Skip to main content

România TV, somație publică pentru reclamă mascată la site-ul de pariuri deținut de familia lui Ghiță şi pentru titlurile de pe burtieră

 
România TV, somație publică pentru reclamă mascată la site-ul de pariuri deținut de familia lui Ghiță şi pentru titlurile de pe burtieră

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa de astăzi să someze public postul România TV pentru reclamă mascată la site-ul de pariuri Winmasters, despre care Rise Project scrie că este deținut de familia lui Sebastian Ghiță, dar şi pentru o serie de burtiere care nu reflectă conţinutul discuţiile din platou.

Publicitate

În cadrul ediţiei informative România de la ora 14.00, difuzată în luna august, un prezentator a citit următoarea "Ştire":

"Cel mai accesat site on-line de pariuri din România, Winmasters.com, a pregătit cele mai bune cote pentru suporterii care așteaptă cu sufletul la gură derbiul Steaua-Dinamo din această seară. Cei care vor să parieze pe echipa favorită au la dispoziție site-ul Winmasters.com. Aici jucătorii pot să depună și să primească bani câștigați în timp record datorită tehnologiilor avansate implementate. Vă reamintim că Winmasters.com a fost autorizat de Oficiul de jocuri de noroc și este primul operator de pariuri on line înregistrat legal care a plătit deja taxe de peste 500 de mii de euro. Winmasters oferă pariuri sportive, cazino, poker într-un mediu prietenos, fiind un brand internațional ce a fost creat după nevoile jucătorilor."

Pe de altă parte, și titluri panicarde pe la România TV au atras atenția CNA. Astfel, în emisiunea Ora de vârf, din 24 decembrie 2015, postul România TV a difuzat pe crawl o serie de informaţii alarmanete despre un incident care s-a petrecut în Bucureşti, dar în cadrul emisiunii nu s-a oferit niciun fel de detaliu despre asta. 

Pe banda de breaking news, au rulat titluri precum: INCIDENT GRAV ÎN CENTRUL CAPITALEI; OAMENI DISPERAȚI ÎN AJUN DE CRĂCIUN; IMAGINI DE LA FAȚA LOCULUI; CU PUȚIN TIMP ÎN URMĂ. Pe durata afișării titlurilor în regim de breaking news nu au fost difuzate imagini care să prezinte detalii în legătură cu informațiile anunțate, subiectul emisiunii Ora de vârf, cu Paul Surugiu, derulându-se în continuare.

LEGISLAŢIE. Articolele de lege în baza cărora România TV a fost somat public de CNA

  • Art 29 din Legea audiovizualului (1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;
  • Art. 65. din Codul audiovizualului: În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli: c) titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate;
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Au facut ei reclama mascata si pentru clinica Anima si pentru brandul de haine Nissa. Dar CNA ii apara. Am facut nenumarate petitii la CNA despre astfel de practici si am primit raspuns de la ei ca nu s-au intrunit numarul necesar de voturi pentru a fi sanctionati. ***

Trimite un comentariu