Skip to main content

Unul din șapte internauți blochează reclamele. Site-urile de sport, cele mai vizate

 
Unul din șapte internauți blochează reclamele. Site-urile de sport, cele mai vizate
Foto: castle33.com

Procentul utilizatorilor de programe de tip adblock, pe principalele site-uri din România, este de 13,9% din totalul vizitatorilor, potrivit unui studiu realizat de IAB România și Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing Consulting și PageFair.

Publicitate

„Faptul că un browser din șapte are blocat accesul la reclame reprezintă un avertisment pe care utilizatorii îl adresează întregii industrii de publicitate online din România", spune Adrian Moțîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA si coordonator al proiectului.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conținut și/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri sau regii online din România, membri ai IAB România.

Site-urile pe care se înregistrează cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe și ghiduri (19,9%), Știri generale (18,2%) și Economic & financiar (16,4%).

La polul opus, categoriile Hobby & Familie și Copii înregistrează cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%).

Adrian Moțîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA:

„Studiul ne arată că aceștia nu refuză aprioric publicitatea, ci, dimpotrivă, o găsesc utilă, însă utilitatea ei este strâns legata de context, refuzând formatele intruzive, care îngreunează accesul la conținut.

Soluțiile ar fi o mai buna targetare a utilizatorilor folosind date de calitate pentru a adresa mesajul potrivit, persoanei potrivite, la momentul potrivit, precum și native ads, însă și formate creative de calitate, cu grad de intruzivitate cât mai redus, precum cele prevazute de standardele IAB.”

Ionuț Oprea, președinte IAB România:

„Față de multe alte țări, in care procentul de utilizatori care folosesc adblockere a ajuns, conform altor studii, la cifre de câteva zeci de procente, în România suntem într-o poziție privilegiată, însă de aceea trebuie să facem tot posibilul pentru a ține acest procent sub control. Nu doar publisherii, ci întreg ecosistemul digital trebuie sa acorde o mai mare importanță experienței de brand și modului în care publicitatea este percepută de utilizator, pentru a încetini sau chiar opri creșterea acestui procent, iar ultimele actiuni ale IAB România pe aceasta temă, precum Decalogul Digital, sunt un bun punct de plecare pentru îmbunătățirea relatiei cu utilizatorii români de internet.”

Despre studiu

Volumul eșantionului este de 1.300 de respondenți, reprezentativ pentru populația online a mediului Internet românesc. Marja de eroare la nivelul întregului eșantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Despre IAB Romania

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu), in 2008.

Fondată în 2006, reunește în prezent principalele agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.

IAB România este o asociație profesională care are ca scop să protejeze și sa promoveze interesele profesionale și investitiile realizate pe piața de publicitate interactivă din România, să elaboreze standarde ale industriei, să creeze și să întrețină un cadru optim pentru autoreglementare și să coordoneze eforturi de industrie pentru creșterea acestei piețe.

Cum stau alte state în privința ratei de utilizare a serviciului adblock

Franța se confruntă cu cea mai mare problemă în privința blocării publicității online, potrivit unui studiu publicat de emarketer.com. În Hexagon, peste 36% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au instalat programe de tip adblock, în timp ce în Statele Unite pe același segment de public 16,2% dintre utilizatorii de internet folosesc adblock. 

În Franța, media de utilizatori care folosesc adblock este de 27,5, iar în SUA este de doar 9%. 

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Apropo de asta, la cate reclame aveti si la cat de mult imi ingreuneaza mie PC-ul nici nu stiti cat de util e AdBlock .Poate il incercati pe propriul vostru site , nu va mai trebuie nici un Decalogul Digital de la IAB ca sa intelegeti de ce nu mai suportam reclamele agresive si agasante.

Trimite un comentariu