Skip to main content

Plan de reorganizare. Cum își propune Adrian Sârbu să scoată Mediafax Group din insolvență

 
Plan de reorganizare. Cum își propune Adrian Sârbu să scoată Mediafax Group din insolvență
Adrian Sârbu
Cum își propune Adrian Sârbu să repună pe picioare Mediafax Group, una dintre companiile în insolvență? Paginademedia.ro vă prezintă detalii din planul de reorganizare propus creditorilor, cu principalele măsuri de redresare, cu date despre numărul de angajați, dar și despre valoarea mărcilor deținute și valoarea de piață a companiei. Cea mai valoroasă marcă este Ziarul Financiar.
 
De notat că planul se referă la compania Mediafax Group, care are în portofoliu mărcile Ziarul Financiar, Business Magazin, Pro Motor, Ce se întâmplă doctore, Go4IT, Descoperă, Gândul, ProSport și Apropo TV.
 
Din planul de reorganizare:
  • tabelul definitiv al creanțelor numără 102 creditori, însumând 38,2 milioane de euro (172 milioane de lei)
  • valoarea de lichidare a companiei Mediafax Group este 51,4 milioane de lei, adică 11,6 milioane de euro. Cele mai valoroase sunt mărcile: 38,5 milioane de lei, adică 8,7 milioane de euro. 

Valoarea contabilă a mărcilor din Mediafax Group (în lei):

  • CHIRIE – Costurile au fost reduse de la 100.000 de euro pe lună la 22.000 după relocarea din imobilul de pe strada Aurel Vlaicu, la cel din Nerva Traian. 
  • În perioada datei intrării în insolvență, o parte din remunerația salariaților era plătită pe contracte de drepturi de autor și pe contracte de prestări servicii. Ulterior, a fost stopată practica remunerării pe baza contractelor de drepturi de autor și prestări servicii personalul fiind încadrat pe baza de contracte individuale de muncă.
  • Au fost demarate măsuri de reducere a costurilor de operare și în special a celor de personal prin implementarea planului de reducere a pierderii operaționale. Măsurile privind redimensionarea organigramei și reducerea costurilor de personal au vizat plafonarea salariilor, reducerea cu 10% a unor categorii de salarii situate în anumite intervale, încetarea contractelor cu acordul părților și plata a două salarii comensatorii.
  • Ultimul raport de reevaluare înregistrat în evidențele contabile ale Societății a fost realizat de către societatea Price Waterhouse Coopers la data de 31 august, evaluatorul stabilind o valoare de piață de 12,7 milioane de euro.
  • Termenele de plată dinspre clienții de publicitate au fost micșorate. Strategia de reducere a numărului de zile de încasare de la 90 de zile la 60 de zile a început să fie aplicată din anul 2015 cu majoritatea agențiilor de publicitate, ea urmând să fie implementată în anul 2016 cu majoritatea clienților.
  • Compania își propune să vândă toate activele care nu sunt legate de activitatea de bază (mașini, mobilier, etc)
  • Restructurarea creduitului acordat de ING – debitoarea este în curs de negociere a termenilor și condițiilor pentru semnarea unui nou acord de credit cu creditorul garantat ING ce va presupune eșalonarea la plată a sumelor garantate.
  • În 2016 activitatea va fi organizate în jurul a trei divizii:

- Business (ZF, Business Magazin, Go4IT)

- Divizia general (Gandul, ProSport, Ce se întâmplă doctore, Descoperă, Promotro, Apropo TV)

- Divizia Video și Evenimente

  • Măsurile de redresare vor continua și în 2016 – dezvoltarea unor linii de venituri ce capitalizează pe puterea mărcilor deja consacrate ale Societății, și anume organizarea de evenimente și vânzarea de abonamente pentru acces la conținut exclusiv.
  • Reducerea numărului de angajați: În 2015 structura a fost redusă de la 322 de angajați, la 251, la finalul lui octombrie 2015.
  • Strategia de vânzări:
- Față de sistemul de vânzare utilizat în anii anteriori, când fiecare agent era dedicat unui anumit produs, începând cu anul 2016 strategia se va schimba: toți agenții de publicitate print vor vinde toate produsele grupului.
 
- La evenimente, ca și în cazul vânzărilor de publicitate print, se va renunța la specializare agenților exclusiv pe un anumit tip, urmând ca toți agenții să poată vinde orice fel de evenimente.
 
- Și în cazul vânzărilor de abonamente se va aplica aceeași strategie: se va trece de la specializarea fiecărui agent pe un anumit produs la o vânzare de către toți agenții a tuturor produselor.
 
- Vânzările de subscripție – din 2016 compania își va extinde numărul de canale de vânzare a produselor de subscripție (atât cele din print cât și cele din online).

  • Alte măsuri de reducere  costurilor planificate pentru 2016 vizează reducerea costurilor de servicii online (dezvoltarea site-urilor și a aplicațiilor), prin separarea activității de mentenanță de activitatea de dezvoltare online și optimizarea contractelor cu furnizorii de servicii. 
  • În ipoteza unei vânzări/lichidări forțate, valoarea companiei ar fi 5,7 milioane de euro, din care care numai mărcile ar valora 3,3 milioane de euro. Cifra este mai mică decât valoarea contabilă, întrucât s-a luat în calcul că, în cazul schimbării de proprietar, perspectivele ar fi diferite (inclusiv o serie de cheltuieli suplimentare necesare repoziționării pe piață, după ce firma este lichidată și vândută, din partea unui posibil nou proprietar).
  • Remunerația administratorului judiciar KPMG Restructuring este de 10.000 de euro pe lună. La aceștia se pot adăuga 20.000 de euro onorariu de succes pentru asistența la întocmirea planului de reorganizare și 5% din sumele recuperate de la creditori în perioada de reorganizare.

GALERIE FOTO. Planul de reorganizare al Mediafax Group, în câteva capturi foto

Publicitate

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ziarul Financiar, ca brand (cu extensiile de pe toate mediile), cred ca are o valoare de piata chiar mai mare decat valoare contabila neta/bruta mentionata mai sus si probabil ca in anii 2011-2014, luat separat (nu la intregul MFG), a fost produsul media cu cea mai mare marja de profit din piata interna. Multi ani a sustinut (in print) din veniturile aduse si o parte din brandurile MFG care au cam disparut in ultimii ani sau pe cele care urmeaza sa dispara: Descopera, ProSport, ProMotor, CSID, The ONE, Business Magazin etc.
  • Numai un copil naiv mai poate crede ca la un ratio de 38 mil (datorii)/12 mil (valoare de piata) se mai poate salva ceva. Asta si tinand cont de faptul ca media/multimedia internationala sufera schimbari dramatice si in ritm alert in ultimii ani, si piata romaneasca este de o saracie cumplita pe segmentul asta.
    Cea mai mare teapa si-a luat-o ING (multumita prietenului negritoiu), si statul (multumita "mogulului" pe drepturi de autor si buchetelelor de...musetel). o companie care avea in 2014 cifra de afaceri de 15 mil eur si profit zero, se va redresa in 1240 de ani. E pacat, pt ca agentia de stiri este profesionista, la fel ZF, Descopera, Business magazin. Dar grandomania mogulului, cu "casa mare"(nenumarate iubite si foste neveste), stil de viata halucinant, si singurul din Romania care "face presedinti" si nu plateste taxe, a dus la ...faliment - cine crede in redresare e...copil
  • Cum naiba sa faca atatia bani Ziarul Financiar care anul trecut a produs doar pierderi? Dar lasa, ca anul asta va fi mai bine :))))

Trimite un comentariu