Skip to main content

Broșura Kaufland, cea mai răsfoită publicație pe hârtie din România. Câte milioane de români o „citesc”. Dintre ziare, cel mai citit e Click. La quality: EVZ

 
Broșura Kaufland, cea mai răsfoită publicație pe hârtie din România. Câte milioane de români o „citesc”. Dintre ziare, cel mai citit e Click. La quality: EVZ
Ziare trei zile

Broșura rețelei de magazine Kaufland este cea mai răsfoită publicație tipărită din România, cu cifre de aproape zece ori mai mari decât cel mai citit ziar, potrivit ultimelor date ale Studiului Național de Audiență (SNA), publicate de Biroul Român de Audit Transmedia.

Cifrele BRAT, care acoperă perioada 19 mai 2014 - 15 noiembrie 2015, arată peste 3,4 milioane de cititori ai broșurii Kaufland, la fiecare ediție, la nivel urban.

Publicitate

Dintre publicațiile cotidiene, cel mai citit ziar la nivelul întregii țări este tabloidul Click!, 372.000 de cititori în fiecare zi, la nivel urban. Cifra este mai mare vinerea, cu ghidul TV: 484.000 de cititori. Tabloidul trusului Adevărul Holding a câștigat 5.000 de cititori față de valul precedent de audiență, din perioada ianuarie 2014 - august 2015.

Gazeta Sporturilor are, potrivit datelor BRAT, o medie de 235.000 de cititori zilnic și 288.000 de cititori la ediția de duminică.

Dintre ziarele quality, Evenimentul zilei are cel mai mare număr de cititori: 114.000, urmat de Jurnalul Național cu 105.000 de cititori și Adevărul cu o medie de 97.000 de cititori pe ediție. România liberă nu are date pentru acest val de măsurare SNA "din condiții administrative".

Evoluția publicațiilor din punct de vedere al cititorilor, față de valul precedent

  • Majoritatea publicațiilor analizate de BRAT au înregistrat creșteri în privința numărului de cititori pe ediție, la nivel urban.
  • Revista Historia a câștigat cei mai mulți cititori (+26.000) în perioada analizată, față de valul de audiență precedent. O altă revistă care a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de cititori a fost Casa și grădina (+ 25.000).
  • Cea mai mare scădere a numărului de cititori a fost înregistrată de publicația Practic în bucătărie (-25.000 de cititori), urmată de Click pentru femei (-14.000) și Click de Duminică (-12.000). 
  • Și ziarele quality Evenimentul zilei și Adevărul au avut parte de mici scăderi, de -9.000 de cititori și respectiv -2.000. 

Numărul de cititori ai ziarelor cu apariție cotidiană, ai suplimentelor acestora și ai publicațiilor săptămânale, la nivel Urban (14 - 74 de ani), în perioada mai 2014 - noiembrie 2015:

    Nr cititori mai 2014 - noiembrie 2015, la nivel URBAN   Nr cititori ianuarie 2014 - august 2015 URBAN   Diferenta  
1 Kaufland 3.414.000 3.407.000 7.000
2 Practic in bucatarie 622.000 647.000 -25.000
3 Click! Ghid TV 484.000 492.000 -8.000
4 Libertatea pentru femei - Retete 388.000 370.000 18.000
5 Click pofta buna! 375.000 366.000 9.000
6 Click 372.000 367.000 5.000
7 Click SANATATE 352.000 334.000 18.000
8 Gazeta Sporturilor de Duminica 288.000 300.000 -12.000
9 Libertatea 284.000 274.000 10.000
10 Ce se intampla doctore? 279.000 279.000 0
11 Click! de Duminica 255.000 267.000 -12.000
12 Libertatea pentru femei 250.000 243.000 7.000
13 Libertatea - Editia de duminica 249.000 247.000 2.000
14 Practic Carticica Practica 245.000 249.000 -4.000
15 Click! pentru femei 243.000 257.000 -14.000
16 Gazeta Sporturilor 235.000 229.000 6.000
17 National Geographic 230.000 215.000 15.000
18 Libertatea - Supliment Weekend 223.000 218.000 5.000
19 Practic - Idei pentru casa, gradina si apartament 210.000 195.000 15.000
20 TVMania 199.000 184.000 15.000
21 Femeia 195.000 190.000 5.000
22 Sanatatea de azi 185.000 177.000 8.000
23 TV Satelit 172.000 174.000 -2.000
24 Casa si gradina 159.000 134.000 25.000
25 Auto Motor si Sport 154.000 138.000 16.000
26 Ioana 127.000 120.000 7.000
27 Gradina mea de vis 127.000 117.000 10.000
28 Evenimentul Zilei 114.000 123.000 -9.000
29 Femeia de azi 110.000 115.000 -5.000
30 Jurnalul National 105.000 -
31 Adevarul 97.000 99.000 -2.000
32 Historia 95.000 69.000 26.000
33 Catavencii 93.000 86.000 7.000
34 Ring 89.000 97.000 -8.000
35 Unica 89.000 92.000 -3.000
36 Stiinta si Tehnica 88.000 73.000 15.000
37 Cosmopolitan 82.000 83.000 -1.000
38 Casa Lux 78.000 64.000 14.000
39 Viva 76.000 71.000 5.000
40 Avantaje 76.000 69.000 7.000
41 Weekend Adevarul 71.000 64.000 7.000
42 Ziarul Financiar 69.000 76.000 -7.000
43 Psychologies 68.000 68.000 0
44 Super Bravo Girl 66.000 66.000 0
45 Mamica de azi 64.000 53.000 11.000
46 Glamour 62.000 63.000 -1.000
47 ELLE 62.000 61.000 1.000
48 OK! Romania 60.000 56.000 4.000
49 Capital 59.000 56.000 3.000
50 Mami 57.000 51.000 6.000
51 Men`s Health 45.000 41.000 4.000
52 Autobild 44.000 45.000 -1.000
53 Dilema Veche 42.000 38.000 4.000
54 Viata Libera 39.000 36.000 3.000
55 Monitorul de Suceava 36.000 32.000 4.000
56 Bihoreanul 23.000 25.000 -2.000
57 Romania Libera -

Sursa cifrelor: BRAT

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • de cand o brosura de magazin este considerata presa?! Cum se poate ca la publicatii a caror vanzari scad sa le cresca audienta?! O mare tampenie...super sociologi...se dau si multi bani pe acest studiu
  • O prostie. Un ziar se vinde in 10.000, hai, 20.000 de exemplare, si are 200 si ceva de mii de cititori? Adica un singur ziar trece pe la 10 oameni? Sa fim seriosi!
  • Tirajul Kaufland e unul fals. La blucuri este evident ca nu sunt citite. La curte vin saptamanal 3-4 exemplare (la aceasi adresa), care ajung invariabil la cosul de reciclabile. Ei numara 3-4 cititori, dar real nu e nici unul.
  • Cum s-au facut aceste masuratori?Cum s-au numarat cititorii?
    Daca calculul s-a facut in functie de numarul de brosuri/ziare tiparite atunci studiul asta nu are nicio relevanta.
    In fiecare luna, la intrarea in scara in care locuiesc sunt lasate sute de pliante Kaufland de catre cei care le distribuie. Mai mult de 90% din ele zac acolo cate 2-3 saptamani , pana trece cineva sa le ia la reciclat.
    Daca ne gandim ca nu doar in scara mea sunt lasate in acest mod pliantele, ganditi-va ca sute de mii din ele au aceeasi soarta.
    Deci este un studiu irelevant :).

Trimite un comentariu