Skip to main content

SPOTURI ÎN OGLINDĂ: Cine-i mai ambiţios, Ursus sau Mercedes Benz?

 

Toţi ar trebui să avem un vis”. Aşa începe ultima reclamă Ursus, creată de curând de Papaya Advertising, pentru “a întări imaginea de bere premium” (despre care paginademedia.ro a scris aici). Conceptul: AMBIŢIA.

Publicitate

Toţi ar trebui să avem un vis”. Aşa începe şi o reclamă Mercedes Benz, făcută anul trecut în Marea Britanie, de către agenţia AMV BBDO. Conceptul reclamei (pe care a găsit-o George Hari Popescu): AMBITION.

Asemănările nu se opresc la text, după cum se vede în imaginile de mai jos. “Ursus şi-a luat Papaya de la Mercedes”, scrie George Hari Popescu pe blogul lui.

Iată cele două spoturi “ambiţioase”:

Mercedes

Ursus

Până la ora publicării articolului, reprezentanţii Papaya nu au putut fi contactaţi.

Iată şi cele două texte, faţă în faţă:

Mercedes Ambition   Ursus Ambition  
Toti ar trebui sa avem un vis, asa spune melodia Toti ar trebui sa avem un vis
Cu totii avem nevoie de un tel Cu totii avem nevoie sa ajungem undeva...
Catre care sa tintim. Visele pot deveni adesea provocari, dar pentru asta ne-am nascut. Istoria va fi buna cu noi sau o vom rescrie
Si cand vine momentul in care iti realizezi visul, Si atunci cand ajungi undeva vine si rasplata,
Alege-ti unul nou. sansa de a merge mai departe...
AMBITIA, primul ingredient al progresului

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Dar poate nu e furat si poate e luat cu acordul merceres, poate e o colaborare intre cele 2 branduri, poate nu e chiar furt. Agentia incriminata a spus ceva in legatura cu asta?
  • Doar in Romania se poate intampla asa ceva. Ne este lene sa cream, e mai usor sa ne inspiram de la altii.
  • Dar aici se vede mai bine:
    http://www.youtube.com/watch?v=fB-pJ_jyzR8

    Săracul utilizator, şi-a dat seama că a distrus vieţile creativilor şi o fi scos clipul într-un moment de remuşcare.
  • Vad ca au sters clip-ul Ursus din acel cont. Nu-i nimic il gasim aici http://www.youtube.com/watch?v=YLHlMX-JAV4

    Felicitari pentru sesizare!
  • Inca 2 "problemute" cu spotul Papaya: 1. De neinteles legatura dintre bere si biblioteca. 2. Copy-ul de final (sansa de a merge mai departe...) cam "trimite" la sloganul Johhny Walker - Keep walking! A, apropo...Care legatura e mai logica: a) Am un vis - sa conduc Mercedes. b) Am un vis - sa beau Ursus?!:) WTF?!:)
  • Ma astept ca cei de la Papaya sa le propuna un spot celor de la Mercedes...eventual unul mai vechi de'al lui Ursus...putin schimbat...ca deh tot sunt branduri complementare...bravo baieti...aveti o bere de la mine...Ursus desigur
  • radu , sunt oarecum de acord cu teoria ta... dar sincer nu m-ar incanta sa dau 250.000 de euro pentru un plagiat. mai ales ca e vorba de un produs premium. ce sa inteleg din afacerea asta? sa ma simt neamt conducator de mercedes cand beau ursus? sau sa ma simt un simplu roman istet si ciorditor?
  • Culmea,buzz-ul cu furgaseala asta ar putea aduce beneficii de imagine clientului.Adik daca povestea iese si mai rau de-atat in evidenta,astfel incat sa ajunga si la urechea mass consumer,clientul se poate da lovit ca nu e vina lui ce papaya au facut creativii,in schimb atentia asupra brandului ramane.Daca un marketing inspirat canalizeaza toate energiile negative produse de visul la indigo intr-o campanie pozitiva,simpatica,creativa,backgroundul de inspiratie bavareza ar putea fi poligonul de lansare pentru o racheta plina cu berea favorita a ursului Danutz.Parerea mea...
  • poate se gandesc cei de la ursus la o promotie. la 3 baxuri de super ursus super premium sa primesti cadou un mercedes. eu stiu un caz similar oarecum in zona brasovului. un inginer dibaci a furat un model de produs din suedia, a inceput sa-l fabrice in romania. l-au prins suedezii si au incheiat un contract de colaborare... poate asa o sa faca si aia de la mercedes.
  • doua branduri complementare??
    ursus si mercedes?
    c'moooon
    Vorbim de o bere mediocra si de o masina super....
    Daca as fi in locul mercedes i-as da in judecata
  • misto. am vazut un spot misto la o linie arabeasca de haine. super fain. poate le propunem un spot nou. :) mai ieftin. le cerem vreo 100.000 de dolari. ca sursa e moca. si actori gasim in orice birt satesc.
  • Cred ca e mai putin grava asemanarea executionala. S-a gresit in primul rand strategic, iar asta inseamna ca s-a lucrat cu bandana pusa pe ochi, fara a analiza standardele de comunicare din categorie.

    Am scris 2 articole in ultima saptamana pe tema asta... Petrisor probabil ca le-a vazut, dar nu stiu daca voi ati avut ocazia.

    http://www.stefanstroe.ro/2009/11/03/ursus-ultimul-spot-tv/

    http://www.stefanstroe.ro/2009/11/09/bere-sofisticata-pentru-vremuri-din-ce-in-ce-mai-complicate/

Trimite un comentariu