Skip to main content

Ringier România a înregistrat venituri de 19,7 milioane de euro, în 2010 - anul restructurărilor dramatice

 

În anul în care a vândut două dintre cele mai importante publicaţii ale sale, a închis o revistă săptămânală şi a redus salariile cu 30% - afacerea Ringier în România a înregistrat venituri de circa 19,7 milioane de euro (25,8 milioane de franci elvetieni).

Publicitate

În 2010, veniturile Ringier România au scăzut cu peste 10 milioane de euro faţă de 2009, când acestea se ridicau la circa 30 de milioane de euro (35,3 milioane de franci elveţieni).

Aceste date provin din raportul anul al grupului elveţian Ringier. 

La nivel internaţional, Ringier a înregistrat, în 2010, un profit net de circa 47,2 milioane de euro (61,8 milioane de franci elveţieni) şi venituri totale de 965 milioane de euro (1,263 miliarde de franci elvetieni). În 2009, veniturile totale ale companiei se ridicau la valoarea de 986 milioane de euro (1,29 miliarde franci elveţieni).

Ringier România, în cifre:

  • Veniturile din vânzari s-au ridicat la valoarea de 7,6 milioane de euro (9,9 milioane de franci elveţieni).
  • Veniturile din publicitate s-au ridicat la circa 4 milioane de euro (5,2 milioane de franci elveţieni).
  • Veniturile din activităţi tipografice s-au ridicat la aproximativ 1,8 milioane de euro (2,4 milioane de franci elveţieni).
  • Venituri din alte activităţi - circa 6,3 milioane de euro (8,2 milioane de franci elveţieni).

Schimbările dramatice produse la Ringier România, în 2010:

  • În luna februarie, Ringier i-a vândut lui Bobby Păunescu cotidianul Evenimentul zilei şi revista Capital de la Ringier. Conducerea celor două ziare a fost preluată de Claudiu Şerban, fostul director general adjunct al Ringier. Acesta a primit 10% din noua firmă care operează cele două publicaţii.
  • Pe pe 11 februarie, Ringier a decis să închidă publicaţia pentru celebrităţi Diva.
  • Ziua de 12 februarie a fost una neagră pentru angajaţii grupului Ringier. După ce au fost anunţaţi că au un nou patron, pe Bobby Păunescu, au aflat că revista Diva se închide, că vor urma reduceri de salarii şi că 100 dintre ei vor trebui să plece acasă.
  • Ringier AG şi Axel Springer au semnat, pe 24 martie, un parteneriat în care fiecare dintre cele două grupuri de presă deţine jumătate din acţiuni. Noua companie formată se va ocupa de Europa de Est. Operaţiunile din România ale Ringier nu au fost incluse în acest joint.
  • În luna noiembrie, Mihnea Vasiliu l-a înlocuit pe Marius Hagger în poziţia de general manager.
  • La sfârşitul lunii noiembrie, Ringier a anunţat că a preluat revista lunară Joy şi că aceasta va începe să fie editată din 2011.

Din raportul Ringier pe 2010:

La Kanal D, acţionarul Begum Dogan a decis să apeleze la o majorare de capital. Ringier a optat să nu ia parte, drept urmare pachetul său de 25,1% din acţiuni s-a redus la 22,672%.

La sfârşitul lui 2010, vânzările tuturor publicaţiilor erau pe minus, comparativ cu 2009. Deşi volumul de publicitate a început din nou să crească lent, nu s-a ridicat la nivelul anului precedent.

În 2010, numărul angajaţilor Ringier în România a scăzut la 386, de la 634 - cât avea în 2009.

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • cum erau vanzarile pe minus? trimiteau 10.000 de exemplare in piata si aveau retur de 15.000? este ciudata exprimarea, desi da se intelege dar totusi
  • Da, ai dreptate, era vorba de milioane. Multumesc pentru sesizare!

Trimite un comentariu

sus