Skip to main content

Studiu IAB și Project Agora - De ce blochează românii reclamele online: unele sunt greu de închis

 
Studiu IAB și Project Agora - De ce blochează românii reclamele online: unele sunt greu de închis
Aproape 14% din browserele utilizatorilor au instalat în prezent un program de blocare a mesajelor publicitare. De ce aleg utilizatorii AdBlock? Principalul motiv este că reclame „sunt iritante”, se arată în studiul realizat de IAB România și Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing.
 
Cele trei entități au derulat un studiu amplu care a urmărit atitudinea utilizatorilor de internet din România în ceea ce privește folosirea programelor de blocare a reclamelor online, motivele de instalare si intentia viitoare, precum și atitudinea acestora față de elementele specifice ale reclamelor online.

Cum explică utilizatorii folosirea AdBlock: 

„Exagerează cu reclamele agresive ce nu se închid dintr-un singur click.”

„Din cauza reclamelor iritante care apar brusc și au acel X care se mișca sau apare târziu ca să o poți închide.O reclamă pusă normal în pagină nu mă deranjează, dar dacă îmi apare un pop-up de genul respectiv, închid pagina efectiv și ies de pe acel site.”

„Sătul de miile de reclame agresive, ce mă îndopau cu informație falsă / parțial adevărată și de sutele de site-uri capcană în care eram obligat sa-mi dau datele personale pentru a primi un premiu.”

„Fără Adblocker intră în avalanșă o mulțime de reclame încât blochează tot și navigarea devine imposibilă.”

„Pentru blocarea reclamelor agresive, care - în unele cazuri - nu permit deloc vizualizarea paginii sau sunt realizate în flash/java și blochează PC-ul din cauza resurselor de procesare solicitate.”

Publicitate

Adrian Moțîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA și coordonator al proiectului: „Este primul studiu care relevă nu doar amploarea, ci si motivele care stau in spatele ad-blocking-ului. Vestea bună este că publicul apreciază formatele non-intruzive si publicitatea executată corect, vestea proastă e că toți playerii din industrie, clienți, publisheri, rețele, operatori de tehnologie, agenții media trebuie să reacționeze urgent la semnalele îngrijorătoare si ferme pe care le transmit consumatorii.”

Ionuț Oprea, președinte IAB:

„IAB se bucură să constate că membrii săi care respectă standardele si recomandările organizației au procente reduse încă de utilizatori care au ad-blockere, în multe cazuri aceste procente fiind de sub 10% dar media generală este, evident, un semnal că e nevoie de responsabilizare a industriei în acest domeniu, mai ales că zona nereglementată – de exemplu, site-urile cu filme piratate – afectează playerii care acționează cu bună-credință.

Sunt date importante în studiul pe care îl publicăm azi, date care vor ajuta industria să îsi corecteze anumite excese, sancționate de utilizatori. Daca ne uităm cu atenție la rezultatele studiului, observăm că nu publicitatea online în ansamblu deranjează, ci acele formate care nu respectă opțiunile utilizatorului și sunt prea agresive sau intruzive.”

Iată câteva din cifrele obținute în urma studiului:

  • 13,9% dintre browsere utilizatorilor au instalat un program de blocare a publicității pe internet. 
  • cei 13.9% care utilizează deja un ad-blocker sunt convinși că îl vor păstra, iar dintre cei care au auzit că există ad-blockere un procent semnificativ de 18% intenționează să activeze un astfel de program în curând.
  • intenția de utilizare în viitor a unor programe de tip ad block este foarte ridicată: 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească.
  • al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blocker-elor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deși site-urile de acest tip care funcționează legal nu afișează publicitate.
  • gradul de toleranță pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai „tolerate” formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12.6% acceptă) si interstițial (12.1% acceptă).
  • restul formatelor intruzive (expandabile, auto-play, floating) sunt respinse ferm de peste 90% dintre respondenți (utilizatori sau nu de adblocker).
  • Peste jumătate dintre utilizatorii de internet acceptă reclamele pe Internet cu mențiunea că uneori pot fi prea agresive. Unul din șase utilizatori de internet consideră că reclamele pe care le văd în mediul online îi ajută în alegerea produselor, a mărcilor sau a aofertelor. 

DESPRE STUDIU. Volumul eșantionului este de 1.300 de respondenți, reprezentativ pentru populația online a mediului Internet românesc. Marja de eroare la nivelul întregului eșantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conținut și/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri si rețele (regii) online din România membre ale IAB România.

Inițiativa IAB România și Project Agora încearcă sa definească nu doar care e nivelul real de adoptare a programelor de tip ad-block pe site-uri care respecta standardele IAB ci si care sunt principalele motive de folosire a mijloacelor de adblocking, pentru a lucra alături de întreaga industrie la îmbunătățirea standardelor publicității online în Romania.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Reclamele inteligent plasate influenteaza chiar fara sa-ti dai seama.
    Cele agresive, insa, nu ma vor convinge niciodata sa cumpar un produs, ba din contra !

Trimite un comentariu