Skip to main content

Patru companii se bat pentru măsurarea audienţei TV din România

 

Patru firme internaţionale de cercetare vor să măsoare audienţele posturilor de televiziune din România.

Publicitate

În prezent, audienţa este măsurată de GfK România, care are contract până la sfârşitul anului viitor. Licitaţia pentru alegerea viitorului măsurător a început deja, iar mâine vor veni şi primele oferte. De la cine, în continuare:

Cele patru companii care au confirmat că vor trimite oferte au experienţă în cercetare la nivel internaţional. Este vorba de:

  • Nielsen Company (fostul AGB). Până în anul 2008, o companie mixtă, în care asociaţi erau AGB şi TNS a măsurat audienţele TV din România.
  • GfK – Actualul furnizor de date de audienţă.
  • Kantar Media – Este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP şi rebranduită la începutul acestui an în Kantar Media.
  • MediaResearch – companie de cercetare din Cehia. A participat şi la licitaţia de acum trei ani.

Ofertele vor fi analizate de o comisie din care fac parte reprezentaţi ai posturilor de televiziune, ai agenţiilor de publicitate şi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului - CNA. Câştigătorul licitaţiei va fi anunţat la începutul anului viitor. Până la sfârşitul lui 2011, viitorul măsurător al audienţei TV din România trebuie să îşi pună la punct sistemul de cercetare.

Măsurarea audienţei TV este făcută de GfK România, care le furnizează Asociaţiei Române pentru Măsurarea AudienţelorARMA (proprietarul datelor de audienţă). În urmă cu trei ani, la momentul câştigării licitaţiei, valoarea contractului era de aproximativ 8 milioane de euro.

Foto: Adevărul

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus