Skip to main content

Michael Ringier: În România este loc de două ziare quality. Vrem să rămânem în România

 

ACTUALIZARE: Şefii Ringier spun că vor rămâne acţionari la Kanal D (unde grupul elveţian deţine 25%), dar sunt deschişi la discuţii. Mai multe detalii, în articol.

Publicitate

“Sunt prea multe ziare în România, piaţa este foarte aglomerată, nu vor rezista toate. În România este loc de două ziare quality, însă până se va ajunge acolo e un drum lung”, a declarat Michael Ringier, Presedintele grupului Ringier AG, într-o întâlnire cu presa, care a avut loc astăzi la Bucureşti.

Michael Ringier a mai spus că nu se pune problema ca grupul elveţian să se retragă din România.

“Avem planuri pe termen lung, vrem să rămânem în România. Chiar dacă în ultimii ani am avut pierderi, de altfel toţi competitorii noştri au pierdut foarte mulţi bani în 2009, dacă priveşti în viitor vezi că pe termen lung această piaţă va fi profitabilă”, a mai spus Preşedintele grupului Ringier.

Cât priveşte piaţa de publicitate, Christian Unger (CEO Ringier AG) spune că în România va mai fi cel puţin încă un an dificil şi că în cel mai bun caz primele semne pozitive se vor arăta abia în 2012.

La întâlnirea cu presa au mai luat parte Christian Unger (CEO Ringier AG), Florian Fels (CEO Ringier Axel Springer), Matthias Graf (COO Communications Ringier AG) şi Mihnea Vasiliu (manager general Ringier România). Această întâlnire a fost prilejuită de recenta publicare a rezultatelor financiare pe 2010 ale grupului Ringier AG.

Din discuţiile purtate astăzi cu managementul grupului Ringier:

Florian Fels: În doi ani este posibil să intre şi România în acest joint venture Ringier-Axel Springer

Florian Fels, CEO Ringier Axel Springer:

“Ar trebui să se întâmple într-o zi acest joint venture. Aşa cum am mai spus, România nu a intrat în acest joint venture, acum doi ani când a fost semnat, din două motive: unul este că Axel Springer are deja un parteneriat în România cu Edipresse România şi se respectă acest parteneriat, iar al doilea motiv ţine de faptul că afacerea din România trebuie să fie una stabilă înainte de a se alătura acestui proiect.

În doi ani este posibil ca România să intre în joint-venture Ringier-Axel Springer. Trebuie să intre în acest parteneriat. Credem că împreună suntem mai puternici, dar deocamdată nu vrem să ne stresăm partenerii prin aducerea unui companii care consumă resurse. Credem în piaţa din România."

Michael Ringier: La momentul respectiv, vânzarea ziarelor Evenimentul zilei şi Capital a fost cea mai bună mutare

Întrebat cum vede acum vânzarea publicaţiilor Evenimentul zilei şi Capital, Michael Ringier a spus:

"Cred că a fost o decizie foarte bună. Atunci când vorbim de integrarea României în joint venture, tabloidele sunt cele mai importante, pentru că in acest parteneriat trebuie integrate publicaţii cam de acelasi tip.
Pentru noi, Libertatea este business core-ul afacerilor din România şi asta nu se va schimba. Acum ne propunem să investim mai mult în digital."

Christian Unger, CEO Ringier AG:

"A trebuit să facem asta, am vrut să fim pe locul 1 sau 2, asta nu înseamnă că trebuie să ocupăm aceste locuri pe print, poate fi vorba şi de digital. Începem să ne simţim din ce în ce mai bine pe această piaţă, care începe să se stabilizeze."

Michael Ringier: Core businessul rămâne ziarul pentru noi

Michael Ringier, preşedintele grupului Ringier:

"Trebuie să mergem pe online, dar core businessul rămâne ziarul pentru noi, oamenii vor cumpăra în continuare reviste.
Atâta timp cât ziarul exista eu aleg ziarul tipărit, nu pentru că sunt eu mai in vârstă, dar tinerii încă citesc ziare."

Întrebat dacă preferă ziarele tabloide, Michael Ringier a spus:

“Cred în ziarele quality, dar în România sunt prea multe, e o piaţă dificilă, Spania a fost o piaţă dificilă, Italia a fost o piaţă dificilă."

Christian Unger:

"Când conduci o astfel de companie cum este Ringier, trebuie să iei şi astfel de decizii. Libertatea a fost pentru noi mai importantă ca afacere decât celelalte publicaţii, raportata la piaţă şi la investiţiile făcute."

Michael Ringier: “It was great to have it (EVZ) but not a must”

La întrebarea dacă este mai uşor de susţinut un ziar tabloid, Preşedintele grupului Ringier a răspuns:

"N-aş spune asta, ambele au nevoie de o atentă conducere, probabil e mai uşor și mai ofertant să creşti afaceri și să dezvolți produse în jurul unui tabloid, orientat pe entertainment, decât în jurul unui ziar de calitate, iar noi mergem acum mai mult pe entertainment. Un ziar tabloid ne oferă mai multe deschideri spre noi afaceri. De exemplu, muzica si tabloidele sunt foarte aproape. Dacă ai nevoie să vinzi bilete la un concert important cu Libertatea poţi face asta. Nu puteai să faci acelaşi lucru cu Evenimentul Zilei.
Eu n-am mai văzut până acum ceva asemănător cu ce s-a întâmplat în România. Era minunat să avem Evenimentul zilei, dar nu era necesar."

Despre vânzarea acţiunilor de la Kanal D

Christian Unger:

"Nu este un secret că încercăm să vindem acţiunile de la Kanal D, dar e un context extrem de dificil, încercăm să căutăm variante cu partenerul nostru, să vedem ce optţuni avem, deocamdată rămânem acţionari. Dacă primim oferte bune suntem dispuşi să vindem. Suntem deschisi la orice, chiar să vindem toate acţiunile pe care le avem la Kanal D."

Întrebat dacă există posibilitatea să cumpere înapoi Evenimentul zilei şi Capital, Michael Ringier a spus:

"Nu excludem acest lucru dacă va avea vreun sens să facem asta, nu avem în plan aşa ceva. O să mergem mai mult pe reviste, cu Axel Springer avem mai multe opţiuni să lansăm şi mai multe reviste."

Christian Unger:

"Avem prea multe opţiuni, când conduci o companie trebuie să spui mai des nu decât da."

Întrebat ce fel de produse urmează să lanseze în jurul ziarului Libertatea, Michael Ringier a spus:

"Am început să vindem DVD-uri cu Disney, dar astea sunt nişte produse inserate. Nu putem să dăm acum mai multe detalii, deocamdată lucrăm la asta.

În România avem o situaţie specială, în România de multi ani există o companie care copiază fiecare idee pe care o avem, aceasta este motivul pentru care nu putem spune mai multe până nu lansăm respectivele produse, există şanse mari ca ei să pună în aplicare ideea noastră înainte noastră.

Noi suntem diferiţi faţă de alte instituţii de presă care au această afacere din motive politice, la noi e vorba de o afacere cu priorităţi financiare, noi nu avem alte motive."

Despre afacerea Ringier din România

Christian Unger:

"Pe partea de costuri nu putem să facem mai multe restructurări, am redus cât am putut, acum trebuie să lucrăm la partea de conţinut. Am introdus inserturile de dvd-uri, avem noi site-uri şi o echipa de management nouă."

Michael Ringier:

“Rezultatele în 2010 au fost în continuare negative, dar situaţia s-a ameliorat, a fost semnificativ mai bine. Anul trecut am avut în mod cert rezultate mai bune decât în 2009.”

Michael Ringier: România este o piaţă dificilă, dar poate o fi şi o piaţă atractivă

Michael Ringier:

"În 1992 când ne-am decis să investim în România, toată lumea a zis că suntem nebuni. Sigur că este o piaţă dificilă, dar am avut parte de multe experienţe aici. De obicei, dacă afacerea nu merge, blamezi piaţa, este o piaţă dificilă, dar poate o fi o piaţă atractivă, pentru noi este."

Christian Unger:

"Poţi să mergi şi mai jos, dar pâna unde, până la nivelul anului 2005? Potenţialul de a merge în sus este oricum mult mai mare. E doar o chestiune de timp, piaţa de TV este deja foarte aglomerată, probabil că TV-ul va creşte în continuare, dar potenţialul de a-şi reveni este mult mai mare decât al altor categorii de media."

Michael Ringier:

"Suntem forte încrezători în mediul digital, dar dacă mergi pe digital ai nevoie de ziare, e mult mai uşor aşa. Cred că putem să ne dezvoltăm într-un mod foarte interesant în următorii 5 ani. Sunt sigur că dacă stăm aici în următorii 5 ani putem dezvolta o afacerea foarte bună."


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Insider: Nu stii ce vorbesti. Revolutia digitala pe care o iei tu peste picior se intampla, si ca sa se intample nu e nevoie s-o trambiteze cineva, ca sa priceapa si neaveniti ca tine, ancorati in realitatile altor timpuri si incapabili sa le priceapa pe cele actuale. Problema lui Michael Ringier nu e ca vrea sa promoveze digitalul, ci ca si-a angajat niste neaveniti ca s-o faca, in timp ce neavenitii cu pricina, plini de succesuri prin Realitatea si prin alte trusturi, conduc online-ul din Ringier dupa ce li se spune la ureche de catre un anume fost coleg din Realitatea. La fel, prietenii stiu de ce. Asta in timp ce s-a renuntat foarte usor la niste oameni care avusesera rezultate.
    Ce nu-nteleg romanasii care rad de elvetieni dupa ce pleaca la ei in tara, in timp ce le papa banii, e ca elvetienii nu-s prosti. Si ca atunci cand nu vor veni rezultate pe digital, unde nu e atat de usor sa pacalesti rapoartele ca pe print, romanasii cocotati acum la etajul 1 o sa plateasca.
  • De vreo 3-4 ani nenea Ringier tot anunta revolutia digitala, sfatuit probabil de numerosii bagatori de seama pe bani grei ce-i stau in preajma. Corabia sta sa se scufunde si omul bate campii.
  • Ca au dat EvZ este de inteles. Ca nu il mai vor inapoi e si mai clar. Dar decizia in legatura cu revista Capital eu zic ca a fost gresita. Chiar daca nu mai e nr.1 la reviste economice, brandul e extrem de important iar comparat cu rivalii din piata inca se misca bine. Unde mai pui ca o revista e o revista. Adica are costuri mici si poate aduce bani frumosi. Mai ales pe zona economic. Daca ramenea la Ringier, Capital sigur nu pierdea bani. De latfel, cred ca nici acum nu pierde. Nenorocirea e ca a ramas la pachet cu EvZ. Asa ca dl Michael nu e chiar un Guru al presei. A mai dat el si alte chix-uri. Prietenii stiu unde si, poate, de ce.
  • Ei, nici chiar numai doua!
    Cate PARTIDE, cu peste 5%, exista, cam de atatea ziare este loc (conform crezului romanesc).
    Cat despre "quality",sa mai avem rabdare.

Trimite un comentariu