Skip to main content

Posturile de știri pe comercial: Antena 3 și România TV, public mult, dar bătrân. Digi 24, mai puțini, dar mult mai tineri

 
Posturile de știri pe comercial: Antena 3 și România TV, public mult, dar bătrân. Digi 24, mai puțini, dar mult mai tineri

Tineri sau mai în vârstă? Câți oameni din publicul posturilor de știri sunt din targetul comercial, adică 18-49 de ani, urban?

Publicitate

La nivel general, Antena 3 și România TV au avut în septembrie sute de mii de telespectatori, de cinci ori mai mulți decât Digi 24. Procentul de public între 18 și 49 de ani este însă diferit. Antena 3 și România TV au public mult, dar mai în vârstă. Digi 24 are public mai puțin numeros, dar mai tânăr.

În Prime-Time, din 240.000 de telespectatori pe care îi are Antena 3 în septembrie la orașe, doar 13% sunt din targetul de vârstă 18-49. Un procent asemănător are și România TV.

La polul opus este Digi 24. Peste 40% din publicul postului de știri al RCS este din targetul comercial: din 50.000 de telespectatori seara, în mediul urban, peste 20.000 sunt din segmentul 18-49 de ani.

La Realitatea TV, un sfert din publicul urban e comercial, iar la B1 TV - 21%.

Procentele sunt asemănătoare și după media pe zi, cu mici diferențe. Antena 3 are cel mai mic procent de public comercial (14%), foarte aproape fiind România TV. Și după media pe zi, Digi 24 are un procent consistent din segmentul comercial: tot peste 40%.

Audiența posturilor de știri pe toate cele trei targeturi - National, Urban și Comercial - în luna septembrie, după media în PRIME-TIME (intervalul de maximă audiență, 19.00-23.00):

NATIONAL   Persoane (Rtg%)     URBAN   Persoane (Rtg%)     COMERCIAL   Persoane (Rtg%)  
Romania TV 372.000 (2,1) Antena 3 248.000 (2,6) Antena 3 32.000 (0,7)
Antena 3 367.000 (2,1) Romania TV 214.000 (2,2) Romania TV 29.000 (0,7)
B1 TV 91.000 (0,5) B1 TV 57.000 (0,6) Digi 24 21.000 (0,5)
RealitateaTV 64.000 (0,4) Digi 24 49.000 (0,5) B1 TV 12.000 (0,3)
Digi 24 60.000 (0,3) RealitateaTV 44.000 (0,5) RealitateaTV 11.000 (0,3)

Audiența posturilor de știri pe toate cele trei targeturi - National, Urban și Comercial - în luna septembrie, după MEDIA PE ZI:

NATIONAL   Persoane (Rtg%)     URBAN   Persoane (Rtg%)     COMERCIAL   Persoane (Rtg%)  
Romania TV 211.000 (1,2) Romania TV 126.000 (1,3 Antena 3 17.000 (0,4)
Antena 3 190.000 (1) Antena 3 125.000 (1,3) Romania TV 21.000 (0,5)
B1 TV 59.000 (0,3) B1 TV 37.000 (0,4) Digi 24 14.000 (0,3)
Digi 24 40.000 (0,2) Digi 24 34.000 (0,4) B1 TV 8.000 (0,2)
RealitateaTV 36.000 (0,2) RealitateaTV 24.000 (0,3) RealitateaTV 6.000 (0,1)

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Indiferent ca in analiza asta e vorba de pondere sau de numarul efectiv de telespectatori, cert e ca in articolele publicate aproape zilnic, Digi 24 apare in top 5 comercial, celelalte, nu.
  • Pe Digi24 ii bate rau de tot pana si Dysney Channel.
    Pana la urma ungurul o sa opreasca conducata cu bani, deja au trecut 4 ani de cand pompeaza bani cu nemiluita, la un moment dat va realiza ca are numai nonvalori in ograda.
  • Pentru cei ce nu cunosc denumirea de "public comercial", acesta este publicul tanar, ca doar atunci cand esti tanar iti permiti sa-ti arunci si ultimul leu din buzunar pentru diverse placeri (bineinteles ca sunt si exceptii, dar putine). Batranii sunt mai chibzuiti la bani sau, avand pensie mica, nu-si permit acele placeri. Publicul comercial (tinerii) este ademenit mai tare de catre publicitari. De aceea exista pe piata atatea televiziuni care "vand" produse comerciale (ProTV, Antena 1, Kanal D....adica generalistele) sau radiouri care difuzeaza muzica noua comerciala (Zu, ProFM, 21, Kiss).
  • Cornel, nu te face ca nu intelegi pentru ca nu iti sta bine.
    Este vorba de pondere.
    La Digi 24, mai mult de un sfert din privitori sunt tineri.
    La A 3 mai putin de o zecime din privitori sunt tineri.
    La RTV doar o zecime din privitori sunt tineri.
    Si asa mai departe.
    Totul tine de comercial.
    Degeaba ai sute de mii de privitori si audiente pe nationale mai mari de 5 ori decat Digi 24 daca acolo unde conteaza ai doar cateva mii de privitori peste Digi 24...care stim cu totii pe ce canale codase se afla in grilele operatorilor de cablu non RCS@RDS. Sau nu se afla in grilele unora...
  • Faceti PR pentru digi24? Ca din titlu spuneti ca la a3 si rtv se uita batranii, care e un lucru rau, iar la digi24 se uita tinerii, care este un lucru foarte bun. Doar ca atunci cand tragi linie...si faci matematica..la digi se uita mai putini tineri ca la a3 si digi. Eu sunt in categoria comerciala, doar ca mi se pare articolul mai manipulator, ca sa nu zic mai mincinos decat emisiunile a3 sau rtv. Si plus de asta , totusi...o sa inceteze o data indoctrinarea asta cum ca batranii sunt nasoi iar tinerii sunt cei mai buni?
  • De interes este ca audientele reflecta in o masura semnificativa tendintele de vot, raportat la politica postului. Din cate cunosc cei cu varsta +50/+60, sunt constant prezenti la urna de vot! Important in modesta mea opinie "developarea" tehnicilor de manipulare si poate si mai important modalitatile prin care este mentinut acest public captiv.
    Trebuie subliniat apasat ca autointitulatele canale de stiri, analizate in prezentarea audientei, apartin nominal sau unor grupuri de interese politice, aceasta fiind insa numai camuflarea realelor intereselor "durabil" oneroase.
  • asadar, cu aproximatie, 10 la suta din 240 de mii inseamna 24.000 de tineri se uita la antena 3.
    40 la suta din 50.000 la digi ,sunt 20.000 de tineri.
    IN CONCLUZIE: cu aproximatie, 20 de mii de tineri se uita la digi, 20 de mii se uita la antena.
    Cum se scrie MANIPULARE ?
  • Oricum, in curand Antena3 si RomaniaTv sunt "surori", pentru ca A3 se vinde, iar A3 o sa devina televiziune generalista si isi schimba numele in Romania TV 2

Trimite un comentariu