și până acum în legea 349/2002. În „vechea” variantă, era vorba despre televiziunile și radiourile naționale care trebuiau să pună la dispoziție aceleași 30 de minute pe săptămână, dintre care 50% în „ore de maximă audiență”. 
Cu toate acestea, campaniile antifumat au lipsit de pe TV.  

Art 9 - varianta de până acum - Posturile de radio şi de televiziune naţionale pun la dispoziţie Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi Ministerului Tineretului şi Sportului un spaţiu de emisie de minimum 30 de minute săptămânal, din care 50% la ore de maximă audienţă, pentru difuzarea de materiale promoţionale de prevenire şi combatere a consumului produselor din tutun.”

 „Art. 9. noua variantă - În vederea difuzării de materiale promoţionale de prevenire şi combatere a consumului produselor din tutun, posturile de radio şi de televiziune pun la dispoziţie un spaţiu de emisie de minimum 30 de minute săptămânal, pentru Ministerul Educaţiei Naționale şi Cercetării Ştiinţifice, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Tineretului şi Sportului şi organizaţiilor nonguvernamentale independente de industria tutunului şi care au ca obiectiv al activităţilor reducerea consumului de tutun, în condiţiile prevăzute la alin. (1) al art. 44 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”

Publicitate
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ministerul sanatatii ar trebui sa inceapa si o campanie anti sare iodata care se baga fortat in alimentatia romanilor,o campanie impotriva deversarii in spatiul aerian a lichidelor toxice pe baza de bor si aluminiu si a altor chimicale pe care romanii sint obligati sa le manance.

Trimite un comentariu