Skip to main content

Unul din şapte internauţi blochează reclamele. Site-urile de sport, cele mai vizate

 
Foto: castle33.com
Foto: castle33.com

Procentul utilizatorilor de programe de tip adblock, pe principalele site-uri din România, este de 13,9% din totalul vizitatorilor, potrivit unui studiu realizat de IAB România şi Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing Consulting şi PageFair.

Publicitate

„Faptul că un browser din şapte are blocat accesul la reclame reprezintă un avertisment pe care utilizatorii îl adresează întregii industrii de publicitate online din România", spune Adrian Moţîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA si coordonator al proiectului.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conţinut şi/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri sau regii online din România, membri ai IAB România.

Site-urile pe care se înregistrează cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe şi ghiduri (19,9%), Ştiri generale (18,2%) şi Economic & financiar (16,4%).

La polul opus, categoriile Hobby & Familie şi Copii înregistrează cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%).

Adrian Moţîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA:

„Studiul ne arată că aceştia nu refuză aprioric publicitatea, ci, dimpotrivă, o găsesc utilă, însă utilitatea ei este strâns legata de context, refuzând formatele intruzive, care îngreunează accesul la conţinut.

Soluţiile ar fi o mai buna targetare a utilizatorilor folosind date de calitate pentru a adresa mesajul potrivit, persoanei potrivite, la momentul potrivit, precum şi native ads, însă şi formate creative de calitate, cu grad de intruzivitate cât mai redus, precum cele prevazute de standardele IAB.”

Ionuţ Oprea, preşedinte IAB România:

„Faţă de multe alte ţări, in care procentul de utilizatori care folosesc adblockere a ajuns, conform altor studii, la cifre de câteva zeci de procente, în România suntem într-o poziţie privilegiată, însă de aceea trebuie să facem tot posibilul pentru a ţine acest procent sub control. Nu doar publisherii, ci întreg ecosistemul digital trebuie sa acorde o mai mare importanţă experienţei de brand şi modului în care publicitatea este percepută de utilizator, pentru a încetini sau chiar opri creşterea acestui procent, iar ultimele actiuni ale IAB România pe aceasta temă, precum Decalogul Digital, sunt un bun punct de plecare pentru îmbunătăţirea relatiei cu utilizatorii români de internet.”

Despre studiu

Volumul eşantionului este de 1.300 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia online a mediului Internet românesc. Marja de eroare la nivelul întregului eşantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Despre IAB Romania

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania şi membru fondator al reţelei IAB Europe (www.iabeurope.eu), in 2008.

Fondată în 2006, reuneşte în prezent principalele agenţii de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile şi alte canale interactive.

IAB România este o asociaţie profesională care are ca scop să protejeze şi sa promoveze interesele profesionale şi investitiile realizate pe piaţa de publicitate interactivă din România, să elaboreze standarde ale industriei, să creeze şi să întreţină un cadru optim pentru autoreglementare şi să coordoneze eforturi de industrie pentru creşterea acestei pieţe.

Cum stau alte state în privinţa ratei de utilizare a serviciului adblock

Franţa se confruntă cu cea mai mare problemă în privinţa blocării publicităţii online, potrivit unui studiu publicat de emarketer.com. În Hexagon, peste 36% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani au instalat programe de tip adblock, în timp ce în Statele Unite pe acelaşi segment de public 16,2% dintre utilizatorii de internet folosesc adblock.

În Franţa, media de utilizatori care folosesc adblock este de 27,5, iar în SUA este de doar 9%.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mm Mm
    Apropo de asta, la cate reclame aveti si la cat de mult imi ingreuneaza mie PC-ul nici nu stiti cat de util e AdBlock .Poate il incercati pe propriul vostru site , nu va mai trebuie nici un Decalogul Digital de la IAB ca sa intelegeti de ce nu mai suportam reclamele agresive si agasante.

Trimite un comentariu

sus