Skip to main content

Stop pentru o reclamă plină de gândaci și șobolani. Odată cu ei pot "dispărea" și animalele de casă

 
Stop pentru o reclamă plină de gândaci și șobolani. Odată cu ei pot "dispărea" și animalele de casă

VIDEO. "Elimină orice chiriași nedoriți din casă". Este promisiunea unei reclame care promite că, odată pus în priză, aparatul Pest Repeller "îți alungă toți chiriașii nepoftiți", fie că sunt insecte sau rozătoare.

Publicitate

Reclama a fost interzisă de CNA, deși rulează de foarte mult timp pe posturile de televiziune, în special în pauzele publicitare ale posturilor de știri.

De ce nu mai poate fi dată reclama?

Un amănunt este omis în reclamă, au motivat membrii CNA. Produsul afectează toate vietățile mai mici decât un iepure. Cu alte cuvinte, odată cu "chiriașii nepoftiți" pot fugi, din cauza undelor electromagnetice, și animalele de casă mici, precum hamsterii. Reclama nu specifică însă și acest lucru.

"Dezinformează telespectatorii", a considerat forul audiovizual.

Cum și-a dat seama abia acum CNA că românii pot rămâne fără porcușori de Guineea și hamsteri dacă vor să scape de gândaci și șobolani?

Reclamația a fost făcută de un telespectator, care a scris că reclama este neadevărată, mincinoasă și neverificată.

"Valențele" ascunse ale produsului - cu efect la orice e mai mic decât un iepure - au fost descoperite de oficialii CNA pe site-ul TopShop. Acolo se spunea să "nu îl folosiți dacă aveți animale de casă mai mici decât iepurii - hamsteri, porcușori de Guinee, chinchilla, nurci sau alte rozătoare". Nu însă și pe reclama TV.

Pe lângă Pest Repeller, s-a propus "intrarea în legalitate" și a unui alt spot, pentru Colossal de la Maybelline New York. În reclama care promovează brandul, textul care susţine afirmaţia "mascara numărul 1 în lume" nu este suficient de lizibil.

VIDEO. Reclama Pest Repeller

LEGISLAŢIE. Articolele de lege în baza cărora CNA a decis intrarea în legalitate a celor două spoturi.

Articolul aplicat în cazul Pest Repeller

ART. 93 Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.

Articolul de lege aplicat în cazul Maybelline

ART. 94 În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie;

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu