Skip to main content

Contestaţii respinse la licitația pentru audiențele TV

 

Cotestaţiile depuse de GfK România şi Media Research împotriva licitaţiei în urma căreia Kantar Media a fost aleasă să măsoare audienţele TV din 2012 au fost respinse de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, scrie HotNews, care citează un anunţ al instituţiei.

Publicitate

În contestaţiile depuse la sfârşitul lunii ianuarie, GfK România, actualul măsurător de audienţă, a cerut anularea rezultatului procedurii de licitaţie şi reluarea procesului de selecţie, în timp ce Media Research a cerut anularea procedurii de licitaţie. Ambele contestații susțineau că selecția pentru măsurătorul de audiență trebuia să respecte regulile unei achiziții publice.

Potrivit informațiilor paginademedia.ro, argumentul Asociației Române de Măsurare a Audiențelor (ARMA), care contractează studiul, a fost că măsurătorile de audiență nu sunt plătite din bani publici, ci de către agențiile de publicitate și posturile de televiziune.

Despre cele două contestaţii a scris, pe larg, paginademedia.ro AICI.

Compania care va furniza studiul naţional de măsurare a audienţei TV din 2012 a fost aleasă în urma unui process de selecţie care a început în 2010 şi s-a încheiat pe 17 ianuarie 2011.

Kantar Media a fost declarată câştigătoare în urma unei întâlniri a Comisiei Paritare (formata din cinci reprezentanţi ai posturilor TV, cinci reprezentanţi ai agenţiilor şi cinci membri CNA). La licitaţie au mai participat GfK România, Media Research şi Nielsen Company.

Studiul de masurare a audienţei TV este plătit de Asociaţia Romana pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), formata din posturi TV şi agenţii de publicitate. Costul studiului care începe în 2012 este de 10,5 milioane de euro, pentru patru ani.

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu